Nybliven riddare!

Sv: Nybliven riddare!

Kolla runt på nätet så kan du hitta oändligt antal coola hjälmar. Är du lite händig kan du nog fixa de enklare modellerna utan större problem. Vill du ha en historiskt korrekt dräkt där alla delar stämmer överens geografiskt och tidsmässigt finns det massor med bra sidor med tips och idéer. På lite större bibliotek kan man hitta riktigt bra böcker om man är väldigt intresserad. Själv har jag verkligen fått upp intresset för den historia vi faktiskt försöker återskapa även om jag har en bit kvar innan jag blir som fanatikerna som sitter och syr allt för hand inklusive historiskt korrekta tornerspelsunderkläder!!!

Haha! *tornerspels underkläder:angel::rofl:*
Jo, men gå till bibblan kanske man ska göra!
Du har ingen bra hemsida på lager som har lite inspiration till mdeltida dräkter/rustningar?:love:

PM'ar dig om sidor, vet inte om jag får lägga ut adresserna hur som helst, det kanske räknas som reklam.

Vad det gäller underkläderna så var det en kille från nya zeeland som jag träffade under en tornerspelstävling som hade detta:rofl:. Helt tidstypiska, medeltida underkläder, givetvis sydda för hand.
I många andra länder är man så seriös när man håller på med tornerspel, hur kul som helst att höra dem prata, man nästan skäms över sin egen okunskap, de ställer alltid tusen frågor om svensk historia och man står där som ett fån och försöker förtvivlat minnas gymnasiebokens innehåll för att iaf ha en kunskapsnivå som täcker normal allmänbildning.

I Sverige är det oftast ryttare som lär sig om historia och börjar med tornerspel, men i många andra länder är det historiska fanatiker som lär sig rida och blir riddare. Och är man fanatiker kan man givetvis inte starta i en tävling utan sina medeltida underkläder....:bow:

PM'ar dig om sidor, vet inte om jag får lägga ut adresserna hur som helst, det kanske räknas som reklam.

Vad det gäller underkläderna så var det en kille från nya zeeland som jag träffade under en tornerspelstävling som hade detta:rofl:. Helt tidstypiska, medeltida underkläder, givetvis sydda för hand.
I många andra länder är man så seriös när man håller på med tornerspel, hur kul som helst att höra dem prata, man nästan skäms över sin egen okunskap, de ställer alltid tusen frågor om svensk historia och man står där som ett fån och försöker förtvivlat minnas gymnasiebokens innehåll för att iaf ha en kunskapsnivå som täcker normal allmänbildning.

I Sverige är det oftast ryttare som lär sig om historia och börjar med tornerspel, men i många andra länder är det historiska fanatiker som lär sig rida och blir riddare. Och är man fanatiker kan man givetvis inte starta i en tävling utan sina medeltida underkläder....:bow:

Tack så mycket!:bow:

Hahahahaha, ja där lärde man sig något nytt också:angel::rofl:

va kul! jag o hästen ska också bli riddare, e det tänkt :D :bump:
hur går det för dig med din o hästens utstyrsel? vore kul å se bilder :)

va kul! jag o hästen ska också bli riddare, e det tänkt :D :bump:
hur går det för dig med din o hästens utstyrsel? vore kul å se bilder :)

Kul!!:bump:
Ja det ligger lite åt sidan nu tyvärr eftersom symaskinen är död:(
Så har sytt ihop ryggen och nålat på kantband så nu ska allt bara sys ihop efter att symaskinen lämnats in på lagning!:)

Ja de ska jag!:D Så fort jag nålat fast allt så ska jag ta bilder och så ska ni få hjälpa mig med
1, hu mycket jag ska korta upp den
2, vad jag ska göra i nederkant, kantiga torn, rundade torn eller bara rakt
:D

*hoppas symaskinen kan fixas!*

Ja de ska jag!:D Så fort jag nålat fast allt så ska jag ta bilder och så ska ni få hjälpa mig med
1, hu mycket jag ska korta upp den
2, vad jag ska göra i nederkant, kantiga torn, rundade torn eller bara rakt
:D

*hoppas symaskinen kan fixas!*

jag har spetsiga kanter på mitt schabrak och dom går nedanför knät

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka