Sv: "Nya" Örebro 13/9
Och nu är vi hemma äntligen....det är som Fjollan uttryckte det: Himla konstigt, vi är först på plats o sist hem, HUR kan det komma sig???
Men trevligt har vi haft...började med att Berta-Lotta fick till en superdressyr fick 48 straff nånting o gick sen nolla i hoppningen!
Sen kom Grå...sista startande i klassen...såg lite väl taggad ut i början men det såg tydligen inte domaren för åttorna kanske inte haglade men nästintill!
Dryga 45 straff o tvåa!
Men hoppningen...ack ack... de två främmande tjejerna som stod bredvid mig när Grå hoppade de fick höra ett o annat som inte lämpar sig i text! Grå blev först lång, sen blev han längre o till slut blev han längre än längst....och rev TRE!
Nåväl, han fick ju gå ut i terrängen iaf, blev de glada tillrop vi fick höra...!
Terrängen var precis såsom man kan önska en 100-klass. Första 2 stockar på lååång raksträcka, sen en mjuk sväng o fint "Slottshinder" typ bord. Sen liten sväng igen o sen iväg på lååång galopp som avslutades med en helt ok trahkener. Efter det kom det lite mer svårigheter men inget som var för svårt för någon som platsar i klassen. 5 ute i terrängen varav endast 1 som stannade ut sig på trahkenern, övriga hade olika stopp på olika hinder precis som det ska vara.
Och Grå var så fin...han flöt fram över banan, de första 10 hindren som vi kunde se. Sen fick publiken se nåt annat, nämligen undertecknad som sprang som en galen elefant med liten trasselsudd hängandes i kopplet efter....för jag ville ju se de sista hindren o det var lååååångt till hoppbanan!
Kom precis fram flåsande som en galen ko o fick bevittna dagens enda lilla fadäs...han glömde lyfta på benen o hoppa A-hindret, ja det såg faktiskt ut som om han glömde!, så hon fick ett stopp o fick göra en volt, sen skuttade han snällt över alla 3 o över målhindret! Synd men gjorde inget för både Ryttaren o jag var så nöjda med honom! Slutade på en 9 (?) plats iaf vilket känns helt ok.
Berta-Lotta däremot slog till ordentligt o kom 2:a i sin andra 100-klass start! Och hon var jättefin i terrängen, snyggt o prydligt ridet!
Förutom ovannämnda träffade vi Murray o såg Prince Fair. Alltid kul att träffa lite bukefalister.
Men herregud, om jag hade vetat att det skulle vara så krävande både konditionsmässigt o nervmässigt att vara hästägare o inte ryttare så vet i spörs om jag hade gått med på denna dealen...är dubbelt så trött i huvudet som om jag hade ridit själv, har sällan varit så nervös en hel dag och är nu fullkomligt slut....
Men, Stockholm here we come! Var det nån som trodde på allvar att jag inte skulle åka dit o titta eller???