Nyfödda kattungar under huset! Vad göra?

Sv: Nyfödda kattungar under huset! Vad göra?

Jag tycker också att den skelar.
Har du kollat (om det går) om den ser på båda ögonen? Det vänstra ser lite "borta" ut...

Men söta var de, bägge två! :love:

Har försökt att kolla genom att hålla för ett öga i taget, men det är svårt.
Kanske kan sätta en lapp för ena ögat och se om den följer mitt finger som den gör när den använder bägge ögonen?

Ja kattens högra öga ser lite..(vänstra på bilden sett) borta ut, som du säger.

Jag måste undersöka saken lite närmre.

Den har helt normalt, "vingliga" ögon för sin ålder. Att det varierar inom kullen är inget konstigt men att kattungen skelar just nu betyder ingenting. Det är helt normalt.

Den har helt normalt, "vingliga" ögon för sin ålder. Att det varierar inom kullen är inget konstigt men att kattungen skelar just nu betyder ingenting. Det är helt normalt.

Ok. skönt att höra.
Den följer fingret med blicken åt alla håll.
Får vänta lite och se hur det utvecklas.

Har aldrig sett en kattunge ha så skelande blick vid den åldern.
Därför min oro. Men då behöver det inte vara nåt knas då.:bow:

Vad skönt för ika77! :)
Fråga: Hur länge kan det vara så?

Vad skönt för ika77! :)
Fråga: Hur länge kan det vara så?

Tills de börjar bli en 6 veckor kanske. Det är individuellt, men man kan väl säga som så att när ögonen börjar ändra färg brukar kattungarna sluta skela också.

För en månad sedan såg min mormor ett live ca 200 meter från deras ladugård. Jag såg spår tidigare i februari och bor 4 mil från mormor...
Åh!
Hälsa din mormor att jag är SÅ avundsjuk! Jag har bara sett ett lodjur en gång, och det var i skymning då det sprang över vägen en bra bit framför bilen. Det liksom gleeed över vägen i stora "slow-motion" språng... sååå vackert, och såååå "vildmark"... :love:
... men inget jag vill se mina katter umgås med, förvisso...

Underbart söta!
Hoppas ögonen fixar sig, fast huvudsaken är ju ändå att katten kan se något alls.

För en månad sedan såg min mormor ett live ca 200 meter från deras ladugård. Jag såg spår tidigare i februari och bor 4 mil från mormor...

Säj inte så :p
Nej det finns inga lodjur i småland, det hade påverkat min ridning :p

Tre stycken kolsvarta, jag hoppas det är lurvar.:D
Mamma katt mår utmärkt och bor fortfarande i min säng men jag ska nog flytta henne, det blev lite för mycket oljud med en spinnande katt i sängen och en snarkande hund på golvet.:crazy:

Det har hänt lite sedan sist. Mamma Lurv har två kattungar hos sig.
Jag har gett bort den tredje.

Inte ännu väl, den kan väl inte vara gammal. Eller har jag missuppfattat?

Det har hänt lite sedan sist. Mamma Lurv har två kattungar hos sig.
Jag har gett bort den tredje.

Du skämtar? Eller så pratar du om en annan kull, inte den som föddes nu i maj. Handlar det om kullen född i maj så är ju kattungarna alldeles för små för att ges bort nu, numera är det även olagligt att skilja på kattungarna från sin mamma före 12 veckors ålder.

Inte ännu väl, den kan väl inte vara gammal. Eller har jag missuppfattat?

Dagen efter fick min Nissen en kattunge.
Det var lite före utsatt tid.
Nissens kattunge, det var bara en, var inte frisk.
Den var spänd, vek huvudet bakåt och kved konstigt och kunde inte puppa.

Så jag slog ihjäl den och gav Nissen en av Lurvens så att inte hon skulle bli utan.

Åh, på så vis. Tyvärr var det nog det bästaatt göra, även om det är tråkigt. Fungerar det bra med adoptionen?

Oj, är det tolv veckor?

Inga problem för mig, om jag nu ska ta bort någon från mamma katt, men om eller när man någon gång säljer en kattunge så vill folk ha katter som är så unga som möjligt, helst yngre än 8 veckor, vilket gör mig pissförbannad.:mad:

Åh, på så vis. Tyvärr var det nog det bästaatt göra, även om det är tråkigt. Fungerar det bra med adoptionen?

Ja, det är ju nästan en vecka sedan och det fungerade bra direkt, kanske för att mödrarna är så tajta.

Men tills idag har de bott isär, men inatt( de sussar fortfarande i min säng) upplevde jag det som mamma Lurv blev lite hängig.
Dessutom upplever jag det som hon inte hade särskilt med mjölk.Jag vet inte, jag kanske är nojjig, men jag ska vara lite x observant.

Därför har jag flyttat ihop dem idag, på middagen, så de kan hjälpas åt.
Tilläggas att mamma Lurv äter bra och kattungarna är feta.

Vad härligt att de kan hjälpas åt sådär! Och att den andra kissen inte blev utan bebisar :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Har en 5årig huskatt som varit kastrerad sen 5-6 månaders ålder. Han kom hit som kattunge, men antagligen för tidigt för att lämna...
Svar
16
· Visningar
2 360
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 478
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag sitter här med Vessla liggande på armen mellan mig o skärmen precis som vanligt. För ett tag sedan kom Spezzi in med en liten mus...
Svar
1
· Visningar
747
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama