Nyinköpt valp

Sv: Nyinköpt valp

Hunden har pass, men ingen stamtavla som du trodde. Tror inte att jag kan fråga hur passet ser ut, utan att det ska låta misstänksamt. Hon vet ju att jag inte har någon direkt erfarenhet av hundar. Vi får tro att allt har gått ordentligt till. Importören är en "känd" människa i en helt annan bransch, så h*n borde tänka på sitt rykte. På ett sätt är det väl bra att de åker bort nu snart och lämnar dit hunden, så han får lite sällskap... :crazy:

OJ! Jag skulle ALDRIG lämna mina hundar ensamna så länge varesej det är valp eller vuxna! Då ska man inte ha hund.

ja tycker det är oansvarigt :( blir ledsen när jag hör sådant. Man ska inte skaffa valp om man inte kan anpassa sig efter valpen den första tiden.

samma sak när man tar hem valpen det första och den helt plötligt tas från sin mamma, sina syskon o all sin trygghet. då måste man kompensera det i början anser jag.

min kompis o hennes pojkvän köpte en hundvalp för ett tag sen, 8 veckor var han och redan från första natten fick han sova utanför deras rum utan att få komma in eftersom han skulle lära sig att inte vara i sovrummet. visst, är meningen att han inte ska få vara i sovrummet så ska man inte förvirra hunden redan från början med att den först får vara där o sen inte. MEN då får ju någon sova på golvet med valpen utanför sovrummet...jaja

ja blir upprörd över sådant här iallafall.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 100
Senast: Migo
·
Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 368
Senast: Pudelägare
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 758
Senast: Cocos
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 895
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar