Nybörjare

Sv: Nybörjare

Hej nybörjare,
Jag tror vi är den närmaste tävlingen för dig - Sämsholmsritten i Herrljunga kommun. Tar c:a 1 timme och en kvart att åka. Vi har den 4 april en 2 mil pröva på, på jättefina vägar. Du behöver vara medlem i en ridklubb, ha grönt kort och lokal tävlingslicens.
Om du tycker det är för tidigt, så kom i allafall och titta! Du lär dig massor på det och alla svarar gärna på dina frågor. Kom och mingla, drick kaffe och titta på vackra hästar!
Lilian Tanneby
Tävlingsledare

Är det någon som vet om det finns liknande i Stockholmsområdet?

Och grönt kort; jag vet att jag frågat tidigare, men är det ngt speciellt grönt kort eller är det vanligt grönt kort?

Följdfråga. Hur hittar man PP-ritter som inte går samtidigt som tävlingsklasser? De ingår väl inte i den vanliga tävlingsterminen antar jag? :confused:

Hej nybörjare,
Du behöver vara medlem i en ridklubb, ha grönt kort och lokal tävlingslicens.

Jag är lite intresserad av distans (på låg nivå), och undrar vad det är för sorts klubb man måste vara medlem i. Jag är westernryttare och medlem i en WRAS-ansluten westernklubb.. räknas det? Måste man ta grönt kort på en ridskola?

Du måste vara medlem i en klubb som är godkänd av svenska ridsportsförbundet. Grönt kort-kurser brukar olika föreningar/ridskolor erbjuda. Du får kolla runt lite vad det finns i din närhet.

Hittar bara PP-ritter som går samtidigt som CR eller tävlingsklasser. :(

Precis.
Vill du rida mer informella träningsritter och träningstävlingar får du nog surfa runt på de olika distansklubbarnas hemsidor.

Det vore ju jättebra om vi kunde få en nålad tråd högst upp här på forumet, där de som arrangerar träningar kan få lägga inbjudningar.
(Fast det är väl mot reglerna?)

Så länge det är information om arrangemang är det nog ingen fara, bara det inte ser ut som reklam. Kolla med moderatorn!

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 988
Senast: Bufera
·
Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 515
Senast: Kakis
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
1 183
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka