Nya westernryttare 2006

Sv: Nya westernryttare 2006

Nästan ny. Jag är snart 30 och har varit intresserad av western i många år men mer har det inte blivit :smirk: . Varit/är vanlig skogsryttare som först red vanlig engelsk och lite AR. Efter några travare och ett fbl så har jag nu skaffat mig den stora drömmen en quarter hingst på 10mån som jag hoppas om allt går som det ska tävlas i framtiden och nu detta år halter är väl tänkt :banana: .
Ha det gött/Linda

Jag är 15 år, köpte i somras en jättefin häst som jag skulle använda till hopp/dressyr, sto 8 år 164 cm i mkh, smidig, snabb, lätt i bena mm, men nu har jag börjat "westernrida" lite smått, alltså i den stilen, den går jätte bra tycker jag, jag ska börja rida för tränare och ev. nån D-tävling i vår/sommar. Jag håller även på lite med NH, jätte kul! :) Mitt mål är att börja träna seriöst, köpa en bra westernsadel (rider i hoppsadel just nu), och läsa några böcker om westernridning. :)

Nina skrev:
Jag är 25 år och har skaffat min första häst för ett år sen. Red på ridskola när jag var yngre men slutade efter 6-7 år, när annat kom i vägen s a s.; ) Dessutom gav det inte så mkt längre. Men jag har alltid tyckt att w-ridning verkat spännande så jag och syrran gick en termin på J A Ranch utanför markaryd. Sen var jag fast! Dessvärrre verkar det inte finnas någon i närheten som har samma inriktning och det är tråkigt... (eller?)
FEL,FEL,FEL...Jag rider Western..bor "rätt" nära M.ryd och fick min1a smakprov i Gunghult...för sisådär 6år sen...och jag blev fast...
:D

elinsjobergh skrev:
jo, visst finns det det!! Jag själv bor ca. 10mil, eller är det 15(??) därifrån...Men det är ju bara en grisblink bort...:smirk:

Joo.. fast man vill ju se folk varje dag:smirk:

sasucatu skrev:
Joo.. fast man vill ju se folk varje dag:smirk:

Jo det är sant! Det hade varit trevligt! I Ö-vik är vi faktiskt ett gäng (fast jag bor ca 5mil därifrån). Det är föresten clinic för Peter Ljungberg den 11-12feb. Du får komma ner och spana då!!

åh, jag vill också rida för honom. Jag skrev på MWR´s hemsida o frågade om han skulle komma men fick då svaret att inget var säkert:confused:

sasucatu skrev:
åh, jag vill också rida för honom. Jag skrev på MWR´s hemsida o frågade om han skulle komma men fick då svaret att inget var säkert:confused:

Det var inte det då...det var jag som svarade....:smirk:
Det blev klart nu i veckan.Tyvärr är var den full innan datumet ens var klart... Det kommer nog att läggas ut på hemsidan inom kort.
jag pm:ar dig!

elinsjobergh skrev:
Det var inte det då...det var jag som svarade....:smirk:
Det blev klart nu i veckan.Tyvärr är var den full innan datumet ens var klart... Det kommer nog att läggas ut på hemsidan inom kort.
jag pm:ar dig!

Jaha ok. Jag skulle ändå inte ha kunnat vara med då, men om det blir fler kurser så hör gärna av dig!:)

Ny och ny i western är jag inte... men jag är ny westernrytter i NV Skåne.

Jag har 3 hästar alle westernriden, men har haft paus på fler år, pga. dårlig tränings mölighet. Så jag börjar från basic igen

Men nu skal jag träna och träna och kanske tävla lite iår om jag vågar:o

Hälsn Heidi, Dansk med rätt till at felstavning :rofl:

hej
jag är 32 år o red på ridskola som barn.
tog ett låååångt uppehåll från hästar när jag skaffade barn mm mm .
när yngsta barnet närmade sej skolåldern skaffade jag häst.:rofl:
det jag upptäckte var att min kropp inte villa rida klassiskt och att jag trivdes mkt bättre med western utrustningen :bump:
så nu har jag själv ridit in min lilla tinker sen i aug i ren western anda **S**:bow:
och vi köpte även ett westernridet stort tinkersto sen o då blev jag hel fast .
har en son som vill bli rodeo ryttare :p o en dotter som vill föda upp hästar , o en lillkille som vill mata i hjäl dom med morötter *asg*
tre ungar+gubbe + hund+katter + flera hästar o vi alla bor i stockholm .
Cilla heter jag.:cool:

Veronica var namnet, 17 år, ska börja träna i år med min vbl vallak Luffarn för tränare en gång i veckan hade jag tänkt, börjat liiite..

Hej!
Jag heter Jenny, bor i Klimpfjäll och fuskar lite i western... men är absolut ingen "ryttare" i ordets rätta bemärkelse:crazy:
Jag köpte en fd cirkushäst, som hatade dressyr, han "vägrade ut" sig på sitt livs första ( och sista ) dressyr tävling, med min DUKTIGA bonusdotter på ryggen...

Vi provade löshoppa honom, hästen har humor, så han går fram till hindret, och knuffar på det till en bom faller, tittar på mej och säger
- kolla matte, de här bara rasar ju....

Vi inser faktum, hästen är inte en ridhäst...
Så kommer Tommy Bäcklund till Vilhelmina och bonusdottern "vågade" rida för honom, jag bet mest på naglarna, och väntade på nästa katastrof, men.... De va ju Western hästrackaren gillade! Kanske han till och med är utbildad, vem vet? vi har ingen bakgrund alls på honom, utom att han kommer från en cirkus, så...

Nå väl, det blev till att "sadla om" och nu lär jag mej mer och mer för var dag, vi ska ha clinics i en pytteliten by som heter Dorris i helgen, och jag hoppas att det inte blir snöstorm ,halka, eller -30 grader, för vi måste vara ute, det finns inget ridhus :crazy:
mest synd är det ju ändå om tränaren om han ska stå ute i dåligt väder, men han är ju norrlänning, och backar inte för något!:bow:

* Jenny *

Hej
Började lite med western förra året med min arabkorsning. Jätteroligt..jag rider dock inte med westernsadel utan bomlöst på grund av en omöjlig hästrackare (lite tråkigt). Vid sidan av westernträningen hoppas vi kunna starta distans i år.

Western passar mig och min häst alldeles utmärkt då hon får jobba i sin fria härliga form och stärka samspelet.

Hej Norrlänning! *vinkar*

Jag bor i Umeå och har just börjat rida en westerntränad häst. Min medryttarhäst heter Nelson och är en Tinker. Han rids en blandning av western och klassiskt, men jag vill gärna lära mig mer western!

/ Lina

Ska ni ta upp en tränare till Umeå? *intresserad* =) Skulle vara kul att titta på, western är väl inte så stort i norrland ännu?

Kom i kontakt med Western våren 2005 då jag tog ett, nu, 8-årigt quartersto på foder. Hon e erfaren och har tävlat en del.
Har själv ridit engelskt (ffa hoppning) sen jag var 10 år gammal (blir i år 26). Så det har varit ett år med att mest lära känna varann och för mig att lära känna westernridningen....

Så nu är det tänkt att vi ska komma igång med seriös träning och kanske ev någon tävling nu under 2006 :crazy:

Väntar bara på en ny sadel så jag slipper rida barbacka.

Cirkusponnyn skrev:
Hej Norrlänning! *vinkar*

Jag bor i Umeå och har just börjat rida en westerntränad häst. Min medryttarhäst heter Nelson och är en Tinker. Han rids en blandning av western och klassiskt, men jag vill gärna lära mig mer western!

/ Lina

*vinkar tillbaka* Har svarat på ditt PM..

Bubbaz skrev:
E en "cowgirl" från ume-trakten typ 3 mil inåt landet, mot Vindeln...

Kul!:) Ska du vara me på Rick kursen då? Är reservryttare där, har dock inte fått svar på mina senaste frågor om kursen, så jag vet inte hur det ligger till..

Nja tror inte det. Känner mig inte "tillräcklig" för att delta i kursen än. Även om jag vill... nästa gång....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka