Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sirisiri skrev:För hans egen skull borde han skälla som sjutton på matte.....
Jaahl skrev:Sannolikt sällan valpar som är resultat av någon seriös avel, registrerade någonstans är de ju inte så vem vet om de egentligen är renrasiga - det kan ju lika gärna vara "liten terriermix som liknar jack russell". Sen är det inte uppfödaren som säljer valparna i Sverige utan någon sorts bulvan som importerar hela kullar och säljer här, väldigt seriöst hela hanteringen...
ramonarunds skrev:Men du, sluta med fördomarna är du snäll!! Det importeras årligen tusentals hundar till Sverige, med papper, med EU Pass, valpar som fått alla vaccineringar och avmaskningar och valpar som kommer från bra uppfödare!!
Innan man börjar ha fördomar om hundar som importeras så tycker jag att man ska ringa till SKK och se hur många hundar om reggas varje år genom sina exportpapper.
Jag tycker att det är för djävligt rent utav att sedan säga någonting om smuggel...vi vet än så länge ingenting om denna valpen förutom att den kanske inte tas omhand på ett bra sätt. Den kan ha stamtavla, den kanske kommer från en seriös uppfödning, det har vi ingen aning om!!
Jag tycker också att det är mycket intressant att vi som hästmänniskor reagerar på en importerad hund, när vi i generationer köpt och sålt hästar över hela världen.
Sverige och USA står för de länderna som importerar flerst hästar!! Varför är ni så emot importer av hundar??????
Det är MYCKET som jag hade gjort annorlunda om det vore min hund. Jag tycker fortfarande att det är helt vansinnigt så som hon "behandlar" hunden. Bl.a att han är ensam hemma halva dagen. Jag tvivlar starkt på att de kommer att få en rumsren, trygg och väluppfostrad hund. Att dessutom åka bort efter två veckor verkar som en väldigt dålig planering. Många har reagerat på att hon skulle lämna hunden helt ensam, men det menade jag aldrig. DÅ visste jag inte att han skulle vara hos importören, men såklart att hon inte skulle lämna hunden helt ensam! Jag tyckte att det var tillräckligt idiotiskt att resa bort när man precis skaffat valp. Väldigt ogenomtänkt! Men så länge hunden uppenbarligen inte LIDER så kan jag inte koppla in myndigheter hur som helst! Jag har pratat med människan och sagt vad jag tycker, mer kan jag inte göra. TYVÄRR är det hon som äger hunden och bestämmer över den.Novelette skrev:Hm...om jag ska vara ärlig nu så tycker jag att...om det nu är så himla bra som allt låter i ditt senaste inlägg...
VARFÖR skrev du den här tråden...för när man läser dina tidigare inlägg så låter det som värsta grejen, att hunden lämnas helt ensam och ingen bryr sig om den lille...osv...
Hur ska du ha det?
Du svarade på mitt förra inlägg med att du inte visste vad du skulle kunna göra eftersom du varken har tid eller plats för hund...jag menade inte att du skulle ta på dig hunden...men att du antingen skulle försöka få in lite vett i skallen på ägaren eller om det är illa dra dit nån som kan det där o sätta dit ägaren lite...
Det är ingen skillnad på att importera en valp med stamtavla och en utan. Det är samma regler i alla fall.Sirisiri skrev:Vet inte hur det där funkar, men visst borde man väl få registrera en hund som är importerad efter konstens alla regler...?