Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter ju som att du inte ska rida med den bomlösa om den gör henne halt???
Det finns ju som sagt inga som helst bevis på att det är sadelns fel! Men eftersom det är en av sakerna som förändrats så vill jag såklart undersöka det. Sadel påverkar ju alltid mycket, och i just detta fallet stämde det väldigt bra ihop med tränarens och massörens tankar om hennes rörelser och fysik. Så självklart ska jag kolla upp det när hon kollas igenom.
Testa att lägg en antiglid padd eller liknande underst mot pälsen och rid med bomsadeln och se om problemet försvinner? då är det ju den bomlösa.
Som sagt, det funkar inte på vinterpälsen eftersom den är så lång och "vänder" sig. Håret lägger sig alltså mothårs när sadeln börjar glida. Gelpaden har inget fäste på all päls.
Känns inte bra om sensation sadeln skadar hästarna?
Jag tror inte alls att sadeln i sig skadar hästarna, utan även om det är sadeln som är problemet i detta fallet så är det just i detta fallet!! Det är ju som med alla sadlar, de passar inte alla individer och jag har sagt redan från början att denna inte är optimal för Sol, även om jag såklart aldrig trott att den varit skadlig för henne, då hade jag inte haft den på henne. På alla andra hästar jag haft den på har den varit grymt bra, men eftersom Sol är så fruktansvärt överrörlig och ännu inte helt balanserad så blir det en dålig kombination. Hon håller liksom inte ihop sig själv. Jag har aldrig sett henne stå som en normal häst i stallgången, det spretar liksom alltid som en sprattelgubbe åt alla håll
en fråga när vi endå disskuterar just den sadeln, har den egentligen några benstöd eller är det bara sytt så det ska se ut som benstöd? Jo den har benstöd, men väldigt små på min modell. Finns större på andra modeller, men jag har små eftersom jag har en sadel som egentligen är för liten i sitsen sett till min benlängd. Om jag hade haft stora stöd hade jag haft mindre plats till benen och då hade jag hamnat i fel sits.
läste att den är gjord mestadels i ull på undersidan "för att det ska vara hållbart" men varför är den inte i mocka eller läder på undersidan det är ju mkt mer hållbart.
Känns som en dålig ursäkt för att ta ett billigare material hm.
Luras bilden eller har du en randig huvudlagsrem?
Luras bilden eller har du en randig huvudlagsrem?
Kl
När det diskuteras lite om bomlöst slänger jag in en fråga för jag är själv lite intresserad av diddi eller top reiters! Är det bra eller dåligt med bomlöst? Jag tänkte att d skulle vara bra på min nu när hon ska bygga muskler över ryggen... Isf att byta bomsadel stup i kvarten?!