Nya westernryttare 2006

Sv: Nya westernryttare 2006

Hej hopp! Jag är en f.d. tävlingsryttare i hopp och dressyr som sadlat om till western. För några år sedan fick mitt dressyrsto (halvblod) en hals/nackskada som gjorde att hon inte kunde ridas "engelskt", dvs rejält ihopdragen som jag alltid fått lära mig. Jag släppte tyglar och kontroll och åkte på westernkurs för Peter Ljungberg med min skentokiga häst. Efter detta började jag fundera vad jag egentligen sysslat med under alla dessa år. Både jag och det hysteriska stoet förändrades mentalt och kände att vi funnit det vi saknat :idea:.
Rider helst för Tommy Bäcklund och tävlar gärna pleasure, w.horsemanship och w.riding. Min gubbe rider också.

I dagsläget har vi kvar halvblodsstoet, Druva, men hon är bara sällskapshäst pga pålagringar.
druva0507.jpeg

Äger även en liten finnhäst, Lumoleisku (Liina), med ett enastående temperament. Hon är under inridning.
liina.jpg

Sedan en vecka tillbaka äger vi även en quarterkorsning, Spots Made Me Tuff (Cookie), som också är under inridning. Tjock och go :angel:
cookie3.jpeg

Ær vældigt ny på det hær med westernridning.

Har mest ridit galopphæstar och dressyr de senaste åren, men bestæmde mig før att ta ledigt från studierna en termin o ægna mig åt hæstarna. Råkade då hamna hos en vældigt duktig dansk westerntrænare/ryttare. Så rider sen lite mer æn 2 mån western.

Har pga studierna ingen hæst, men hær finns flera hæstar att rida.
Førsøker læra mig allt jag kan nu. Føsøkte rida i en dressyrsadel førra veckan, var inte alls kul. Vældigt jobbig o obekvæm sadel.

Hej! Har halkat in på western för ca 3½ månad sen. Har innan dess ridit engelskt i ca 12 år. Men då mitt halvblods sto på 3 år var nyligen inriden i början av sommaren så kände jag att jag ville börja med nått nytt och western har funnits i mitt intresse dom senaste 2 åren men det har aldrig blivit att jag har börjat rida western.... så jag beslutade mig för att skicka henne till en western tränare i en månad som fick lära henne grunderna så att vi sedan hade något att jobba vidare i från... Då jag själv är helt grön så kändes det mest rätt mot både hästen och mig själv att hon fick en bra start... Och det var det bästa beslut som jag har gjort :banana:

Här är en bild från när hon kom tillbaka och vi rider våran första clinic :D
ridermaggie.jpg

ridermaggie1.jpg

Hej..Vilken trevlig tråd! Jag heter Monica är 41 och delar häst med dottern.. Ett 2årigt korsningssto:knabstrup halvblod..Har via flitigt tränande kompisar halkat in på western..Har tidigare varit dressyrfreak men gillar westernstuket där hästarna bär sej själva utan att hänga i tygeln.. sadlarna e så snygga å sköna med:d .. Så man kan väl säga att jag föll gör grupptrycket å nu e jag fast:rofl:

Kul tråd!

Kan väl inte kalla mig westernryttare..(än) men.. är 17 år o bor utanför Uppsala, har ridit engelskt tidigare o fick min första häst i julas (ett år sen). Ett arabsto på för tillfället 1,5 år, har haft hand om henne sedan hon föddes.
Det engelska ridningen har väl aldrig passat mig o jag har börjat hålla på endel med NH o nu har jag tänkt rida western med pållan sen när hon ska ridas. :love: Så tills dess försöker jag lära mig så mycket som möjligt om western o hade tänkt åka o titta på tävlingar o clinics så mycket jag kan. :banana:

Det finns inte möjligen någon här från Söderköping med omnejd som vill ha kontakt? Vi är själva om westernridning i vårt stall och skulle vara kul att kunna träna ihop med någon eller några.

hej jag heter kim och 25 år har ett fullblod som är 7 år. vi tränade western första gången förra helgen . hon älskade det och jag med hon gick så bra så jag böla 2 gånger . skit kul:love: :love: :love: :l

Hej Alla !

Jessica heter jag. Jag har smygit runt här länge och varit sugen på att prova western.
Nu har jag varit och ridit lektion 2 ggr och tycker det är super kul. Jag rider min 16 år gamla ridtravar valack Sandy. Han och jag har tidigare tävlat både hoppning oc dressyr och även tränat fälttävlan. Sandy rids numera bara bettlöst och tycker detta passar oss som handen i handsken !! Mvh Jessica & Sandy
sandy1.jpg

Ny och ny.. Har väl hållt på tillochfrån i två år kanske..
Har ridit engelskt i 12 års tid med olika egna hästar..
Har nu köpt mig en två årig quarter kille som ska bli pleasure/trail/hunter u saddle häst.
Står i samma stall som en känd western tränare/ryttare och har turen att träna tillsammans med henne mer eller mindre varje dag :D Kanon!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka