Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare lenven
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 775
  • Visningar Visningar 61 041
Sv: Nybörjare - Betäckning 2007/Fölning 2008

hehe, hon har ju mage hon med :D
Du ska inte säga sådär... Jag håller tummarna för dej

När var det dom skulle UL:a??

slutet av månaden... suck ja ja hoppas du har rätt:P:P men din e ju ästan garanterat dräktig:P

Jag tycker att hon ser dräktig ut, fått putmage lite längre bak så att säga.

HAha hopaps kan man ju:D :D vart e de ni menar put-magen siter?
Fast jag tycker nog hon blivit lite rundare, och lite rundare nertill:P

Tjoho vi får inte låta tråden försvinna iväg nu.;)
Inte ngn som har ngt roligt att berätta?

Kaela har gått 114 dygn idag!:bump:

Håller med:D hm nee men ska ut och fota idag så det komemr nya bilder inom kort::P

JAg håller oxå med om att denna inte får försvinna...

Min har idag gått 86dygn och hon är som sista uppdateringen.. Hihii

Rund och gå samt super duper pigg :D

*kl*

Neffi är på drygt 90 nu och fostret är försäkrad (det gulbruna stoet :angel: ).

Ska fota henne framifrån imorgon tror jag. Hon kommer bli ENORM om hon fortsätter såhär.

Veterinären sade att fosterblåsan var STOR.

Nora 86 dygn, ul i veckan..upp till bevis..

15824442.jpg

15824441.jpg

Oj, det är visst inte bara min som har lagt på hullet, din ser ju nästan lika trind ut som min, skönt att man inte är ensam om att ha häst med stor mage. :banana::banana:

haha hon går ändå på bara halm och hö:P Går inte på gräs alls..E inte säker på att där är något.. men hoppas gör jag..

Hot´s är 100-101 dagar gången nu, fölis är försäkrad så nu är väl det bara att vänta. Naturligtvis har mitt knäppa sto lyckats skada sej (igen) och har ett läskigt sår på ena bakkotan, står hela dagarna i en sjukhage och äter upp sej. Kul att se iaf att hon inte är onormal på ngt vis eftersom det är fler tjockisar än hon här, trots att de inte gått så långt in i dräktigheten.

Jag ska försöka hitta min kamera, mina påhittiga barn har gömt den någonstans. Hur förklarar man för två treåringar och en femåring att mamma VERKLIGEN behöver sin kamera nu, den kan ju ligga i princip var som helst. I värsta fall får jag försöka fota med telefonen, den funkar men inte lika bra.

*knapplån* Tycker ni att era är tjocka? Vad tycker ni då om MIN?

På bilden är hon exakt fyra månader gången, dvs 120 dygn. Hon har föl vid sidan så en del av magen är nog kvar sedan den dräktigheten. I vanliga fall brukar jag inte kunna se dräktigheten på magen förrän vid 5,5 månads dräktighet. Stoet är sex månader gammal och väntar nu sitt tredje föl. /AFF

*knapplån* Tycker ni att era är tjocka? Vad tycker ni då om MIN?

På bilden är hon exakt fyra månader gången, dvs 120 dygn. Hon har föl vid sidan så en del av magen är nog kvar sedan den dräktigheten. I vanliga fall brukar jag inte kunna se dräktigheten på magen förrän vid 5,5 månads dräktighet. Stoet är sex månader gammal och väntar nu sitt tredje föl. /AFF
oj de va en tjockis:p haha..
Tror du menar 6 år och inte måander:P:P

Hehe min tös har jag lagt in bilder på men lägger in igen, hon är ganska tock och går in på 3månader på fredag :)

På bilen är hon på dygn 77 :love:
Pillan77Dygn.jpg

Har en jämförelse bild i massa trådar, tror den finns i denna med :p

hej allihopa! mina ston har gått 155 resp.180 dygn.dom är betäckta med min egen hingst,det blir hans första avkommor så det är jätte spännande.Det blir mina första föl,det ena stoet har haft ett föl innan.Jag är nervös redan nu så undrar hur det blir när det närmar sig........

Liknande trådar

Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 138
Senast: andover
·
Hästmänniskan Bilaga till fodervärdskontrakt. Jag har ett färdigt avtal men där står det ju väldigt kortfattat allting och inte riktigt så som jag...
Svar
13
· Visningar
2 394
Senast: jerseyko
·
Avel Nu börjar ju tiden dra ihop sig att fölningarna närmar sig och man går och blir mer och mer nervös att något skall gå galet - är mina...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 351
Senast: vicky417
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025