Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
Då håller jag tummarna för er! Vad roligt
Vakur KM, Kungälv
Då håller jag tummarna för er! Vad roligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vakur KM, Kungälv
KL.
Igår red jag kurs för bästaste Michis. Vilken tjej! Vilken instruktör!!
Mina hästar älskade henne lika mycket som jag gör. Dom skötte sig perfekt!
Vi kom åt Kvistur helt och vilken tölt han bjöd på
Och Disa, min lilla fyråring.Vilken tölthäst :-)
Ett tips från mig.. RID FÖR HENNE OM NI FÅR CHANSEN
Kl
Jag skall väldigt hux flux tävla på lördag! Lite nervöst då Kveikja varit en del travtaktig det sista och vi har töltat enbart nu i tre veckors tid. Tölten har ju blivit bättre, men undrar hur det är med resten? Vi är anmälda till öppen klass för första gången, o jag är dessutom lurad till att ställa upp i fyrgång! Galoppfattning, HUR skall det gå? Dock är det inte en officiell tävling så det känns inte så farligt, bra ställe att testa öppenklass...
Bild från torsdagens träningspass...
Man kan lura kroppen på ston och få den att tro att de är dräktiga. Det bästa är plast (ibland glas) kulor som man lägger in i livmodern under rätt dag på brunsten. Sen tro stoets kropp att den är dräktig. Inta alls så dyr och görs mycket på både trav och galopp ston. Det finns även hormon preparat men de ska man inte ger för länge. Vårt ena sto fick preparatet när det var viktiga tävlingar som var samtidigt som hon skulle brunsta ( man måste dock har intyg från veterinären för att få tävla samtidigt som stoet behandlas).
Kulorna har ingen karens och är ofarliga.
Jag tror att hon kommer att klara det utan trix och fix nu när hon står i det här stallet för hon verkar trivas fruktansvärt bra!
Det gör även jag! Jag har miltals med ridvägar och massor med skog att rida och det är så skönt!
Var bara svar på din undran. Att man kan hjälpa om man upplever problem med stonas humör.
Många upplever ju problem med stona och just plastkulan är enkelt och för stoet helt problemfritt.
Utan massa syntetiska hormoner.
Fina bilder. Jag gör som Mist och klipper såhär: