Bättre att klippa än att spricka Mamma klippte de någon centimeter har jag fått veta
Mig klippte de bra mycket mer än nån enstaka centimeter! (har spanat på ärret med spegel)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bättre att klippa än att spricka Mamma klippte de någon centimeter har jag fått veta
Mig klippte de bra mycket mer än nån enstaka centimeter! (har spanat på ärret med spegel)
Underlivet är designat för att spricka när man föder barn. Det är en del av designen och att spricka lite är inte farligt. Huden och vävnaderna där ska visst ha en fantastisk läkningsförmåga. Det farliga är om man spricker för mkt.VAD SA NI ATT NI SA SA NI???!!!?
KLIPPA? I underlivet??
Är inte hela poängen att man ska töjas ut så jäkla mycket så bebisen kommer ut? Måste de KLIPPA UPP EN??!?
Herregud. Den här tråden kommer ge mig men för livet.
Spricka i underlivet händer typ nästan alla i någon grad. Har man extra tur så måste de klippa med en rejäl sax. Detta råkade jag ut för, och den största chocken med den upplevelsen var att min reaktion på frågan "får vi klippa i ditt underliv med en jättesax, utan någon bedövning?" (citerar ganska fritt ur minnet här...) var att ryta "Ja men klipp då, så ungen kommer ut nån gång.
Jag skrev uttryckligen i mitt förlossningsbrev att de INTE skulle fråga först om de behövde klippa. Bedömer de att det behövs så behövs det väl. Men jag vill inte veta innan att de gör det! Huva!!
Det hade blivit akut snitt annars eftersom sonen fick dåliga hjärtljud. Klippet gjorde att sonen kom på två kryst utan att jag sprack något, så i längden mycket bättre. Kunde inte sitta sen pga att jag fick ett stort blåmärke i underlivet som värkte. Såret var inte så stort av klippet.VAD SA NI ATT NI SA SA NI???!!!?
KLIPPA? I underlivet??
Är inte hela poängen att man ska töjas ut så jäkla mycket så bebisen kommer ut? Måste de KLIPPA UPP EN??!?
Herregud. Den här tråden kommer ge mig men för livet.
- Hur mycket blöder man efter förlossningen? Kan man ha leggings på sig eller behöver man typ få plats med en blöja under byxorna?
- Behöver man/trivs man i stora trosor? Sådana där som går upp över magen typ? Jag kör fortfarande på mina vanliga, dvs string/halvhipsters, men tänker vad man vill ha på BB?
En fråga om underlivet;
Går det efter förlossningen tillbaks till hur det var innan graviditeten eller blir det som nu? På ett ungefär liksom? För jag sörjer mitt gamla underliv jättemycket. Den här svullna jättegrejen jag har mellan benen nu tycker jag inte alls om, har mycket sämre känsel och mycket svårare att få orgasm.
Det där är nog väldigt individuellt, men för mig har det blivit sig rätt likt funktionsmässigt även om det inte ser ut 100% som förut. Och sexlivet är myyycket bättre nu än innan, så där är funktionen prima! (Då blev jag ändå klippt och sprack och hade en snabb förlossning med ett barn som hade handen för ansiktet och därför fastnade en stund på vägen ut - inte optimalt! Men det läkte ihop jättefint ändå.)
På mej, Mer eller mindre som förut. klipptes första barnet och syddes, sprack med andra och syddes.En fråga om underlivet;
Går det efter förlossningen tillbaks till hur det var innan graviditeten eller blir det som nu? På ett ungefär liksom? För jag sörjer mitt gamla underliv jättemycket. Den här svullna jättegrejen jag har mellan benen nu tycker jag inte alls om, har mycket sämre känsel och mycket svårare att få orgasm.
Åh, alla de där invändningarna hade typ jag också och jag var lätt chockad i ett par veckor efter att dottern föddes. Men man vänjer sig.
Navelsträngen torkar ihop ganska snabbt innan den trillar av...men den luktar inte hallon medan den sitter kvar, nej.
vidrigt men luktade typ ett dygn.
Jag blödde så mycket att jag behövde använda jättebindor från BB den första veckan. (Bonus: det är också helt normalt att det kommer ut blodkoagel stora som hönsägg! Som en liten kul överraskning när man går på toa...)
Småblödde under 6-7 v
Att bebisar kan läcka fett ur huden har jag aldrig hört talas om eller upplevt förrän jag läste den här tråden, så där är jag lika chockad som du.
inte heller hört?
Smörja bröstvårtorna med mjölk är jättebra! Angående lukten så luktar man ändå typ bara mjölk och bebiskräks 24/7, så det gör varken till eller från.
instämmer, men det luktar väldigt lite
Svart bajs, segt som tjära! Men bara första dygnet, sen övergår det raskt till saffransgul keso.
bra beskrivet!
Läcka mjölk ur brösten, hur mycket och när: tillräckligt mycket för att få en jättefläck på kläderna om man inte har inlägg i BH:n. Och när då? Varje gång bebisen grymtar lite missnöjt eller småhungrigt! Good times!
läckte aldrig igenom
Spricka i underlivet händer typ nästan alla i någon grad. Har man extra tur så måste de klippa med en rejäl sax. Detta råkade jag ut för, och den största chocken med den upplevelsen var att min reaktion på frågan "får vi klippa i ditt underliv med en jättesax, utan någon bedövning?" (citerar ganska fritt ur minnet här...) var att ryta "Ja men klipp då, så ungen kommer ut nån gång!!!"
väldigt lite och inget som kändes under förlossningen
Vägas och väckas och matas hela tiden sysslade vi inte med, eller ja, BVC vägde ju såklart men vi har aldrig väckt för att mata. Däremot får man inte sova speciellt mycket, nej. Jag har blivit väckt i genomsnitt fyra gånger per natt i ett och ett halvt år nu. Men man vänjer sig förvånansvärt lätt.
förutom i perioder har vårt barn sovit bra.
Blöjor är ett himla meck första tiden, sen får man in snitsen och blir proffs.
Amning tar jättemycket tid och kan göra förvånansvärt ont första tiden. Maken hörde alltid när dottern fick bra tag om bröstet första veckorna för då tjöt jag i panik. Jag hade aldrig koll på hur mycket hon åt, hon käkade tills hon somnade och då antog jag att hon var mätt.
funkade kanon från dag 1, ingen smärta. Det MÅSTE inte göra ont.
Skönt att höra! Bryr mig inte så mycket om hur det ser ut sen, bara känseln kommer tillbaks som vanligt skulle jag vara nöjd!
Ammar du? Amningen fuckar upp underlivet ordentligt känslomässigt.
Ammar du? Amningen fuckar upp underlivet ordentligt känslomässigt.
@BernT och @Sofie_B Det är kanske inte det som @Pontevecchio syftar på, men slemhinnorna kan påverkas av de hormoner som styr amningen så att man blir torrare. Glidmedel är ingen dum idé .
Kan också nämna att sexlusten kan påverkas av att man ammar, precis som att sexlusten kan påverkas av att vara gravid.
Härligt att lusten inte blev mindre för dig . För mig är det tvärtom - vill knappt ha någon fysisk kontakt öht när jag är gravid och ammarHaha jahaa. Förstår. Kände aldrig av det heller jag ville ligga hela tiden som gravid (mellan spyorna haha) och när jag ammade. Fördel med att ens sambo alltid jobbar hemma