Nylanders hästkräm

D

Dragonfruit_

Tänkte köpa det och använda det på två utav shettisstonas manar, dom har kunnat bli irriterade där och så har dom kliat bort lite hår. Inte alls mkt, men litegrann. Kan krämen hjälpa då?

Den funkar bra men det blir äckligt ganska fort också, antagligen av tjäran som är i så man måste tvätta rätt ofta.

Jovisst.. Men det är bara pyttepytte lite så det är ingen större fara.

Nej. En stor häst som kliar sig är ju inte heller kuö. Men dom fick det bara förra sommaren, för första gången så det behöver ju inte vara så att det kommer igen. Men utifall.

Jo visserligen men det är ingen katastrof på ett halvblod tex. På en shettis tycker jag att det är det. Då kan man ju inte visa på utställning osv.

Inte om de kliar av sig manen heller.

Jag skulle dessutom inte visa nån av mina om de kliat av sig manen av annan anledning heller. Dels för att de skulle se sämre ut men också för att snacket inte ska gå. :smirk:

Det är mer i förebyggande syfte jag ska köpa och använda krämen. När man borstat manen och så så syns det inte, det är bara ett par hårstrån som lossnar. Men jag vill ju inte att dom ska klia mera i fall dom gör det, så det är därför jag ska ha på krämen om dom börjar med det. Visade dom förra året trots att dom kliat sig lite.

Flugor och knott antar jag. Det blev så i mitten av sommaren. Bara litegrann, så vi kollade inte upp det.

Är det inte bättre att behandla med flugmedel då? Nylanders är väl mot eksem/klåda? Jag misstänkte att ett av mina ston hade eksem/liknande och tog hudprov till analys. Negativt - tack och lov! ;)

Jo det kanske man kan testa till och börja med. Jag brukar ju inte använda det, brukar bara smörja fyra ess vid juvret och framme på bringan.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 763
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.