NYA snack- och uppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: NYA snack- och uppdateringstråden

Tittar man bara på bilderna, tycker jag VB ser värst ut och då mellersta glidleden. Men jag är verkligen inte proffs på häströnten.

Det är mycket möjligt att det var vänster som var värst. Minnet sviker (som tur var bara på de tråkiga sakerna)

*KL*

Jag och Laukur har varit på Nina Bergholtz kurs hela helgen. "Samband mellan exteriör och gångarter/ridbarhet". Jätteintressant!

Fick en del tips och är nu suuupertaggad att börja träna för tränare regelbundet, ska försöka med en lektion varannan vecka och se om det funkar :)

KL.

Här rullar allting på. Kvistur är i full gång och nu är det inte långt kvar till första officiella tävlingen!! :)
Det ska bli så gaalet roligt, han går kanonbra just nu!
Disan är också i gång och rids några gånger i veckan, en riktig liten töltmaskin (-08).

I helgen tog vi några bilder, enjoooooooy! :)

dsc_2895_507066369606ee0184cb9bdc.jpg

dsc_2863_507064319606ee0173e00633.jpg

dsc_2869_5070646addf2b329c7002c2d.jpg

dsc_2874_5070648bddf2b329f7002eea.jpg

dsc_2880_5070655a9606ee018d465662.jpg

(och ja,jag vet att jag inte har någon hjälm, det var stillastående bilder punkt) :)

KL.

(och ja,jag vet att jag inte har någon hjälm, det var stillastående bilder punkt) :)

Fina bilder på fyraåring. I skritt och stillastående.

Jag är också van vid unghästar och inridning men hjälmlös skulle jag inte vara.:p

Och om du inte själv hade kommenterat hjälmlösheten så är chansen stor att jag ärligt talat inte hade lagt märke till det, och i synnerhet hade jag inte kommenterat det:devil:

Kvistur är inte 4år ... Han är 5 ;) :angel:
Det är Disa, Tessininos svarta sto, som är 4år.

Knapplån!

Idag rakades Jorunn igen=) helt galet hur mkt pälsen kan växa på 1 månad men nu är hon nakenfis igen:D
Idag red vi ut i solen.. man får lixom passa på när solen väl tittar fram på onsdag blir det ridlektion igen och den 27:e är det ridkurs för Michis här på buke. Så det händer lite saker här i Oktober för våran del ska bli skitroligt att träffa lite andra ulltussar.

Ska bli riktigt roligt den 27e! :)

KL.
Tinna ska klippas för första gången någonsin på Torsdag, kan bli spännande ..
Lilla spända ullbollen kommer väl flippa som vanligt med allt som kan vara läskigt.
Idag var det ljusa stenar som var boven :rofl:

Ja verkligen=)..
Haha stenar är alltid farliga, vet du inte att de äter specefikt islandshästar??=):D

Jodå, är van vid stenrädda hästar sen tidigare ;)
Annat som är livsfarligt i snokans ögon är Vita blommor, fjärilar, fåglar .. Traktorer! Och jakttorn. HAHA!

kl

Usch, dagens ridning gick verkligen uruselt! Fick själv inte min kropp och göra som jag ville, och Dimma var otroligt okoncentrerad. Hon tog inte några halvhalter i andra gångarter än skritt, fokusera bara på allt runt omkring. Uuuuusch, höll på att få nervsammanbrott i mitten av passet. Nu får hon nog en vecka ledigt, har ändå skolarbete som måste göras. På onsdag kommer dessutom osteopaten och sköter Dimma :)
Men bortsett från senaste veckan så har det gott mycket bra.

Hade så gärna velat gå kursen! Men Mackan är ju varken inriden eller bra i hovarna, så det gick inte :grin:

Vet du om hon kommer tillbaka i vår? Jag var väldigt nöjd med kursen som jag gick med Snudda när det begav sig :)

/Anna

Ja vi ska försöka på hit henne igen i vinter/vår, då blir det vanlig ridkurs antar jag och inte en sådan här kurs :)

Nu har hon ätit så jag skriver medan jag kommer ihåg att göra det :)

Vi startade kursen på lördag förmiddag med teori, på eftermiddagen "exteriörbedömde" hon alla hästar och så fick dom springa lösa i ridhuset och visa upp sig lite utan ryttare. Mycket intressant och höra hur hästarna egentligen ser ut :P En del av exteriören kan ju hämma vissa saker i ridningen, t.ex bogarnas ställning.

På söndag förmiddag red vi tre och tre i en timme och visade upp gångarterna och fick tips om hur vi ska förbättra oss mm och mer förklarat hur exterören på sin häst hänger ihop med problemen i ridningen, om det nu fanns nåt.

Söndag eftermiddag red vi själva, kortare pass och fick mer visa upp hästarna fram och tillbaka på en väg och blev "bedömda".

Det var roligt att få sin häst bedömd och höra vad och tyckte om honom och trodde hur det skulle bli :)

Det där med bogarna skulle jag vilja ha närmare beskrivet. :bump: Alltså vad är en bra bog och vad är en mindre bra bog?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
665
Senast: Ajda
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 574
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka