Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
är inte helt ny inom aveln, mamma har avlat fram fjordingar ända sen jag var liten.. men nu har vi skaffat ett halvblod då jag har blivit för gammal för ponny och min syster & jag även har blivit för långa...
halvblodsavel är ju en helt annan sak än fjordingavel, ja känner att ja helt plötsligt inte kan nånting...:smirk:
Hon är efter Cortez och är 15 år, 160 cm (lite liten för oss). tanken är att min syster, som ska börja flyinge till hösten, ska få detta föl när hon kommer hem efter gymnasiet. Mamman är även efter Partisan..
Hon vill ha en allround häst som är ca 165 cm och uppåt..
Vi har betäckt med Akribori och tror detta kommer bli bra..
vad tror ni?
hoppas bara hon tar sig nu :smirk: varit nere två ggr nu.. sist spolade de henne så nu borde hon ha tagit sig *håller tummarna*
Kandi fortsatt dräktig på 65 dygn!
Så himla roligt! Var ett himla ståhej i hagen innan jag fick ut henne.. Två vallackar hade rymt dit och det var lagomt kul att gå med en stressad häst när man har ett annat sto bredvid som kickar åt allt för att komma undan nykomlingarna, plus dom två som skulle vara överallt samtidigt! Urs.. Men men.. Hon var ju iaf dräktig!!!
Mitt föl är beräknat till 23.e april. Lite väl tidigt för min smak, jag lär får släppa in och ut en hel del till en början då vi bor långt norrut.
Däremot får fölisen en lång betesperiod och jag hade möjligheten att betäcka om på en tidig resorbering (jag "hyr" magen endast den här säsongen).
Egentligen spelar nog en tidig eller sen fölning ingen större roll sålänge allt går bra med fölningen!
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.