Nya westernryttare 2006

Sv: Nya westernryttare 2006

Jag är 16 år och blev intresserad av western vid 14-års åldern. Har vart på ridläger, ridigt några western hästar och försökt skola om några också. Bor i Sthlm nu, mitt största problem är att jag inte kan hitta någon western ridskola eller western häst norr om Sthlm :(

Är en 22-årig tjej från Västerås som började med western för snart ett år sen. Har hittills "bara" varit medryttare, men är nu påväg att skaffa en quarter/varmblod valack på foder som det är tänkt att jag ska skola i western bla. Så det blir mkt kurser/clinics när han har konditionen för det och sen är det till att börja leta på allvar efter en bra tränare i närheten...

Jag är först och främst intresserad av träning. Men kanske att vi vågar oss ut på någon liten pyttetävling :D

Peo är en skön typ....:D Mr Spot Flit är förresten halvbror till och har samma uppfödare som tanten på min avatar.....:p

/Carina :eek:

Jag är ny inom western,har tidigare ridit engelskt...har vart utan hästar ca ett år men får imorgon hem min nya fina Shire..:love:

Hej ! Tänkte bara anmäla mig !!! Ridit western sedan våren -05, har två stycken American Paints, en vallack som är fyra (till salu) och ett sto som är sex...... Western-ridningen är det bästa som har hänt mig (förutom min familj) !!!!! Njuter varje sekund av att få rida igen, jag red när jag var 10-15 ca..... Är nu 35 snart :crazy:

Rider 1ggn / vecka på western ridskola också......jätte nyttigt för mig !!! Och jätte kul naturligtvis !!! :banana:

Hej hej (ny!) :)
jag vet inte om jag skulle kalla mig själv westernryttare egentligen, jag har precis börjat nosa lite på western eftersom hela inställningen tilltalar mig. Men jag tävlar inte och har tränat lite olika saker, plockar godbitar som jag tycker om och som fungerar för mig och mina hästar (akademiskt, mycket NH bland annat).
Det blev liksom ganska naturligt att kliva över på western efter all NH-träningen...:smirk:

Jag har två hästar just nu, Dinero, alias "Robban" som är sv hbl tolv år gammal, före detta dressyrhäst, tillika amatörakademiker och mångsysslare :smirk:
och så Snjall vom Uhlenhof som är en islandsvalack på sex år och som jag började rida in förra året...

{3130A030-71CA-4A74-BACC-67CEC3D1D589}.jpg

Jag är en tjej på 38 år och jag har en dotter på 11 som jag delar häst med.(Vi har även en man/pappa och son/bror men de är mer intresserade av mekaniska hästkrafter som bilar, motorcyklar och crossar;) )
Vi har, sedan december, en D-ponny på 148 cm av den lite kraftigare sorten så vi kan rida henne båda två. Hon ser ut som en liten stor häst och min dotter är lång för sin ålder. Gissa om jag väntat på detta efter att ha hyrt c-ponny under 2 år!
Hästen kan lite western innan och vi har börjat fuska lite smått efter bästa förmåga men vi ska till tränare om en vecka:bump: . Innan dess har jag ridit ca 2 år på vanlig ridskola men kände inte att det passade mig fast det var jättekul att rida. Dottern har ridit i 3 år på ridkola + att vi hyrt ponny som sagt, så hon rider mycket bättre än mig:angel: . Under tiden vi hyrt ponny så har jag lärt mig en del om hästhantering(NH) och den vägen kom intresset för westernridning.
Vi har gått med i en klubb nu och ska börja lära oss mer seriöst vad westernridning innebär och målet.....ja i första hand en ridstil som passar oss och vår häst som är känslig och lyhörd, och i andra hand längre fram kanske några nybörjar tävlingar av olika slag för att känna oss för. Ska bli såååå kul.

Jag ÄR inte ny men förhoppningsvis blir jag nog ny någon gång. Jag väntar tills min nuvarande häst inte finns mer.
DÅ ska jag köpa en westernpålle, hemskt gärna en Quarter eller Paint :d :love: Dom är ju så lagom stora och alldeles underbara i temperamentet :love: OM jag hittar nån för rimligt pris förståss.

Tills dess provar jag lite själv hemma, och rider kvar i vanliga ridskolan tills jag har fått in balans och sits riktigt bra.

Jag är en tjej på 25 år, tvåbarnsmamma, som pysslat och ridit engelskt i 18 år men ska nu försöka utbilda både mig och min nyinköpta häst i western.
Hästen är en helt underbar 5-årig kallblodstravare som aldrig startats men blivit tränad, han står just nu hos en w-tränare för inridning men kommer hem om 2 veckor, har redan fått "provrida" han och han gick helt super för att vara så grön.
Vet inte vilken gren/grenar det ska bli så småningom men tränaren säger att han nog blir en bra pleasurehäst.
Han har en ovanligt lugn och stabil trav för att vara "travhäst" och är oerhört lättlärd och bussig.
Håller på att leta efter en passande sadel till honom så jag har nåt att rida i när han kommer hem.
Har varit och titta lite på w-tävlingar och tycker det ser väldigt kul ut.
Vi får väl se var det slutar.

Westerryttare skulle jag inte kalla mig än men vi är på G.
Har ridit lite western i USA (ett western ridläger i Texas) för många år sedan...

Bor i Luleå, blir 19 i sommar, och har nyligen (2v sedan) fått hem min foderhäst, en 14årig kallblodstravare. Han är endast skogsriden ska dock vara lite westernriden för länge sedan.
Har börjat rida western lite smått på honom men vi jobbar främst med att han ska lugna ner sig och söka sig framåt neråt, nu fungerar det i skritten, traven behöver vi mkt mer träning på, har även börjat lite smått att träna neckreining.
Vi ska på clinic på Jonsgården i början av Juli.

hej hej
jag började rida western på mitt varmblodssto för ca 3 årsedan, jag har ridit islandshästar i 4 år innan dess och jag har ridit "vanliga" hästar några år med. De senaste två åren har det verkligen tagit fart jag har besökt de flesta stora tävlingar tävlat lite smått själv, (dock på lånade hästar), i december sålde jag mitt sto Lola och köpte en femårig Quartervalck som heter Easy Colonels King (King)
han var väldigt sent inriden så jag har fått börja om med honom helt och hållet, planerar att tävla honom för första gången nu i höst, därför räknar jag detta som mitt första tävlingsår iallafall.

Jag är 18 år och bor i Uddevalla.

Har precis börjat småträna lite western med min Pålla då hon gillar det skarpt, även matte gör det :) Red innan lite western med ponnyn jag hade för en massa år sedan då han va NH tränad och western riden. Men som sagt va det många år sedan så är nybörjare igen. Har inga mål ännu, nån liten tävling nån gång sen börja rida för tränare oxå. Sen har det blivit mer å mer åt western sedan Pållan inte kan ha dom engelska sadlarna, känslig sen tror vi att hon har "arab" rygg (en kota mindre) Är själv snart 19 är och Pållan är ett halvblodssto på 15 år :)

3138089.jpg

jag är ny på detta med western, har ridit vanligt förut men gått över till western då det passar mig bättre tycker jag.
kommer från dalarna, flyttade till gotland för drygt ett år sen och gått med i wrg.
alla är så trevliga och snälla!
har en unghäst som endast är grundriden och mest i skogen.
målet för oss är att kunna samarbeta på samma nivå och leka oss fram i det här med western.
tävla kommer jag inte att göra, men är med och hjälper till när vi har tävlingar här på ön.
min dotter som börjat rida för en lärare nu kanske kommer börja med det senare.
tycker nog att hon ska rida en termin till iaf innan vi sätter igång med westernträning för hennes del.
hon rider vår shettis nu men vi planerar att köpa en lite större häst senare.
hon är 5 år nu och har en talang för det där med ridning.
det är helt naturligt för henne att sitta på hästen, tänk om en annan kunde ha det så lätt som hon.

bara provar att lägga in en bild, får se om det går...
nä jag fatta inte hur man skulle göra.
nån som kan förklara???:crazy:

Hej hej!

Jag heter Caroline & har en 9årig vbl valack som heter Ideal B. Vi är medlemmar i Dala western riders. :)
Jag har ridit eng ridning sen jag var 6år. Men började med western när jag köpte Idde. (som han kallas). Vi tycker det är jätte skoj! (Har blivit western-biten & kommer aldrig sluta!;) )

Vi har inte tävlat så mkt ÄN! (ska helt klart bli mer!:rofl: ) Det har blivit trail, WR & pleasure som vi har tävlat i just nu. Men skulle vara skoj att prova reining! Eller varför inte barrel racing?:D

Det var lite om oss, hoppas vi syns på tävlingarna fram över!:bump:
Hade Bra!! Mvh, Caroline & Ideal B

Ho hooo!
Vinkar lite försynt och ville bara säga att jag också bestämt mig för att satsa på western.
Hästen är en fjording på 11 år och jag......ja jag bor en bit ifrån Örebro och är 34 år.
Har varit intresserad i många år men inte riktigt vågat slå till...men nu ska det bli av! Har inga tävlingsambitioner utan målet är trevligt och lättsamt samarbete med hästen. Är inte medlem i någon westernförening....jag letar efter en som passar....har ni förslag?

// M

tja, jag bor ca 1 mil söder om gränsen och dryga två mil från dig skulle jag tro. är ingen westwernryttare än, men funderar mycket starkt på att bli, vi har bara lite knöl och krångel att övervinna först:crazy:

Hej hopp!
Var medlem här för några år sen men nu e ja tebax...

Therese, 22, har ett fullblod som jag mest hoppat med och nu träffat ny kille sen ett år tillbaka ungefär som ridit mycket western och varit kommentator mm på stora arrangemang, han försöker då få mig å pållen till detta å d tycker ja e kul då det känns lite mer som att vara på hästarnas villkor...
Har väl inga direkta tävlingsplaner, men man vet aldrig ;)

Kramilam, tette

Är 38 år, har ridit i tre år, köpte häst:love: i sommras och har börjat rida western på henne. Jättekul och passar både mig och min häst som är känslig och lyhörd. Vi har tagit lektioner några gånger och läser mig sedan fram i böcker(Westernridning från början och Centrerad ridning är favoriter). Finns i Söderköping.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka