Nya westernryttare 2006

Sv: Nya westernryttare 2006

men svammel!;)

När är man tillräcklig? Ju tidigare du får BRA hjälp, desto mindre olater drar du ju på dig, kom igen nu!:)

Jo visserligen... :o men det blir inte den här gången.
Har lite att skylla på att det inte blir den här gången, pållan e inte tillräckligt igång för att orka/ha nytta av en sådan träning.Har i dagsläget ingen sadel som passar pållan. Jag känner mig för färsk för att ge mig i kast med en sådan träning... osv bortförklaringarna bara haglar :angel:
Men som sagt nästa gång! Då ska jag se om jag inte ska vara med...

Lycka till själv, hoppas du får en chans att vara med. Får se om jag ska ta mig dit och kika lite... så man blir lite mer inspirerad att vara med nästa gång.

Ok, det är ju trots allt ganska dyrt att vara med så om man känner att man själv o hästen inte är o form så kanske man gör rätt att stå över.
Jo, hoppas på att höra av maria snart... så man vet hur det ligger till.Annars lär vi nog också komma o titta iaf, är ju inte så långt att köra!

Cirkusponnyn skrev:
Ska ni ta upp en tränare till Umeå? *intresserad* =) Skulle vara kul att titta på, western är väl inte så stort i norrland ännu?

Rick Lemay ska upp i mars (umeå) tror jag. Peter Ljungberg kommer i mars och april till Örnsköldsvik.

Texaz skrev:
Verkar som om vi är ganska många nybörjare som hänger här. Kan ni inte presentera er och er häst, målet i år osv.
Börjar själv: Lotta, 40 och Raskens Tequila 17-årigt vbl sto. Har fusktränat western till och från i några år men ska under 2006 debutera i tävlingssammanhang.
Blir nog främst trail och western riding, siktar på ko-grenar i framtiden.

th_katinka.jpg

Blev lite fel i det andra inlägget!!!

Hej är väl inte riktigt ny för i år men ja hänger på ändå...
Sadlade om till western för ca sex år sedan, har sedan dess tränat relativt regelbundet, för Lisbeth Johnsson.
Tävlings debuterade i höstas med Haflinger stoet Marimba, vilket resulterade i två fjärde platser i reining/western riding. Kommer satsa på att komma ut på tävlings banorna i år med..:banana:

Tillsammans med Marimba satsar jag på reining och western riding.

th_marimba.jpg

Rider ochså ett annat haflinger sto som heter Katinka, inga tävlingar inom sikte för oss ihop, men nästa år kanske.. Skulle vilja prova henne på kor, då ja tror att det är det hon passar till..

th_katinka.jpg

mvh sara

Försöker igen!!!

Hej är väl inte riktigt ny för i år men ja hänger på ändå...
Sadlade om till western för ca sex år sedan, har sedan dess tränat relativt regelbundet, för Lisbeth Johnsson.
Tävlings debuterade i höstas med Haflinger stoet Marimba, vilket resulterade i två fjärde platser i reining/western riding. Kommer satsa på att komma ut på tävlings banorna i år med..

Tillsammans med Marimba satsar jag på reining och western riding.

th_marimba.jpg

Rider ochså ett annat haflinger sto som heter Katinka, inga tävlingar inom sikte för oss ihop, men nästa år kanske.. Skulle vilja prova henne på kor, då ja tror att det är det hon passar till..
th_katinka.jpg

mvh sara

Tack så mycket, dom är underbara!!! och riktigt bra western hästar också..
Försök att lägga ut en bild på din pålle med, är alltid roligt att se hur dom ser ut!;)

Ska göra det bara jag lyckas dra med kameran till stallet och lyckas få bilderna från datorn till buke :D

Nej, jag ar nog ingen westernryttare men jag skriver har anda :angel:
Jag ager en appendix vallack som ar westernridden - men jag rider honom engelsk nu.
Eftersom de flesta av mina inakoderingar rider western - 10 quarters, 1 morgan och en paint borjade jag laser mer och mer i westernforumet.
Forsoker att lara mig mer om western annars kanns det sa dumt nar folk i mitt stall beratter for mig vad de gor och jag har inte ens en aning vad skillnaden mellan pleasure, reining och team-penning ar.
Ja, ja det ar inte latt detta har med western...

Magdalena 38 år,har en 16-årig varmblodstravare som var lite "koko" innan vi började med western.Rider nu regelbundet för tränare (1g/v)
sedan 1 år tillbaka och det känns som att jag har fått en ny häst.Ambitionerna är väl att kanske pröva på lite mindre tävlingar i trail,skulle vara kul...Vi bor utanför Helsingborg.ca 2 mil.:cool: :banana:

Jag kan ju inte påstå att jag är ny i westernridning har ju trots allt ridit det i snart 6år.
men däremot så har jag varit väldigt dålig på att skriva något här på bukefalos så jag tänkte att det är lika bra att ta tillfälet i akt och presentera sig.
jag heter annie johansson och bor på en gård 2 mil utanför älmhult. jag har 1egen häst och en lånehäst de heter apollo och bebben.apollo är en new forest på 15 år och bebben är en arab valack på 12år. apollo har jag haft i snart 6år nu och bebben snart 1år.jag tänkte väl eventuelt tävla lite iår.. vi får se hur det blir med det. tid pengar är saker som inte alltid räcker till till sånt.tyvärr. jag har ridit i snart 13år. jag började på ridskola med bara shettisar och där hade man ingen lyx så som sadel mm. så det sitter väl i lite fortfarande jag rider gärna utan sadel om det är möjligt.
hur westernintresset började? jo det var min granne som tvingade med mig på en clinic och sedan dess var jag fast!
ja det var min berättelse.
ha de gott häls annie

Det finns en westernridskola mellan Borås och Ulricehamn som även har hästar om du är intresserad. De har en liten skylt ute vid väg 40 vid Hökerum
Stället heter The Western Way och ridläraren heter Peo Ejderhall

Finns en westernridskola med lånehästar i Hökerum mellan Borås och Ulricehamn

hej ellinor heter jag är 23 år bor i skogen med stefan min sambo vår son kevin katterna linus å frazze kaninen pelle å hästarna gamlers two blue (paint/nsv,ser ut som paint)å hagalunds gullstjärna (mini shettis). båda hästarna e brun skäck m blå ögon!

startade hästintresset vid 4års ålder då syrran fick en arab korsning som jag tog över när hon gick över till de två benta sakerna:smirk: började då lätt m western,fortsatte m en nsv jag köpte..tröttnade sedan på allt de jag redan kunde så nu ska jag för första gången försöka mig på en egen unghäst!tips å ideer tas tacksamt emot. har väl sammanlagt pysslat m western i 10 år men förra året var min tävligs debut i halter klasserna på klubben..jag har väldigt dåliga tävlings nerver, men lovar att försöka bättra mig. trivs bäst i skogen bara jag å hästen!

Jag är en 15 årig tjej med ett 9-årigt Amerikanskt varmblod som precis börjat med western, med lyckade, fina resultat! :)
Han kan redan Sidepass, Neckreining och stanna med endast röstkommandot Whooo.
Jag är stolt! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka