Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, du är ju kvalad till Lätt men det krävs ju att du har ännu ett kval för att vara klar för *, du måste ju ha sammanlagt 3 godkända rundor. Men man kan ju ändå säga att det räcker med en 1,10 till med godkänt res för att vara klar för båda.
Inte lätt att uttrycka allt sånt här i skrift..
Nej, du är ju kvalad till Lätt men det krävs ju att du har ännu ett kval för att vara klar för *, du måste ju ha sammanlagt 3 godkända rundor. Men man kan ju ändå säga att det räcker med en 1,10 till med godkänt res för att vara klar för båda.
Inte lätt att uttrycka allt sånt här i skrift..
Så även om jag rider 2 st 150 hoppningar så är jag ändå inte kvalad till * om jag inte rider en tredje runda ?
Eller för att komplicera det ännu mer , jag rider 2 st 130 hoppningar men väljer att starta * första starten istället för *** eftersom jag vill komma igång lite innan start i *** . Om jag inte väljer att rida den där * tävlingen så får jag gå rätt ut i *** men eftersom jag väljer först att rida den * klassen får jag det inte utan måste rida ännu ett hoppkval ??
Nä, då är du ju kvalad "från början" i ditt exempel ovan hade du en 110 och en 120 då var du bara kvalad till lätt...
Om man inte gör saker svårare än dom är så går det nog att reda ut vad som gäller
Hoppas bara att den (stackare) som skall formulera allt i text får till det bara
Nä, då är du ju kvalad "från början" i ditt exempel ovan hade du en 110 och en 120 då var du bara kvalad till lätt...
Om man inte gör saker svårare än dom är så går det nog att reda ut vad som gäller
Hoppas bara att den (stackare) som skall formulera allt i text får till det bara
jo men det är ganska roligt att spekulera i tolkningsformuleringar man kan ju få till det hur som helst känns det som. kanske är det bra att det dröjer det här tr... så allt verkligen finns bokstavligen...
Men om man rider 2 st 130 hoppningar, har man väl nästan alltid värmt upp någon av gångerna i en 120? Inget måste förstås, men på så vis borde man ju få ihop 3 kval ändå. Håller med annars, om man är överkvalificerad så borde det ju räcka, om det nu är tillräcklig färskvara, beroende på vilken tidsgräns de sätter förstås.
Nä jag vill bara dra fram alla (o)möjliga sätt att tolka reglerna för som dom flesta vet så tolkas det väldigt olika beroende på vem man frågar.
Frågar du förbundet får du ett svar, frågar man JJ får man ett annat svar , inte just om det här men överlag...
Jag har säkert fått 4 olika svar på vad jag är kvalad till i dagsläget av tex och på vad som krävs för mig att kvala tillbaka, Jag gör om hela skiten för jag orkar inte tolka hit och dit längre
Verkar som vi får börja i deb med den nya i allafall.Då ryttaren inte har startat 1* terräng,pga div. hästproblem, ska man enligt B.Ö starta i deb. ?Hade han startat ,hade de fått börja i lätt. Är detta något nytt för i år eller?
Vem är källan?Det är tydligen samma regler på häst som ponny nu. Man går ner i en klass under det man gått tidigare.
Hm... undrar om det är så, eller om han har lika mycke koll som vanligt