Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
Nej visst är det så, ett ord med många betydelser.
Men oavsett så står jag fast vid mitt motto, när det är fysiskt ansträngande så är det alltid för att det är något fel i kommunikationen, och det går aldrig att lösa med en styrkemätning. Nu tror jag inte det är så Ofeigur menar, men det är något som i alla fall jag möter ofta. En del gamla dressyrtränare jag ridit för förr om åren hade till och med den synen att om man inte är genomsvettig och skakig i benen efter ett träningspass så var det inget bra träningspass. Och det tycker jag är absurt. Behöver man ta i så jäkla mycket så är det något fel.
Sen kan det självklart vara jobbigt på massa andra sätt också. Men jag tycker personligen att det funkar bäst när det är enkelt på alla sätt. Ibland inbillar jag mig att det är bra träning när det blir total härdsmälta i hjärnan, men det är väldigt sällan det faktiskt är något bra. För jag har väldigt lätt att ta till mig sånt som jag förstår och tycker är logiskt, men om det däremot är komplicerat så blir det jobbigt. Och hittills har komplicerat aldrig funkat bra för mig.