Sv: Nya råttor
Men! Det känns ju som det finns bättre sätt att lyssna på lungorna på.. Det är ju lite svårt att byta öra ifall det faktiskt är nån som andas illa och har lunginflammation eller nått. Det är ju helt klart smidigare att byta stetoskop!
(men så är det ju många föreningar som skulle bli så mycket bättre om nån som jag (eller du) fick bestämma...
Men det är det bäst att inte prata så högt om)
Vad är SDA? Sjukdom?
Usch vad arg jag skulle bli om jag kom hem med ett djur och så dör allihop pga dåligt smittskydd!
Då skulle jag göra som du - strunta i att vara med på dessa tillställningar. Annars ska det ju vara så viktigt med vaccinationer o allt vad det är, så det är ju konstigt om man inte tycker samma om sina små råttor.
Kan man inte skaffa dispans till sin råtta då, och låta den gå som mus? Vad tycker du om den idén?
Ja herregud, jag säger då det. Det är lite som med hundaveln... Bara de ser "fina" ut så spelar det ingen roll ifall de inte kan gå. Eller andas för den delen, men det är ju bara petitesser, inte så viktiga saker för hundens vällevnad. (oj, det kanske man inte heller fick nämna högt?
)
Åh, jag vill med ha råtthångel! Haha. Jag har ju haft hamster och marsvin innan (och kanin), men hamster... är ju lagom kul. Jag lyckades få bort agressiviteten på han, men det är ju inte mycket att gosa med. Marsvinet var bättre, men man gör ju inte mycket med det liksom. Kaninen hoppade jag med här hemma. Men råttor är ju smartare än dessa? Det känns som att man kan träna dem till så mycket mer om man vill det?
Vi hade ju två söta råttor på djurhemmet som jag blev bra sugen på, men vi (jag o sambon) visste inte riktigt hur det skulle funka med katterna, och vi vill ju som sagt inte att de ska bli kattmat, eller rent ihjälskrämda. Därav att vi vill ha en dörr som man kan stänga till dem om man inte är hemma.
Och så måste jag bara säga att Stefan ser ut att ha en väldans söt liten uppnäsa!