P
prins_rollo
Sv: Nya kvalregler?
Om du läser hopp -tr så ser du att uppklassningen är borttagen
Om du läser hopp -tr så ser du att uppklassningen är borttagen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag nämnde inte de som tävlar *** överhuvudtaget
Jag vidhåller att alla som rider *** tävlar 130 med väldigt bra resultat vilket inte du håller med om , men om du går in och kollar på alla landslagsryttare så startar dom mycket banhoppning på den nivån och i stort sett nästan alla rider enkelt felfritt eller har ett pet här och där, dessutom börjar dom flesta tävla redan i februari så dom hinner göra en hel del tävlingar innan april. För dom blir kvalen inte några som helst problem.
Det är ju mest ni som tjatar om att ingen hinner kvala till *** eller till SM pga hoppkvalen så det är väl ni som får bestämma er
2006 var de endast 3st som red 130cm på sina *** hästar.
Psst, 2006 redovisades endast placeringar på reg tävling, däremot alla starter på nat. From 2007 redovisas alla starter från reg och uppåt.
Därför kan det alltså ha varit fler som ridit 130 utan att de siffrorna finns med 2006.
Jag vidhåller att alla som rider *** tävlar 130 med väldigt bra resultat vilket inte du håller med om , men om du går in och kollar på alla landslagsryttare så startar dom mycket banhoppning på den nivån och i stort sett nästan alla rider enkelt felfritt eller har ett pet här och där
I D I O T I!
Ja, det är rätt ord. Förstår inte överhuvudtaget hur man kan införa hoppkval, i FÄLTTÄVLAN. Man kanske skulle ta att berätta för förbundet att i fälttävlan ingår det 3 moment, inte bara hoppning. Det är dressyr och terrängmoment också. Om man ska kvala i hoppning, ska man kvala i dressyren också.
Jag kan heller inte förstå hur man kan säga att man lägger in hoppkvalen i säkerhetssynpunkt, jag anser bara att de försöker sätta spiken i kistan för fälttävlan. Ush, jag blir så förbannad av detta. Men som sagt, det är väl bara att anmäla sig till 120klasser i feb-mars så man kan få två rundor felfria eller max ett par pet.
Jaja, det är väl tyvärr bara att acceptera detta, men det är för mig helt fruktansvärt idiotiskt. Höj istället kvalreglerna i fälttävlan, minst 6 gdk starter i respektive klass för att gå upp. För det är trots allt fälttävlan vi håller på med, och inte hoppning.
Morr
Kan du inte själv initiera en tävling som tillgodoser de klasser som behövs för att kvala i din klubb? Man kan väl inte förvänta sig att "andra" ska göra allt? Betänk även att alla tävlingar inte kommit ut än, så utbudet kanske är större än du tror när det väl kommer till kritan.
Själv har jag initierat flera dressyrtävlingar då vi så ofta blev bortlottade, vilket uppskattades av många.
Jag håller med dig fullt ut.
En bra terränghäst är inte alltid den bästa banhoppningshästen.
Psst, 2006 redovisades endast placeringar på reg tävling, däremot alla starter på nat. From 2007 redovisas alla starter från reg och uppåt.
Därför kan det alltså ha varit fler som ridit 130 utan att de siffrorna finns med 2006.
Med risk för att få många motsägelser, så ser jag på det som så här.
Att något behöver göras är sin sak, men att höja kraven på banhoppningen, innebär bättre/försiktigare hoppare. En häst som hoppar riktigt bra, o är väldigt försiktig, är verkligen inte den lättaste att rida heller. en försiktig häst, tycker ofta inte det är ok att peta en bom eller två, då behöver den lite stöd fån piloten där uppe. vilket resulterar i att det krävs riktigt duktiga ryttare på de fina hopparna. Om ryttaren i fråga inte är tillräckligt skicklig att matcha en försiktig hopphäst kan verkligen oyckor hända. Låt säga att du går ut på en storhoppande häst, som många gånger lämna 50 cm över varje hinder, då finns ju risken att den hoppar för högt o inte når över i längd. Då krävs oxå att ryttaren vet vad den pysslar med,samt hur den ska lära hästen att hoppa dessa typer av hinder för att inte slå sig.
Att sätta högre regler kräver alltså en enorm förbättring av ryttare.
Sedan finns det ett sätt till att se det på, många hästar hoppar faktiskt bättre i terrängen än i banhoppningen. Ska inte dessa hästar lyckas gå de större klasserna då? när de visar sig ta placeringar i både 3 o 4 stjärnig klass??
Olyckorna som hänt, tror ja inte beror på för dåligt hoppande hästar.
Vad ja försöker få fram med detta är, att ta ut FÖR bra hoppare i terrängen, kommer nog tyvärr skörda en del olyckor om de rids av "fel" ryttare.
Well, ja hoppas allt blir klart i tid iallafall så alla hinner förbereda sig som man ska innan sessongen sätter igång igen.
Jag vet inte som tagit fram reglerna men dess kan inte ha några som helst affärs kunskaper
Några banbyggare (hrm), ryttare (enl uppg JL) och ordf.
Enl mej så har en av banbyggaren fått igenom lite för mycket.
Känner igen vad han kämpat för i flera år. Snart är b-ponnyerna borta