Nyårslöfte Psykolog

Jaha, jag är så trött efter en hel dag på jobbet och jag är nog inte helt frisk heller. Var jätteförkyld i helgen, med feber och hela konkarongen, så är inte helt hundra återställd. Så kanske är därför jag inte riktigt hänger med.

Men nä, jag har inte råd med något förrän jag är färdig hos kiropraktorn och bilen varit hos sin doktor, sen har jag pengar över igen, men inte innan.
OK, men om du är intresserad av landstingsfinansierad vård, har du kollat väntetiderna? Kanske är vettigt att be om remiss så det är på g om det är lång väntetid ändå.

OK, men om du är intresserad av landstingsfinansierad vård, har du kollat väntetiderna? Kanske är vettigt att be om remiss så det är på g om det är lång väntetid ändå.

Håller med! Ring in och hör med dom, vet att flera av mina vänner fått vänta flera månader (nån ett halvår) på att få tid.

Men nä, jag har inte råd med något förrän jag är färdig hos kiropraktorn och bilen varit hos sin doktor, sen har jag pengar över igen, men inte innan.
Går du till landstinget så kostar det ett läkarbesök, sedan är det billigare (förstås beroende på om du går hos psykiatriker eller kurator eller psykolog)

Nä, eftersom ja inte har pengar vill jag inte ta någon kontakt, det är inte så långa väntetider här. Lite dumt att ta kontakt och sen ändå inte kunna gå pga att jag inte har några pengar, då är det bättre någon som har pengar och tiden kan gå istället för mig, tills jag själv har råd osv. :)

Går du till landstinget så kostar det ett läkarbesök, sedan är det billigare (förstås beroende på om du går hos psykiatriker eller kurator eller psykolog)
Må så vara, men man måste ju ändå ha råd med "läkarbesöket" först, det har jag inte när jag går hos kiropraktorn, men har jag tur är det nog bara max 2 behandlingar kvar, sen så. :)

Hur har det gått? Har du träffat psykolog? Hur mår du nu?
Nej, jag har inte varit hos psykolog än och lär nog tyvärr inte bli i år heller. Mitt liv vändes upp å ner för ett tag sedan för att nu stabilisera sig.
Jag har åtminstone blivit av med den personen som snodde massa energi och gjorde så jag mådde dåligt, vilket känns fantastiskt skönt.
Jag mår för tillfället riktigt bra och ser posititvt på livet igen, känner mig inte ensam längre och har tagit upp kontakten med några gamla vänner igen. Vilket känns riktigt kul. :)

Nej, jag har inte varit hos psykolog än och lär nog tyvärr inte bli i år heller. Mitt liv vändes upp å ner för ett tag sedan för att nu stabilisera sig.
Jag har åtminstone blivit av med den personen som snodde massa energi och gjorde så jag mådde dåligt, vilket känns fantastiskt skönt.
Jag mår för tillfället riktigt bra och ser posititvt på livet igen, känner mig inte ensam längre och har tagit upp kontakten med några gamla vänner igen. Vilket känns riktigt kul. :)
Härligt att höra att du mår bra :)

Det är nog jag som ska säga förlåt, jag mår inge vidare just nu. Insåg idag att den enda vännen jag trodde mig ha inte är en riktigt vän utan en elak typ, det skär i hjärtat och det är samma person som sagt att jag ska "tagga ner" i negativ bemärkelse, så inte ditt fel, det kunde ju inte du veta.
Åh, läste precis det här citatet. Det fick mig att få ett stort leende på läpparna, då det är den där vännen som jag trodde mig ha då, som är den som numera lämnat mig. Jag fick sista ordet, sen hörde vännen aldrig av sig mer. Vilket känts riktigt skönt faktiskt. Precis som ett kapitel har avslutats och nu börjar nästa.

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 108
Senast: lundsbo
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
31 331
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka