Nya kvalregler?

Sv: Nya kvalregler?

I princip är du kvalad redan till 100-klass, eftersom man inte lägger in retroaktiva kval. De du har nu är ju kvalificerande enligt de gamla reglerna. De nya gäller från 1/4 -08

Okej, jag är lite seg, men en fråga här... :angel:

Om jag kvalade mig till medlesvår förra året med en c-ponny, och nu har en d-ponny som gick msva...
Kan jag då starta lätt med en gång, trots att jag aldrig startade medelsvår förra året?
Gäller det kvalet om man gått en kategori..? :confused:

Nej, att vara kvalad räcker inte du måste ha genomfört msvB, däremot saknar (eller i varje fall saknade.... :angel:) det betydelse vilken kategori du ridit.

Nej, att vara kvalad räcker inte du måste ha genomfört msvB, däremot saknar (eller i varje fall saknade.... :angel:) det betydelse vilken kategori du ridit.

Gäller vilken "nivå" man ridit på? Jag trodde att följande gällde, C-ponny msvB= 90 cm alltså lätt i kat I. Har man fixat 4 kval där på c-ponny kan man kliva upp i * som väl förr motsvarade kat Ds msvB.
:confused::confused:

Fast nu pratar vi inte riktigt om samma sak, det jag svarade på var vilken klass ett "nytt" ekipage får börja på (t.ex ryttare msvB + häst msvA = lätt)

Hur de stora C skall vara kvalade i kat I får vi nog reda på när nya TR kommer :angel:

Fast nu pratar vi inte riktigt om samma sak, det jag svarade på var vilken klass ett "nytt" ekipage får börja på (t.ex ryttare msvB + häst msvA = lätt)

Hur de stora C skall vara kvalade i kat I får vi nog reda på när nya TR kommer :angel:

aha, men då missade jag nog... letade nog efter flera vinklingar tr-djungeln bara.. Ja det blir nog jättebra om tr kommer ut i april, första start i slutet av denna månad.. bra framförhållning och för tillfället enbart chansartade kvalförsök... :smirk:

Det är väl meningen att det ska ta tid!! Inget nytt ekipage ska väl ta sig upp för fort- dvs minst ett år i varje klass tycker jag är ett minimum, gäller alla ekipage som rider på hobby niveå-anser jag!

Det är rätt. De är en av säkerhetsaspekterna man jobbat mycket för. I gamla TR står att en säsong/klass är lämpligt.
Man ansåg att för många gick för snabbt upp. :D

Kom på att de har gjort undantag för 4-åringar som kan kvala i en 90 och en 1m hoppning förresten! Kanske gör någon glad...

*kl*
Kommer det finnas någon chans att TR kommer finnas tillgängligt på nätet innan den siste mars tro :confused:

*kl*
Kommer det finnas någon chans att TR kommer finnas tillgängligt på nätet innan den siste mars tro :confused:

:idea: Ska vi starta vadslagning kanske?:bump:

Alla som vill vara med satsar en fika var på t.ex LagSM och får bjuda den som kommer närmst. :banana:

Jag börjar :banana: 19 mars :banana:

Vilken lysande idé! :bow::bow::bow:Jag hänger på, det här kan ju bli riktigt roligt.:rofl::rofl:
Jag håller på den 26 mars! :banana:
Första start går ju inte förrän den 20 april, det är minst tre veckor före.

Vilken lysande idé! :bow::bow::bow:Jag hänger på, det här kan ju bli riktigt roligt.:rofl::rofl:
Jag håller på den 26 mars! :banana:
Första start går ju inte förrän den 20 april, det är minst tre veckor före.

Nja. 13 april är 1:a tävlingen. En förenklad i Gärds. Så jag tror på den 10 april. Möjligen.

eller 1 april så alla tror att hela TR är ett skämt.

Nja. 13 april är 1:a tävlingen. En förenklad i Gärds. Så jag tror på den 10 april. Möjligen.

eller 1 april så alla tror att hela TR är ett skämt.

Nä, nä, nä du får hålla dig till ett datum, annars är det fusk :D

Eller så är det snabbt avklarat eftersom ponny kat II inte får vara med på SM och rimligtvis inte Lag SM då hellre. En del av Kat I ponnyerna kommer att rida NM samma helg så det blir kanske inte så många kvar??? Ska bli mycket spännande att se vad det blir av det:confused:
Eller ska man blanda lag med kat I som rider enligt sina villkor och kat II enligt sina villkor.
Lag SM är en väldigt rolig tävling så det vore synd om det bara "bidde en tumme":cry:

HAr jag fattat fel när jag fattat att även kat I skall ha clear round/stilbedömning i debutant och lätt ??? :confused: ???

Så har det ju stått på falttavlan.com men inget om det på förbundets hemsida, vad jag sett iaf.
Ganska relevant kan man ju tycka, iofs som flera andra av de eventuella kommande ändringarna också.

Eller så är det snabbt avklarat eftersom ponny kat II inte får vara med på SM och rimligtvis inte Lag SM då hellre.

Jo, båda kategorierna kommer att få rida Lag-SM eftersom det går i lätt klass.

Enligt kommittén kommer TR upp så fort som möjligt, man sitter alltså inte & håller på det till 1 april. Så jag hoppas på snart.

Jo, båda kategorierna kommer att få rida Lag-SM eftersom det går i lätt klass.

Enligt kommittén kommer TR upp så fort som möjligt, man sitter alltså inte & håller på det till 1 april. Så jag hoppas på snart.

lag sm i stilbedömning... spännande:(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fick en ny i februari, tror jag, men nu fick jag veta att en annan vill komma på hembesök inför nytt beslut om boendestöd. Det är...
Svar
6
· Visningar
679
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fyra svenskar står redo för att rida om nya poäng i helgens världscupomgång. Vid klockan 17.00 startar klassen – och här är allt du...
Svar
0
· Visningar
35
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har tävlingsreglementet fått en uppdatering inför nästa år. Det finns några större förändringar, bland annat blir nosgrimman valfri i...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 025
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?