Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
hahahaha du är rolig du, det är inga maskiner utan INDIVIDER med olika personligheter.
Vissa häsatr är hariga och rädda andra inte.. det är inge man alltid kan träna bort tyvärr.Och tävlingshästar är oftast mer laddade än hobbyhästar.
Du kan aldrig lita på en häst till 100% eftersom de just är levande ting som kan bli rädda.
Jag vet en tjej som skulle kratsa hovarna på ridskolans snällanste häst och de slutade med att hon krossade käken.
Hästen vart rädd... bör väl skjuta den med då da?
Jag har en supersnäll häst hon brukar inte bli rädd för saker men jag kan inte sitta här och säga att hon ALDRIG någonsin kan bli rädd.. för då ljuger jag ju!
Jag skulle nog kunna cykla med henne.. kanske går de bra 5 gånger men den :6:e gången blir hon rädd och drar omkull mig så jag sliter av muskelfästet och drar armen ur led.Och i fallet bryter jag handleden när jag tar i marken vem vet?
Eller bara blir omkulldragen med skrapsår överallt och pustar ut att de kunde ha gått värre och lärt mig en läxa.
Ska jag då skjuta min häst för hon vart rädd?
Men som sagt jag säger ju bara vad jag tycker och vad jag inte skulle göra andra får såklart göra som som vill.
Men jag kommer aldig ha handhäst eller cykla och kommer inte rida ut med en som har handhäst eller cyklar med sin häst heller.
Då får de rida/cykla själva eller med någon annan som inte anser de är fel.
Knapplån!
Åhh i går hoppade jag jorunn igen.. vilken skillnad..I söndags så hoppade hon dåligt rev, hade inge bakben med sig alls och hon ville stanna efter hindret.
I går tog hon i och hoppade och rev inte en gång samt att hon galopperade på efter skuttet på heeeeela 45 cm
Blir nog bra det där när jag får hoppa lite mer, superroligt är det ju.. variation i vardagen verkligen=)=)