Jag har sällan någon som kan filma mig. Mitt hästkonto har ändå fyrsiffrigt antal följare (inte influenser-många, men bra mycket mer än folk jag känner och själv följer jag bara strax över 100). Det går att hålla i telefonen och filma eller ställa upp den någonstans och klippa bort det man inte vill ha med .Men det finns ingen som kan filma mig när jag klyver ved. Det finns ingen som kan filma mig när jag planterar eller rensar ogräs heller. Det finns helt enkelt ingen som kan filma mig. Och jag vill inte synas på film heller. Gillar inte att se mig själv. Och på vintern gör man inget med bina förutom att jag kommer att oxalsyrabehandla dem. Men det finns ingen som kan filma det heller. Som sagt, det finns ingen som kan filma. Jag är helt beroende av att hålla i mobilen själv.
Det är jättesvårt att veta vad som ska slå igenom. Min mest sedda reel har en bra bit över en miljon visningar, den är en blooper jag filmat vid en löshoppning. Min näst mest sedda är filmad med mobilen stående på en spånbal, när jag tränsar min häst. Mitt syfte med kontot är dock att hitta och behålla kontakter globalt inom min hästras och framförallt att ha som en egen bilddagbok att titta igenom när andan faller på, så jag struntar i om mitt flöde är ”snyggt” eller håller en hög standard i andras ögon.
Vill du ha mer intresse för ditt airbnb så kan du nu i mörkret lägga upp t.ex. mysiga bilder/film med filtar och ljus, eller nån inomhusaktivitet. När snön kommer kan du filma snöflingor som singlar ner, nån vinteraktivitet som kan utföras i närheten, hur man gör en snölykta, varm choklad som ryker. För äggen går det utmärkt att visa en sockerkaka och lägga upp recept.
Kolla på youtube så hittar du mängder av videor om hur du skapar bra innehåll och får fler följare, om det är målet.