Sv: NYA snack- och uppdateringstråden
*kl*
Idag tog jag tag i saken och klippte Odinn. Helklippte.
Förutom huvud och benen då såklart.
Han blev så fin så, min fina fina prins. Sedan gick han ett kanonbra dressyrpass i paddocken på BETT, hallelujja!
Även om det inte var så där mjukt och skönt som det är när han går på hacket så var det endå inte en massa flängande med huvudet eller gapande med munen. Han var lite hängande i handen ibland men ganska stabil i formen, gick betydligt bättre en jag trodde det skulle göra, det går framåt!
Draken fick sig en tur ut oxå i det underbara höstväder, och det gick sjukt bra. Hon blandar väldigt mycket i sina gångarter och väljer något mellan trav och tölt, sjukt bekvämt är det men det är lixom ingen gångaret, eller en 6:e gångart kanske?
Jaja, men hon jobbas mest i skritt, i form, för att bygga muskler och stärka sig.
Idag tränade jag lite på övergånger trav-skritt, och att hon skulle försöka bibehålla sin låga fina form och inte köra upp huvudet högt och sänka ryggen, som hon hemskt gärna annars gör, och det gick faktiskt över förväntan.
Vi fick till flera steg då och då där det blev riktigt trav och där hon behöll formen, skoj=) Och hon har verkligen en GIGANTISK trav, vilket steg hon har! Gisses amalia, det ska bli så skoj att få utveckla denna häst
På lördag är det träning igen, hoppas någon kanske kan klicka lite bilder då, det är verkligen på tiden.
Vill själv se hur (illa!) det ser ut, haha!
Med hästarna går det bra nu=)
Halvklippt Odinn
Helklippt
Snygg i fina nya täcket
Å så en härligt tur ut i höstsolen med min lilla Skäck.