Dom är inte så öppna som de ser ut de är en gång framför på 120cm den skulle varit bredare var tänkt från början, men ni vet vi är inga snickare och ibland blir de inte alltid som man tänkt sig.
Hästarna stormtrivs.Dom har ju stenkoll på gården vem som kommer och går.
De är meningen att de inte ska vara riktigt så öppet de ska byggas mer ifram så de blir mer lä. Vi har ju de andra stallet i vinkel så stallplanen är som en innergård eller hur man ska säga sen mitt imot uteboxar är de skog och ett höns hur så de är jätte lugnt och bra där även när de stormar.
Vi har väl spånat i hop detta själva efter ha tittat på andra tråkiga uteboxar för mulltum. Och jag ringde runt till olika som sålde uteboxar och sa att jag vill ha ett tak som går ut 2 meter då lät de i andra ändan som dom tyckte jag var hel punchig så vi la ner alla andra. Vi ritade hur vi ville ha allt och sen gjorde vi plattan först den är 60kvm och 4 boxar. Taket är till nock4,5m och 3.20 till takstolarna. Lägsta takhöjd till bärlinan är 3m. Så om vi nån gång skullle vilja köpa en elefant så går de oxå bra
bara skoja.
De är plåttak. boxväggarna är ca 140 höga så vi inte har några sötingar som klättrar över
har aldrig hänt men ändå.
Ni får fråga vad ni vill veta. Jag ska lägga in mer bilder men de är så mörkt ännu pga detta jävla skitväder. De är inte färdigt med lysrören heller ännu, ska bli en i varje box.