nya stigbyglar

Tender

Trådstartare
upptäckte att lädret på mina stigbyglar blivit så nött att det blivit ett litet hål och givetvis ( :smirk: ) pillade jag lite så att det blev ett större hål, så att man ser "inehållet". vart kan man hitta snygga stigbyglar i läder? det är en reiningsadel utan silver så show är inte intressant...

eller kan man laga dem på nått sätt utan att det ser allt för hemskt ut?

Sv: nya stigbyglar

Finns på Tumbleweed, och säkert de flesta andra westernbutikerna. ;) Mina stigbyglar är också lite slitna, men jag har funderat på att köpa med silver på. Lite bling får man väl ha i reining :D

tyvärr inte min smak.. jag letar efter ngt som kan passa min sadel i färgen då andra "sticker ut" för mkt..
hade ett par show (som gamla ägaren tog tillbaka) och det såg ganska muppat ut på sadeln... helt fel stil...

skulle helst ha sådana med "basket" mönster i lite mörkare brunt då sadeln har några år på nacken ;)

Om det är nertill där du har fotsulan kanske du kan försöka få tag i en läderbit som räcker runt. Den kan man stansa hål i som man kan snöra ihop med ett läderband undertill.

Hej Tender

Om du inte lyckas hitta nya stigbyglar som du vill ha så kan jag kanske hjälpa dig med att sätta nytt läder på de stigbyglar du har.

Marty

det är på insidan mot hästen, inte så bra på att förklara.

ungefär hur mkt skulle en sådan lagning gå på?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 731
Senast: Calmiche
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
37 817
Senast: monster1
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 884
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har egentligen i flera år lockats av tanken på att vistas i en stuga utan el och indraget vatten, för att känna på hur det kändes...
Svar
0
· Visningar
790
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025