Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Denna häst är inte ouppfostrad för fem öre som jag berättade om.Utan en tävlingshäst på hög nivå som är i full tävlingskondition och väldigt väluppfostrad.
Men han har mkt nerver och är taggad och är lite harig och blir lätt rädd för saker som är nytt.
De kan räcka att en fågel flyger upp från ett dike så hoppar han till, han har ett extremt starkt flockbeteende... de var ju de vi ville ha på våra hästar hur ska ni ha de
.
Jag skulle nog kunna cykla med henne.. kanske går de bra 5 gånger men den :6:e gången blir hon rädd och drar omkull mig så jag sliter av muskelfästet och drar armen ur led.Och i fallet bryter jag handleden när jag tar i marken vem vet?
En häst som mest "är i luften" när man ska leda den är inte uppfostrad. Den har aldrig fått lära sig vad som gäller när människan är på marken. Jag ser det dagligen och är förvånad att det inte sker fler olyckor!
.......
Att ha "nerver" och vara taggad är inte en ursäkt för att inte lyssna på människan. Verkligen inte. Rimmar inte helt väl med ditt snack om "säkerhet".
En häst med god flockuppforstran behöver inte bli rädd för en fågel utan vet att det är ledaren som bestämmer när flocken måste fly.
..........
Säkerhet handlar om ett gott djuröga. Har man inte det spelar det ingen roll man man struntar i att cykla med sin häst eller inte. Så enkelt är det!
Och skulle jag dö i samband med att jag hanterar en häst skulle jag i alla fall dö lycklig. Livet är till för att levas!
Skulle inte du sälja din islandshäst och köpa ett halvblod sa du, blev det inget med det?
Härlig bild, är det någon jag känner till som rider?
Du vet högst troligen vem jag pratar om i mitt inlägg om handhäst, hon är rätt "känd" för att rida med typ 3 hästar på varje sida om ridhästen hihi.
Och du och jag kommer ju ifrån samma område.
Men man ska ju inte nämna några namn här.
Nej vad har hänt vilken fick du avliva