Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är sugen på något av ull/ylle också, då jag kommer ihåg hur en ullmantel värmde mig så bra under en kväll under medeltidsveckan. Men jag skulle vilja ha något mantelliknande, utan att det ser ut som att jag gått vilse från något lajv
Är inte cape vanligen rätt korta? Jag skulle gärna vilja ha något som täcker en bra bit av benen också.Jag köpte en ull cape för ett tag sedan! Men om du vill ge dig på dig att sy, så finns det ett mönster på en cape ifrån 1910 som är jättefin!
Har klickat hem denna!
Hoppas den sitter bra ocksåVisa bifogad fil 56534
Alltså en av sorgerna i mitt liv är ju att jag inte får gå runt och se ut typ såhärJag är sugen på något av ull/ylle också, då jag kommer ihåg hur en ullmantel värmde mig så bra under en kväll under medeltidsveckan. Men jag skulle vilja ha något mantelliknande, utan att det ser ut som att jag gått vilse från något lajv
Får och får tänker jag ... Men jag fattar vad du menar Jag vill kunna gå till och från jobbet i det liksomAlltså en av sorgerna i mitt liv är ju att jag inte får gå runt och se ut typ såhär
Visa bifogad fil 57051
Fast gärna lite tjockare och nån mörkare färg och lite pälskant och tänk lite som night's watch i game of thrones
Ja precis så.Får och får tänker jag ... Men jag fattar vad du menar Jag vill kunna gå till och från jobbet i det liksom
Jag vet inte om jag är beredd att offra Internet för en mantelJa precis så.
Förhoppningsvis kan det bli mode igen om vi går igenom någon sorts apokalyps och liksom slungas tillbaka till medeltiden.
Mitt senaste köp är nya fritidsbyxor. Har ett par likadana sen innan men pga bor i dom så är dom utslitna så nya behövdes. Modellen var lite om gjord, till det bättre enligt mig, men som långbent och hyfsat smal så är det svårt att hitta exakt rätt storlek. Dom är lite stora midjan åt mig men perfekta annars, så jag får vänja mig vid att ha skärp helt enkelt
Visa bifogad fil 57052
Tvärtom är svårt också (kort och tjock)
Ja jag har alltid svårt att hitta byxor som sitter perfekt Har grova ben också så det blir gärna tajt i benen och stort i midjan. Ridbyxor är nästan hopplöst...
Är inte cape vanligen rätt korta? Jag skulle gärna vilja ha något som täcker en bra bit av benen också.
Ja jag har alltid svårt att hitta byxor som sitter perfekt Har grova ben också så det blir gärna tajt i benen och stort i midjan. Ridbyxor är nästan hopplöst...
Och jag drömmer om att kunna ha fritidsbyxor... men min kroppsform vill inte det kan knappt hitta jeans eller vanliga byxor, man ska tydligen inte ha rumpa där jag har den och inte ha lår och hmm inte vara rak i midjan!
Nu är jag definitivt inte bra på det här med styling, men spontant tänker jag att ett par lite finare sneakers (alltså i typ läder/mocka, inte gympaskor som så) skulle kunna funka?Jag fick hem mina "sommarbyxor" idag. De har luffat runt i Europas postbilar i ett par månader. Det är en modell jag inte alls är van vid och de är kraftigare i tyget än vad jag trodde. Men jag gillar dem. Frågan är nu vad tusan man har för skor till? Barfota och tunna tygskor går ju utmärkt, men den säsongen är ju förbi... Ska jag vänta till nästa år (alternativt frysa) eller finns det annat som kan funka? Det är dragskon i bensluten som gör mig villrådig.
Visa bifogad fil 57035
Ursäkta den märkliga bilden. Spegelns normala plats är i en hall utan belysning ...