S

snöstorm

Känner att jag inte riktigt hänger med i fodersvängen... Nya Krafft ...?

Vad är det för skillnad på Kraffts gamla och nya foder?
Såg att de hade nya förpackningar när jag var på G*anngården idag, men mer än så måste det väl vara för att det ska kallas "nytt"??

Insnöad/Snöstorm
 
Sv: Nya...

Nu har jag inte jättekoll, har inte heller värdena på alla "gamla sorter". De har iaf bytt namn på en del foder:

"Pluss Grön" hette tidigare "Breed".
"Pluss Blåröd" har ersatt "Turbo" och "Pluss".
"Nya Groov" är mer proteinrik än "Groov", de båda finns dock fortfarande.

"Müsli" är ganska ny, och visst är även "Rehab" och "Energi" det?


De har även ändrat lite i mineralfodren, alla är pelleterade nuförtiden. Det är bara Blå som finns i "grusform", och den har inte samma värden som pelleterade Blå. Lite skumt... :confused:
 
Sv: Nya...

Sedan har de ju fått nytt utseende på några av säckarna, även om det är samma foder i dem (typ Grund och Ponny, samma innehåll men ny säck).
 
Sv: Nya...

Till mig sa de på ridsportsaffären att Nya Krafft Groov är mer proteinrikt och innehåller "alla mineraler och vitaminer hästen behöver" - dessutom sa hon att det är speciellt bra till varmblodstravare. :angel:
 
Sv: Nya...

Det enda jag vet nåt om är Nya Groov, eftersom min pålle äter det! Det innehåller mer protein och ngt mindre energi än det "gamla" Groov. :) Du kan ju kolla värdena på www.krafft.nu eller fråga i affären.
 
Sv: Nya...

Skrev fel, det är 1 MJ MER energi i Nya Groov!
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 557
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Hazel
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 335
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp