Sv: Nya westernryttare 2006
Är en av de som kom ny under 2005....
Western har alltid varit roligt,,lite boots,hattar och cowboys förstås
Förra året kom vi i kontakt med en välkänd kille som håller på med inridning, problemlösningar och unghästar.
När man såg han arbeta blev man mer intresserad. I Juni (?) åkte vi till High Chaparral för att dansa linedance men vi tillbringade all vår tid på Ranch Horse Classic så det blev inte så mycket till dans......
Sedan blev det inköp av diverse utrustning, besök hemma hos ovanstående kille osv......
Sedan bar det iväg till Hjo-ko och senaste var SM på Grevagården.
Jag har ett sto på 17 år , varmblodig travare, som jag ridit dressyr på i 5 år men som nu skolas om till westernhäst. Tyvärr har vi haft lite otur så vi har inte kommit igång riktigt sedan hennes fölning i april 2005. Men tanken eller förhoppningarna är att komma igång och så småningom komma iväg att träna. Det är trail, westernriding, pleasure osv. som lockar mest....
Sedan har jag kvar hennes föl som nu tränas lite i halter och använder mig av NH i hans uppfostran.
Förhoppningsvis kommer han också bli westernhäst när han blir såpass gammal...
Glömde säga något om mig själv.....
30 år, gift, man och son är helt med på noterna när det gäller western, jag har blivit helt såld på western och det smyger sakta men säkert in inslag i vår inredning i huset som avslöjar vårt intresse