Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

Hon är konstaterat dräktig på dygn 93 idag!
Trodde nästan att det skulle vara borta efter skenturen med krashad vagn.
Hoppas på ett hingstföl, men bara det kommer ut ett friskt litet föl i Maj så är jag nöjd.

Nu är det bara den långa väntan kvar...

Betäckt mitt kallblodstravare sto med travhingsten Lome Kongen. Både hon och jag är nybörjare men jag oroar mig inte speciellt mycket. Hon tog sig på första betäckningen och är nu dräktig på 120 dagar.:banana:

Men det är konstigt att hon inte visade någon brunst, vi kollade henne efter hur jag kände på mig att det var dags, och det var precis så vi hann betäcka henne innan det blev för sent enligt vetrinären.
Nu är det då bara väntan kvar.

haha va glad för det, har ett sto som visar sin brunst kraftigt, och blir jätte grining, och så fort hon ser eller liktar på en anna häst måste man stanna...suck..haha

Har fått tid för nytt UL på Kaela nästa vecka 4/10bhon är då på 96 dygn,hoppas hoppas bäääs ligger kvar nu då!!!:bump:

*kl*

Fina kollades på 78 dygn, o visst va det en liten kvar därinne. :D Idag är hon på 90 dygn... :banana:

Hmmm...inte helt lätt...men ÄR det nåt, så ÄR det en hingst!!

Jag fick inte mkt rörelse i den men NÄR den rörde sig så var det lite i sidled bara...Men när jag fokuserade på att den skulle vara stilla, så stannade den trots att jag inte gjorde nåt med handen...så jag törs inte lita på detta...

Hon är ju UL:ad på 90 dygn och är på 128 idag...
Kan hon vara tom nu??????

Ska vaccinera om 1,5-2 månader, går det att känna om det är nåt föl med rektalisering eller måste man UL:a igen??

Du kan ta blodprov, då kan du få svar på om det är ett levande foster också..

:rofl::banana:
Min dam är dräktig på 91 dygn! med hingsten Cartier, det kommer att bli hennes första avkomma. mycket spännande!
Jag tror och hoppas på en hingst då hon älskar alla andra ston just nu speciellt de brunstiga, lämnar dem inte i fred, och går runt o slickar på dem hela tiden!
Längtar till maj!!

Bara en dag kvar till Kaelas UL är väldigt nervös nu, vill så gärna ha bäääs nästa år!!:bump:

jag har också en som är efter prylens palaver som löshoppade 1.50 utan problem:), hon fick ett stoföl -01 efter pascal som hoppar grymt bra. har fått rekomendationen att betäcka med en riktig bra hopphingst, i framtiden.

102 dygn idag och allt är frid och fröjd, ett lugn har lagt sig över henne,hon har blivit en myshäst.:love:
Men piggare än någonsin att rida:angel:;)

haha vad skoj:P Min fina flicka har precis fått börja komma ut igen efter sjukdom, hoppas dock hon forf är dräktig..:love:

Damen är fortfarande dräktig vid koll på 49:e dygnet idag - Jippie!!! Hon är så mysig och gosig nu, men känslig!

Nu har min brud gått 78 dygn :love:

Jag kommer att runt 100dygn kolla med blodprov (Kan men det då?)

Iaf, här en jämförelsebild..
Vänstra bilden Dygn 24 och högra Dygn 77 :)

JmfrelseDygn24ochDygn77.jpg

haha vad tjock hon blivit, börjar bli orolig min ej är dräktig..här är en ny bild för dagen.. dag 78 idag:love:
15614969.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 394
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 351
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka