Åh, den här skulle jag vilja kopiera!
Fritt fram att kopiera
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, den här skulle jag vilja kopiera!
Och nu är klockan kvart över elva igen. Men det är väl inte så farligt om man inte lyckas med löftet den första januari? Försöker igen i morgon...Jag ska gå och lägga mej i tid så att jag får sova mer än sex timmar och en kvart. I år (nej förra året så klart) har jag haft ett alarm på mobilen så att den spelar en vaggvisa med stilla vågskvalp kl 21.45. Det betyder att jag ska sluta med vad jag nu håller på med och gå och lägga mej. Men först "bara" städa kattlådorna, gå ut med hunden, borsta tänderna, kolla Buke och sen är klockan över elva igen.
Men om jag skärper mej framöver och planerar bättre så kan jag rapportera här när jag lyckas lägga mej i tid. Om det står till exempel 21.58 en kväll så vet ni att jag har lyckats!
- Sluta snusa (och inte börja igen trehundrafyrtisju gånger om).
Det enda nyårslöftet jag har och jag har egentligen inte så mycket val. Men har så dålig karaktär och faller tillbaka Och då ska vi inte tala om när jag ska sluta. Kommer inte bli på nyår pga vidrig abstinens och har både tenta och romantisk helg med sambon inbokat. Men när tentan är skriven v. 2 då jäklar får det vara nog
I mars blir det två år sedan jag slutade och jag är fortfarande förvånad över att jag klarade det. Jag snusade hela tiden - även när jag vaknade på natten. Det gick nog närmare två dosor general portion om dagen. Jag vet att det inte spelar någon roll vad någon annan säger - man måste vilja själv - men fy fan vad skönt det är på andra sidan. En skärseld men sen - frihet!!!
Heja dig!!!!
Det är så läskigt att man aldrig är helt trygg.Ja visst är det de! Har slutat flera gånger varav längsta uppehållet på 1,5 år (så dumt att börja igen). Men den känslan att inte ha något beroende man är slav under
- Dricka 1,5 liter vatten per dag.
Det går ju finfint det här - läste fel i receptet för kvällens gryta och tillsatte 1/2 liter vatten istället för 1/2 deciliter. Har försökt styra upp det med ganska stora mängder redningsmjöl. För att se det från den positiva sidan så räcker det nu till matlådor också.- Mer vegetariskt (har vegansk matkasse och lär mig nya recept)
Gått 11 200 steg.- Öka vardagsmotion (snitta 10 000 steg/dag)
Målat färdigt byrån som ska stå i hallen och lagt ett par saker i grovsophögen respektive Stadsmissionenhögen.- Bli klar med renovering av sovrum och hall, påbörja och avsluta kök och vardagsrum
- Röja ut (sälja och skänka) saker jag inte behöver
Pluggat i ganska många fler timmar än jag hade trott att jag skulle orka.- Ligga i fas i kurser, fortsätta fokusera på förståelse snarare än att memorera saker för tentor
Ja så länge som det inte räknas som slösurfande att engagera sig i den här tråden så har jag klarat det hittills i alla fall.- Max 30 min slösurfande om dagen
Jag håller på dig inför kvällen! Vore det en idé att sätta ett förberedelselarm någon halvtimme tidigare, så att du börjar med "jag ska bara"-grejerna då?Och nu är klockan kvart över elva igen. Men det är väl inte så farligt om man inte lyckas med löftet den första januari? Försöker igen i morgon...