Sv: Nyfött föl låg i lera - fick avlivas
Jag har lyft ardennerföl, tvekar på om en sån här liten krake skulle vara tyngre.
Iövrigt kan jag till viss del hålla med dig. Eftersom de inte ens viste vilket sto som var moder, så lär de inte ha en aning om vem som var pappa. Ett sånt föl blir ganska värdelöst på marknaden och chansen att hitta ett bra hem minskar.
Det finns så förbannat många hästar därute som behöver hem.
Själv skulle jag har varit blödig och kämpat, men jag kan förstå om man väljer att ta bort.
Och det bästa för fölen är just att födas utomhus... om än under uppsikt
/migo
som möter en hel del nyfödda i jobbet den här säsongen.
en liten fölunge?
jag kan iaf inte lyfta ett föl!
jag tycker bara inte om när folk sitter och drar slutsatser om saker de inte vet nåt om, de ka ju lika gärna ha lagt fölisen i skopan och lyft den så, hur vet du att det inte gick till så?
Jag har lyft ardennerföl, tvekar på om en sån här liten krake skulle vara tyngre.
Iövrigt kan jag till viss del hålla med dig. Eftersom de inte ens viste vilket sto som var moder, så lär de inte ha en aning om vem som var pappa. Ett sånt föl blir ganska värdelöst på marknaden och chansen att hitta ett bra hem minskar.
Det finns så förbannat många hästar därute som behöver hem.
Själv skulle jag har varit blödig och kämpat, men jag kan förstå om man väljer att ta bort.
Och det bästa för fölen är just att födas utomhus... om än under uppsikt
/migo
som möter en hel del nyfödda i jobbet den här säsongen.