S
Sweet
Är det INGEN här som förstår att ett bra ledarskap börjar från marken. Inte som ryttare utan som flockledare.
Hästen utser högsta rangplatsen till den som förtjänar den. Genom hugg och slag gör ni er till en opålitlig ledare och kommer aldrig att i hästens ögon bli ranghögst. När ledarskapet fungerar från marken kommer det ochså att börja fungera från hästryggen. Läs vidare på NH.
Mitt sto hemma är som en ängel i allt markarbete och vet var gränserna går där och ser mig som flockledaren. MEN när jag sitter på ryggen så är det annorlunda, då kan hon ibland rent utsagt vara en riktig bitch!
Hur förklarar du det då?? Hur får man med sig sitt uppenbarligen goda ledarskap från marken upp på hästryggen?
Du som vet kan väl vara snäll och ge lite tips på det istället för att bara vara otrevlig.
ALLT för många här på Buke har en så jäkla dålig attityd så det är rent sorgligt!
VAR LITE SNÄLLA OCH HJÄLPSAMMA I STÄLLET!
Nu tycker ju inte jag att våld löser sådana här problem, jag försöker jobba med list på min pålla men jag måste även vara mycket bestämd och några få rapp på rumpan har ingen häst dött av men det fungerar inte på alla. Min häst blir rent utsagt hysterisk om jag skulle rappa till henne. Har gjort det en enda gång och gör det aldrig mer kan jag ju säga.
Men som sagt så måste man vara bestämd och envis i sådana här situationer. Ju fler gånger hästen vinner iom att ryttaren hoppar av och ger upp ridningen när hästen blir för läskig, ju svårare kommer det att bli. Hästen får helt enkelt inte vinna!