Nya LC:2 utan halt?

S

Soranto

Är det bara jag som tycker att det nya LC:2-programmet känns stört att rida, eftersom att det inte inleder med en halt/hälsning? :confused: Varför tar man bort halten bara sådär? Det känns ju nästintill oartigt att inte göra hälsning till domaren, och varför gör man ett enda program som inte har halt/hälsning när alla andra har det? Eller har jag missat nått?:crazy:

Moderator får gärna flytta tråden om den ligger fel!

Sv: Nya LC:2 utan halt?

LC1an saknar också hälsning. Tycker det är skumt

Jaha okej, ja men visst är det konstigt.. Känns fel att bara börja rida utan hälsning.

ja... förut har det ju varit halt i alla program... känns som att dom missat det när de skrev programmen...

Jag gillar de nya LCprogrammen! Känns som om de lägger vikt på att hästens lydnad än i de förra! Ska bli intressant att rida dem!

Det har varit så ett par år i många av fälttävlansprogrammen och jag tycker att det inte alls är ngn nackdel.
Vänta bara tills ni ridit utan halt ett par gånger så ska ni se att ni tycker att det känns helt normalt :idea:

Jag som startar ett par fyraåringar varje år tycker det är toppen att slippa stanna när jag väl fått upp ångan;):angel:

Jag som startar ett par fyraåringar varje år tycker det är toppen att slippa stanna när jag väl fått upp ångan;):angel:

...och det är anledningen till att halten tagits bort i LC. :D
Förtydligande: Programmen i LC är tänkta för de orutinerade hästarna och därför tas halterna bort för att man precis som Malinigbg säjer, kan hålla ångan uppe, bjudningen uppe och bara rida framåt i början för att främja framåtbjudningen.

Senast ändrad:

attans...o min unghäst som behöver varje halt han kan få för att vila sig efter dom mkt ansträngande stegen :devil:

Jag skulle snarare påstå motsatsen.

Nej, jag håller med malinigtb, många hästar blir störda av halt direkt och flyter på bra i programmet om man slipper den och kan rida fram istället.
Sedan är det lättare att göra en halt när de gått några varv och förhoppningsvis slappnat av.

För egen del har jag gärna halt direkt.

...och det är anledningen till att halten tagits bort i LC. :D
Förtydligande: Programmen i LC är tänkta för de orutinerade hästarna och därför tas halterna bort för att man precis som Malinigbg säjer, kan hålla ångan uppe, bjudningen uppe och bara rida framåt i början för att främja framåtbjudningen.
Jo det är iof en bra tanke...(även om LC rids av orutinerade ryttare hos oss;)) Tänkte inte så långt. Men varför tar man inte bort halten ur alla LC-program då?

Jo det är iof en bra tanke...(även om LC rids av orutinerade ryttare hos oss;)) Tänkte inte så långt. Men varför tar man inte bort halten ur alla LC-program då?

Man har tagit bort inledningshalten I både LC1 och LC2. Det ger en bättre start för många. Sedan skall man ju kunna visa upp en halt eller två i dessa program, det hör ju till grundridningen. Men nu får man en chans att "komma igång" innan dessa skall visas.

Ja, och jag tycker att det är helt okej att ta bort halten. Du kanske ska läsa lite noggrannare.
Det spelar egentligen ingen större roll för mig om det är halt direkt eller ej.

Jag anser att det som kan vara svårt, med orutinerad häst t.ex., är inte att göra halt direkt, inte alls. Det är att sedan komma igång igen.

Nej jag menade att ta bort hälsningshalten ur alla LC ;) eller är det redan gjort?

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
672
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 744
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30