Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

Vad fin hon är! Annars brukar jag föredra fullblod, men hon var verkligen snygg!

Idag har Kaela gått 41 hela dygn och på Onsdag har vi tid för nytt UL på 46 dygn!!!:love:
Hoppas nu att bäbis är kvar därinne....:bump:

är inte helt ny inom aveln, mamma har avlat fram fjordingar ända sen jag var liten.. men nu har vi skaffat ett halvblod då jag har blivit för gammal för ponny och min syster & jag även har blivit för långa...

halvblodsavel är ju en helt annan sak än fjordingavel, ja känner att ja helt plötsligt inte kan nånting...:smirk:

Hon är efter Cortez och är 15 år, 160 cm (lite liten för oss). tanken är att min syster, som ska börja flyinge till hösten, ska få detta föl när hon kommer hem efter gymnasiet. Mamman är även efter Partisan..

Hon vill ha en allround häst som är ca 165 cm och uppåt..
Vi har betäckt med Akribori och tror detta kommer bli bra..

vad tror ni?

hoppas bara hon tar sig nu :smirk: varit nere två ggr nu.. sist spolade de henne så nu borde hon ha tagit sig *håller tummarna*

13508293.jpg
.

Senast ändrad av en moderator:

Kandi fortsatt dräktig på 65 dygn! :banana: :bump:
Så himla roligt! Var ett himla ståhej i hagen innan jag fick ut henne.. Två vallackar hade rymt dit och det var lagomt kul att gå med en stressad häst när man har ett annat sto bredvid som kickar åt allt för att komma undan nykomlingarna, plus dom två som skulle vara överallt samtidigt! Urs.. Men men.. Hon var ju iaf dräktig!!! :banana:

Håll tummarna för mig så håller jag för dig ha ha... Ska snart ner och UL Gentle

Håller tummar och tår! :banana:

Mitt sto ska kollas på 45 dygn snart, hoppas hoppas!

Idag är Kaela UL:ad på 46 dygn och en fin forsterblåsa+bäääs såg vi tiden stämde enligt vet och man kunde se hjärtat slå!!!:):love:

Hur går det för alla nybörjare inom avel??

*Puttar* igång tråden lite:bump::banana:

Idag har Kaela gått 62 dygn...ska kollas efter 90 dygn igen:love:

Min tös är UL:ad på 32 dygn och allt såg fin fint ut =)
Hon tog sig på första försöket dessutom och blir hennes första och mitt första... hihii

Hon är idag på 34 dygn.. :bump:

Tackar :bow:

Dax för en ny UL om ca 11 vecka för att kunna teckna föl o foster försäkring. Hoppas på att den lilla saken finns kvar i na då =)

(Isåfall måste jag ta kort med kameran på ul:et) :o :p

Wilma blev tidigt betäckt. Hon var på 17:e dygn den 5/6..

Ingen mer än jag som kommer få tidiga föl? :)

Jag tycker nog inte att april är så tidigt;)

Cezzan är beräknad till 20 april och det tycker jag är normal fölningstid.

obs såg att jag råka skriva 11 vecka :P Det ska stå om ca 1 vecka :o

Kan oxå säga att Pillan är beräknad runt midsommarhelgen där omkring =)

:DMitt föl är beräknat till 23.e april. Lite väl tidigt för min smak, jag lär får släppa in och ut en hel del till en början då vi bor långt norrut.
Däremot får fölisen en lång betesperiod och jag hade möjligheten att betäcka om på en tidig resorbering (jag "hyr" magen endast den här säsongen).
Egentligen spelar nog en tidig eller sen fölning ingen större roll sålänge allt går bra med fölningen!

42 dygn här, kollad på 38 och ska kolla igen och försäkra på 90.

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 394
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 351
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka