nya stallet

Gordon

Trådstartare
http://www.pixbox.se/alb666375
Nu kan jag visa lite bilder på våra nya uteboxar, dom är ju inte färdiga riktigt ännu de är ju en del småfix kvar men hästarna kan stå där och dom trivs mkt bra. sen ska de målas och byggas lite mer och lysrör osv. Men de är så roligt.:bump::D

Sv: nya stallet

Jättefint! Öppen och bra planlösning, helt i min smak!:)
Kan hoppas att de även ser ridbanan så de har teorilektioner när andra jobbar?;):D
Vad är måtten på boxarna?

Hola Gordon,

Min man blev mycket intresserad och ville se mera detaljer. Hae ni bara snickrat på för hand eller har ni använt någon ritning?
Hur ser det ut närmast taket?

Kan du begåva oss med lite mer bilder? Typ lite byggtekniskt..

mvh Eva *som skall bygga stall i sommar*

Vi vill också se! :D

Ungefär sådär har vi tänkt att bygga också, fast lite fler boxar och i vinkel!

Nu får du allt berätta precis hur ni har gjort från början till slut! :banana:

åh. vad fusk!!! uteboxar i norr skulle nog inte gå.. iaf inte om man ska visa sina hästar i halter i April..haha då skulle de se ut som björnar för de gör de nu med täcke med hals. Suck!!! Får nog ta och flytta söderut snart. Måste vara kanon om man kan ha ute boxar. Super fint!!:)

FINT!!!!:)

Hur fungerar det när det snöar, blåser det inte in i boxarna???? Tyckte att taket framför såg lite kort ut, men det kanske är bara för att jag bor lite norrut...:crazy:

Vad fint det blev. Är det bakom det andra stallet?

Kanske får svänga förbi nån dag och kika live :D

Jättefina!:banana:

Men om dom är så öppna så kan man väl lika gärna ha dom på lösdrift ist? Då kan dom ju röra mer på sej också..

Dom är inte så öppna som de ser ut de är en gång framför på 120cm den skulle varit bredare var tänkt från början, men ni vet vi är inga snickare och ibland blir de inte alltid som man tänkt sig.
Hästarna stormtrivs.Dom har ju stenkoll på gården vem som kommer och går.
De är meningen att de inte ska vara riktigt så öppet de ska byggas mer ifram så de blir mer lä. Vi har ju de andra stallet i vinkel så stallplanen är som en innergård eller hur man ska säga sen mitt imot uteboxar är de skog och ett höns hur så de är jätte lugnt och bra där även när de stormar.
Vi har väl spånat i hop detta själva efter ha tittat på andra tråkiga uteboxar för mulltum. Och jag ringde runt till olika som sålde uteboxar och sa att jag vill ha ett tak som går ut 2 meter då lät de i andra ändan som dom tyckte jag var hel punchig så vi la ner alla andra. Vi ritade hur vi ville ha allt och sen gjorde vi plattan först den är 60kvm och 4 boxar. Taket är till nock4,5m och 3.20 till takstolarna. Lägsta takhöjd till bärlinan är 3m. Så om vi nån gång skullle vilja köpa en elefant så går de oxå bra:rofl: bara skoja.:D
De är plåttak. boxväggarna är ca 140 höga så vi inte har några sötingar som klättrar över:D har aldrig hänt men ändå.
Ni får fråga vad ni vill veta. Jag ska lägga in mer bilder men de är så mörkt ännu pga detta jävla skitväder. De är inte färdigt med lysrören heller ännu, ska bli en i varje box.

Senast ändrad:

Fast jag vill ha mina hästar hanterade varje dag och jag tycker många hästar får lite olater från lösdrift. Sen har man koll på benen och annat oxå. Så slipper man mugg och annat skit. Jag vill inte ha mina hästar på lösdrift.

FINT!!!!:)

Hur fungerar det när det snöar, blåser det inte in i boxarna???? Tyckte att taket framför såg lite kort ut, men det kanske är bara för att jag bor lite norrut...:crazy:

Tänkte skaffa en vindnät eller vad de kallas. men de ska ju byggas ner mer så de är inte farligt. Min vetrinär älskade detta stället vi har bara fått positiva reaktioner.Och snön den har vi TYVÄRR inte sett röken av:D;)

Vi vill också se! :D

Ungefär sådär har vi tänkt att bygga också, fast lite fler boxar och i vinkel!

Nu får du allt berätta precis hur ni har gjort från början till slut! :banana:
Jag har stått med gresafösarn och hotat gubben när han inte rappat på:rofl::D Nej de blir jätte bra de är ju en del kvar men de tar sig så pyromanen:banana:

Fast jag vill ha mina hästar hanterade varje dag och jag tycker många hästar får lite olater från lösdrift. Sen har man koll på benen och annat oxå. Så slipper man mugg och annat skit. Jag vill inte ha mina hästar på lösdrift.

Oj..fördomarna haglar...:angel:

Men ok, det är ju offtopic så.. Fint var det iaf. Ska bli kul o se det färdiga resultatet!:)

Ja just det, vindväv:love::love:

Ja det ser ju öppet och fint ut, hästarna måste älska att ha sån koll omkring sig!!!

Oj..fördomarna haglar...:angel:

Men ok, det är ju offtopic så.. Fint var det iaf. Ska bli kul o se det färdiga resultatet!:)

Jo men jag har flera kompisar som har hästar på lösdrift och den ena hon har problem med de ena efter de andra och den andra hon hade hästar på vift på nyår och den 3dje har jobbiga hästar att verka och sko för antagligen tar hon inte sig tid och leder in dom och lyfter benen osv. Men jag är inte imot lösdrift alls. Men jag är rädd att man blir bekväm och får problem.;)

Ditt stall är jättefint och uteboxar är suveränt att ha. Man får friska och sunda hästar.

Lösdrift däremot behöver inte vara en nackdel, själv har jag bara fördelar med det. Mugg och andra besvär har aldrig varit något problem trots klippta hovskägg :D.

Men..strunt samma. Smaken är som baken,,delad..och tur är väl det ;).

Ska bli kul och se det helt färdigt sedan.

Jo men jag har flera kompisar som har hästar på lösdrift och den ena hon har problem med de ena efter de andra och den andra hon hade hästar på vift på nyår och den 3dje har jobbiga hästar att verka och sko för antagligen tar hon inte sig tid och leder in dom och lyfter benen osv. Men jag är inte imot lösdrift alls. Men jag är rädd att man blir bekväm och får problem.;)

sant att är man för bekväm får man antagligen såna problem, eller om man har för många hästar som man inte hinner/klarar av/med tillräckligt.
Jag har i vart fall haft nio hästar på lösdrift som mest och alla mina var super, inga olater, kommer när man ropar, lugna och fina helt enkelt. Aldrig vart nga fasoner med att lyfta fötter heller. Allt hänger på hur man är som människa tycker jag. Men smaken är ju som baken - delad.

Finns både för och nackdelar med båda alternativ antar jag, men det beror på hur man tacklar dem hur resultatet blir :)

Dom är inte så öppna som de ser ut de är en gång framför på 120cm den skulle varit bredare var tänkt från början, men ni vet vi är inga snickare och ibland blir de inte alltid som man tänkt sig.
Hästarna stormtrivs.Dom har ju stenkoll på gården vem som kommer och går.
De är meningen att de inte ska vara riktigt så öppet de ska byggas mer ifram så de blir mer lä. Vi har ju de andra stallet i vinkel så stallplanen är som en innergård eller hur man ska säga sen mitt imot uteboxar är de skog och ett höns hur så de är jätte lugnt och bra där även när de stormar.
Vi har väl spånat i hop detta själva efter ha tittat på andra tråkiga uteboxar för mulltum. Och jag ringde runt till olika som sålde uteboxar och sa att jag vill ha ett tak som går ut 2 meter då lät de i andra ändan som dom tyckte jag var hel punchig så vi la ner alla andra. Vi ritade hur vi ville ha allt och sen gjorde vi plattan först den är 60kvm och 4 boxar. Taket är till nock4,5m och 3.20 till takstolarna. Lägsta takhöjd till bärlinan är 3m. Så om vi nån gång skullle vilja köpa en elefant så går de oxå bra:rofl: bara skoja.:D
De är plåttak. boxväggarna är ca 140 höga så vi inte har några sötingar som klättrar över:D har aldrig hänt men ändå.
Ni får fråga vad ni vill veta. Jag ska lägga in mer bilder men de är så mörkt ännu pga detta jävla skitväder. De är inte färdigt med lysrören heller ännu, ska bli en i varje box.

Ska ni inte ha en kondensduk eller innertak? Utan det kommer det att bli jätte varmt på sommaren.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 765

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp