Nya westernryttare 2006

Texaz

Trådstartare
Verkar som om vi är ganska många nybörjare som hänger här. Kan ni inte presentera er och er häst, målet i år osv.
Börjar själv: Lotta, 40 och Raskens Tequila 17-årigt vbl sto. Har fusktränat western till och från i några år men ska under 2006 debutera i tävlingssammanhang.
Blir nog främst trail och western riding, siktar på ko-grenar i framtiden.

Sv: Nya westernryttare 2006

*räcker upp tassen*:banana:
har ridit eng i 13 år men nu har westernintresset tagit över helt tror jag. Målet för 2006 är att få igång båda hästarna (ikbl travare och en Clydesdlae) och kunna börja träna lite mer inriktat. Satsar på Trail och reining

Jag har ridigt vanligt under mina dar hade häst som ung nu efter barnen växt upp blev det ridskola ett par år (dottern rider oxå där) men slutat med det tyckte inte det gav ngt ,intresset var western o som nu blivit enormt stort mot när jag red för en så där 15-20 år sen.Så nu har det blivit en Quarter som ska på träning nu i vår hon blir då 3 år.Jag rider henne nu i skog o mark bara o lite lydnad själva "dressyren "får proffsen hjälpa mig med hon ska först o främst bli reininghäst e meningen.

jag heter Jennie och började rida engelskt i 10års åldern (nu 33)
har "smakat" på westernridning förut på min gamla häst. vi började, men sen blev hon sjuk och jag fick lov att avliva henne:(

nu efter 4år har jag köpt mig en arabvalack som är utbildad och tävlad i western, så nu har jag börjat igen.:banana:
det är så härligt!

Jag har varit intresserad av western i många år och har haft en quarter i 4 år och dessförinnan ett varmblod. Quartern skulle bli min tävlingshäst (han var 1 när jag köpte honom) men tyvärr har han varit skadad mycket så han är fortfarande bara grundriden (blir 6 år i år). Jag har inga stora planer i år utan fortsätter hålla igång och utöka träningen för att se vad han håller för.

Jag har två tinkrar (den ena på foder) som jag rider *läs försöker rida* western på. Katinka Black & White är 8 år och Splash är 12 år och bägge kan betydligt mer western än jag :)

SDC10098.jpg
Obs, bortse från gräsmagen ;)

Jag började rida westernlektioner i höstas då jag fick hem Splash som var westerinriden. Det visade sig snabbt att jag hade två! hästar som var westerridna! Min "gamla" häst Tinka är en helt ny tjej sen jag började med neck reining. Hästarna älskar det och det känns mycket naturligare för mig. Men det var enormt frustrerande de första lektionerna vill jag lova! Jag har absolut inga tävlingsambitioner, önskar bara lära mig mer och få ett ännu bättre samspel mellan mig och hästarna :love:

Maggie

Är väl egentligen inte ny för året, men nästan..;)

24 år, blev intresserad av western 2004 och började så smått som medryttare lite här och var, deltagit på clinics osv.

I år är jag fodervärd åt en 11årig Hbl. valack jag ridit dressyr på i ett antal år. Han har en naturlig fallenhet för western, lite stor kanske men heeeeelt underbar. Ser nästan ut som en quarter, ja endast huvudet :D

Målet att väl att vi skall komma ut lite, jag skall komma ut lite mer iaf. delta i någon av våra clinics och ev. starta i Horsemanship, eller western riding:banana:

Är en av de som kom ny under 2005....

Western har alltid varit roligt,,lite boots,hattar och cowboys förstås;)

Förra året kom vi i kontakt med en välkänd kille som håller på med inridning, problemlösningar och unghästar.
När man såg han arbeta blev man mer intresserad. I Juni (?) åkte vi till High Chaparral för att dansa linedance men vi tillbringade all vår tid på Ranch Horse Classic så det blev inte så mycket till dans......

Sedan blev det inköp av diverse utrustning, besök hemma hos ovanstående kille osv......
Sedan bar det iväg till Hjo-ko och senaste var SM på Grevagården.

Jag har ett sto på 17 år , varmblodig travare, som jag ridit dressyr på i 5 år men som nu skolas om till westernhäst. Tyvärr har vi haft lite otur så vi har inte kommit igång riktigt sedan hennes fölning i april 2005. Men tanken eller förhoppningarna är att komma igång och så småningom komma iväg att träna. Det är trail, westernriding, pleasure osv. som lockar mest....

Sedan har jag kvar hennes föl som nu tränas lite i halter och använder mig av NH i hans uppfostran.
Förhoppningsvis kommer han också bli westernhäst när han blir såpass gammal...

IM000328.jpg

IM000330.jpg

Glömde säga något om mig själv.....
30 år, gift, man och son är helt med på noterna när det gäller western, jag har blivit helt såld på western och det smyger sakta men säkert in inslag i vår inredning i huset som avslöjar vårt intresse:D

Hej du....;) Kul att få se en presentation av dig...:D Se dig får jag väl på mötet i mars hos syrran...:p

/Carina :eek:

Liten presentation av mig. Gammal hoppryttare, arbetsjockey och lull i skogen ryttare.33 år sambo och 3 barn. Började intressera mig för Western förra året eftersom min då nyinköpta varmblodstravare bättre gillar den lite långa låga formen. Har haft lite otru så han har varit skadad.

Målet för året blir att sätta igång honom och förhoppningsvis lära oss lite mer om westernridning för att kanske om några år våga oss ut på tävlingar.

ingen av er som bor i sörmland? skulle vara kul att träffa westernfolk

Jag är 25 år och har skaffat min första häst för ett år sen. Red på ridskola när jag var yngre men slutade efter 6-7 år, när annat kom i vägen s a s.; ) Dessutom gav det inte så mkt längre. Men jag har alltid tyckt att w-ridning verkat spännande så jag och syrran gick en termin på J A Ranch utanför markaryd. Sen var jag fast! Dessvärrre verkar det inte finnas någon i närheten som har samma inriktning och det är tråkigt... (eller?)

sasucatu skrev:
Jag undrar om det inte finns nå cowboys/cowgirls här i Umeå!:bump:

Jag kommer från Hudiksvall, men det är ju knappast i närheten av Umeå. Fast med avstånden i Norrland är det kanske det eller? :D

Hur som helst... Har du varit på några tävlingar söderöver i år?
Sundsvall eller så?

Ska kanske presentera mig själv. 22 år, har två hästar, en kallblodstravare på 16 år och en quartervalack på 10 år.

Har ridit western med kallblodet i 4 år för "hemmabruk", köpte quartern i mars 2005 och har tävlat med honom under säsongen.
Rider alla grenar utom reining. Men favoriten är pleasure och i det har vi vunnit alla tävlingar utom en. Är även Norrlandsmästare i Pleasure, om man får skryta lite. :bump: :angel:

Vore roligt om fler "här uppifrån" vill åka ner på Quartershowerna.
Blir förresten Quartershow i Sundsvall i Juli? (kan vara juni)
Norrlands första.

Asgrymmt!

Hej! Ulrika heter jag och är 25år. Fastnade för western ridning för 6år sedan, då jag var med på en western turridning, jag bara älskade sadlarna och den fria känslan,och visste att detta var nåt för mig! men jag har inte tagit tag i ridningen förrens nu :angel: , och mitt mål nu är att hitta någon här i närheten som kan lära mig grunderna mm...:confused:

Då får du ge en ledtråd om var du finns! Själv finns jag i skåne och har två kallblod som jag försöker rida western på. De kan mer än mig ;) :angel:

jo, visst finns det det!! Jag själv bor ca. 10mil, eller är det 15(??) därifrån...Men det är ju bara en grisblink bort...:smirk:

elinsjobergh skrev:
jo, visst finns det det!! Jag själv bor ca. 10mil, eller är det 15(??) därifrån...Men det är ju bara en grisblink bort...:smirk:
Bor i Linköping... har snokat reda på att det inte finns någon ridskola i närheten med western..men privat instuktörer..och då ska man ha egen häst..suck..och det har jag inte än...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka