TygerTyger
Trådstartare
@Apollo13 Det låter som en bra plan och en jättebra inställning! Min promenad blev lite sen igår och då kändes det deppigt att solen var på väg ned så jag ska nog också försöka komma ut i alla fall runt 12.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sant! Jag köpte släpet, så nu ska jag ha någon slags konsumtionsstopp. Måste bara beställa nya sadeln förstJag kommer osökt att tänka på något som Jillian Michaels ska ha sagt. Fritt citerat: "Om du spiller lite mjölk, tar du och häller ut resten av paketet?"
Går sådär med punkt 1 alltså. Verkar vara helt jäkla omöjligt att hitta något stabilt deltidsjobb i min bransch. Var på intervju 2 idag på ett jobb som jag hoppades på och när jag frågade om deltid så var det "Öhmm nä vi vill ha en heltidare" trots att jag varit tydlig i mina ansökningar att jag vill jobba deltid och jag vill ha möjlighet att fortsätta frilansa om än i lägre skala1. Hitta ett stabilt jobb i Sverige att ha vid sidan av frilansningen
2. Dra ner på sockerintaget - det är inte hållbart att käka godis varje kväll
Och i övrigt fortsätta med att göra saker jag mår bra av och blir lycklig av och mindre av det som inte gagnar mig
Sant! Jag köpte släpet, så nu ska jag ha någon slags konsumtionsstopp. Måste bara beställa nya sadeln först
Ska ladda ner nån ekonomiapp tänkte jag.
Sånt är ju så mysigt!Gjorde något bra för mig själv igår. Hemma sent efter träning med hästarna
Men´gjorde lite hemmaspakväll. Hårinpackning, ansiktsmask och smörjde in mig från topp till tå. Kroppen fick lite vård och det kändes grymt bra. Ett steg närmre till att ta bättre hand om sig själv
Helt onödigt inlägg men ville ändå dela med mig
Bra att du förtydligade!
Jag ska försöka att inte dra mig undan och stänga in mig när jag blir ledsen. Jag ska försöka prata istället för att bara hålla allt inom mig och vara stum mot dem som bryr sig om mig. Det känns omöjligt, ouppnåligt, men blir det lite skillnad är det iallafall bättre än ingen skillnad.
Jag ska försöka göra det här till ett bra år och använda alla verktyg jag har för att uppnå det. Som att titta på en video där folk på en tunnelbana skrattar hejdlöst över ingenting, för att kanske börja skratta själv.
Jag ska försöka fortsätta gå min egen väg och strunta i trycket från omvärlden så gott det går, trots att jag gör alla fel enligt den bild som finns idag.
Jag har en kalender som jag fyller i med färger på dem dagar där det händer något roligt. Jag tänker ha minst en rolig sak varje månad, som att gå på bio, ha picknick, gå på stan med en vän eller ta en roadtrip.
Lite uppdatering:
Jag svarade när en person som gjort mig väldigt ledsen ringde trots att jag först fick panik och tänkte trycka bort samtalet. Trots att det blev väldigt långa stunder av tystnad där jag verkligen inte klarade att öppna munnen fick jag tillslut ur mig vad som hade sårat mig och vi kunde sedan bestämma hur vi skulle gå vidare.
När jag kände mig lite nere för att det hände lite jobbiga saker och någon försökte köra över mig lyckades jag stå upp och bolla allt ifrån mig på ett bra sätt, sedan googlade jag på roliga skämt så att jag gick från nere till glad igen.
Jag har kunnat färglägga den första dagen i min kalender. Det blev en heldag med lunch, fika och sedan bio med gott sällskap.
Vilket smart drag att googla massa roliga skämt! Kreativt!! Bra gjort!
Åh vad roligt! Det är så sjukt nervöst i början, det var det iaf för mig! Har lite roliga anekdoter från min övningskörningstid haha. Minns bla att jag satt och skrek i ren panik åt mamma att hon skulle hjälpa mig att växla för att jag inte kunde. Det var en gammal skruttig fiat som inte var den enklaste. Mamma var dock iskall. Hon vägrade och jag fick gott lära migUppdatering från mig:
Nu har jag fått körkortstillstånd, köpt körlektionspaket och bokat in såväl teorilektioner som min första körlektion. Känner mig såhär: .
Är alltså väldigt pepp men väldigt väldigt nervös.