Nyfödda kattungar under huset! Vad göra?

Sv: Nyfödda kattungar under huset! Vad göra?

Nr 3, skönt, jag blev lite undrande, tyckte det drog ut på tiden mellan ettan och tvåan.
Rätt mycket slabb på täcket, jag får väl flytta katten en bit.:)

Kom det fler sen? Eller blev det 3 st? Mår mamma och ungar bra?

Hur blev det, kom det några fler ungar? Blev det fler svarta? Hur mår de, mamma och ungar? Man blir ju nyfiken här;)

Tackar, tackar för omtanken båda två.
Det blev ingen mer.:)
Tre stycken kolsvarta, jag hoppas det är lurvar.:D
Mamma katt mår utmärkt och bor fortfarande i min säng men jag ska nog flytta henne, det blev lite för mycket oljud med en spinnande katt i sängen och en snarkande hund på golvet.:crazy:

Jag har tyvärr haft bortfall, två av mina katter har förolyckats nyss:cry:, så går det när de får gå ut om de vill, så detta var extra välkommet.

Nej, men gud va hemskt. stackars dig:(. men då är det iaf ganska skönt med tillskott i kattfamiljen också:). Jag vet precis hur det känns båda alternativen (att min katt förolyckas när jag har kattungar hemma och när jag inte har det). Men mina tankar är hos dig:). Du får trösta dig hos mammakatt och de små söta:)

Vad hemskt med dina 2 katter! :cry:

Härligt med kattungarna ändå :D

Vi har förlorat ett antal katter då stallet är precis vid vägen. Men nu bor en av dem hemma hos oss, känns tryggare då.

Vad hemskt med dina 2 katter! :cry:

Ja, det är VÄLDIGT tråkigt.:cry:
Jag är oerhört ledsen.:cry:

Men jag har haft stor glädje av båda och de har levt ett gott liv( hur gott det nu är att vara en kastrat:devil:), och som sagt, att låsa in dem ligger inte för mig, och då finns risk att det blir såhär.

Min "oönskade valp" är väldigt nyfiken på kattungarna så jag hoppas det går bra med honom också.:D

Kan tänka mig att han är nyfiken :D

Här hemma så leker hunden och katten med varandra :)

Varför fortsätta ha katter i ett stall nära vägen?
Att ha katt är ingen rättighet, om man vill ha dem ute får man se till att bo någorlunda lämpligt.

Varför fortsätta ha katter i ett stall nära vägen?
Att ha katt är ingen rättighet, om man vill ha dem ute får man se till att bo någorlunda lämpligt.

Jag har också katt relativt nära väg och det händer att någon blir överkörd.
Men det finns rovdjur också som tar katt...... vad gör man åt det?

Dessutom tycker jag det är svårt även om man väljer att inte skaffa katt och har stall, helt plötsligt sitter det en mager vandringskatt i dörren som bosätter sig, och då har man ju lik förbannat katt.

Kan tänka mig att han är nyfiken :D

Jag tror det är så.:)

Honan sover i min säng och den är rätt hög, en såndär med dosa.
Valpen sover på golvet och har inte kunnat hoppa upp förut.

Igår gick det lätt som en plätt när små nystan låg däruppe och jamade.:D

Han fick nosa och verkade snäll.Så det går nog bra.:laugh:

Jag vet ju liksom skillnaden. Han har nämligen också fått nosa på mina gamla marsvin, och då har han annat i tankarna än att vara snäll.:d

Om hon tar hand om ungarna under huset, vilket hon ju gjorde efter som att hon diats, så finns det ingenting att oroa sig för. Självklart kan allt hända, men med lite tid brukar det mesta lösa sig av sig själv.

Gudomliga bebisar! :love: Va skönt att hon tog in dom sista. :bow:

Vi har katter i stallet för att de kommer dit och bosätter sig. Vi har inte köpt någon katt sen de tog bort bommen vid våran väg! Och det är inte så att vi ställer ut mat och börjar mata en okänd katt som kommer.

Tycker inte du ska ta förgivet att vi skaffar katter på löpande band för att de ska bli ihjälkörda.

Om hon tar hand om ungarna under huset, vilket hon ju gjorde efter som att hon diats, så finns det ingenting att oroa sig för. Självklart kan allt hända, men med lite tid brukar det mesta lösa sig av sig själv.

Gudomliga bebisar! :love: Va skönt att hon tog in dom sista. :bow:

Ja. vilken solskenshistoria det blev.
Nu ligger de härinne och gottar sig. Alla är nöjda o belåtna.
En är redan borttingad och de gillar att gosa med en.

Min största fasa var att de skulle blivit så otama om de fortsatt ligga under huset.
Annars har jag aldrig tvivlat på mamma katt,.
Hon är en jätteduktig mamma.:bow:

Då skulle jag omplacera dem till ett annat bättre lämpat ställe.

Då skulle jag omplacera dem till ett annat bättre lämpat ställe.

Ibland tycker jag att du är lite väl hård.
Det är farligt att dricka för mkt Fanta oxå.
Det är tydligen cancerframkallande.
Hela existensen är ett risktagande.

Och även om man hade bott 5 km från en stor väg så finns det inget som säger att inte katten kan bli överkörd eller råka ut för något.
(Min förra katt blev överbackad av en parkerad bil, så jag formligen TVINGADE 'förövren' att slå ihjäl honom med ett cykelställ :crazy:)

Har höärt om katter som blivt ihjältrampade av hästar.. Borde man tillåta katt i stall då överhuvudtaget?

Hellre en katt som lever ett gott, hälsosamt liv fritt på landet i 5 år än en som sitter instängd i en lägenhet i 20.

De flesta människor som bor på landet har inte traktorstigar hela vägen hem.

Senast ändrad:

Naturligtvis finns det risker överallt men man försöker ändå minimera de stora riskerna. T ex är de farligt att åka bil men man minskar risken genom att använda säkerhetsbälte.

T ex är det en risk att ha utekatt men man minimerar risken genom att bo en bit från vägen. Ja, katten kan dö ändå men risken minskar.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag sitter här med Vessla liggande på armen mellan mig o skärmen precis som vanligt. För ett tag sedan kom Spezzi in med en liten mus...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama