Nybörjar-NH?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sandrahedman

Skulle någon kunna förklara några grundläggande NH-övningar man kan göra med sin häst? Berätta hur ni själva använder er av ert kroppspråk och hur hästen reagerat på det. Några aha-upplevelser ni fått när ni själva testat er fram?

Ser fram emot en intressant tråd :bump:

Sv: Nybörjar-NH?

Är det så att man måste ha några tusen skrivna inlägg för att få något svar här på Bukefalos eller vad är det?

Kan bara svara för mig själv, och jag lär inte ut några "grundläggande NH-övningar" till någon som inte tagit Natural Horsemanship till sig.
Har man väl gjort det, så behövs inte mina kunskaper. Det finns andra som är betydligt bättre på att instruera i detta. :)

LIA

Det finns HUNDRATALS trådar, med tips, idéer och övningar. För bara tre veckor sen fanns det till och med två BILD-trådar, med tydliga övningar.

Varför inte använda den förträffliga sökfunktionen här på bukefalos. :idea:

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Träning Jag har rätt nyligen (i våras) fått en ADHD-diagnos, som vuxen (snart 30). Jag hade aldrig ens tänkt tanken att jag kunde ha ADHD förrän...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 903
Senast: Fazeem
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 723
Senast: Liran
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar