Nya inlägg

C

Cronis

När jag klickar på nya inlägg-knappen så har det ju alltid visats en låång lista med nya trådar och gamla med för den delen som har fått nya inlägg.

När jag nu klickade på nya inlägg, så kom det upp typ 10 trådar, tänkte att det är väl nått knas, det händer ju ibland.... :smirk:
Men testade igen, och det blev likadant.
Det visade bara 10 trådar och sen typ 823477634 sidor med trådar... Är det nått nytt eller är det nån bugg?

Sv: Nya inlägg

Och samma sak blir det när jag söker på trådar skapade av tex mig själv. Får tio träffar på varje sida och massor med sidor. Lite irriterande att behöva bläddra bland olika sidor:(.

Skönt att det inte bara är jag som har detta skitirriterande problem.

Har också upptäckt detta, trodde först att det var datorn på jobbet som fått något knas för sig, men när det är likadant hemma så börjar man ju undra.

Trodde det var jag som klickat i ngn ruta för ung i samma veva var jag inne och försökte få ordning på tiden.

Men ser nu att det är fler än jag som fått samma "fel".

Kanske det skulle vara valbart hur många trådar man vill ha upp.

Det finns väl en funktion för hur många trådar man vill se på varje sida men jag har inte varit inne och ändrat något och dessutom händer detta bara på nya inlägg, ingen annanstans på buke

Det finns väl en funktion för hur många trådar man vill se på varje sida men jag har inte varit inne och ändrat något och dessutom händer detta bara på nya inlägg, ingen annanstans på buke

Säg till om du hittar den funktionen för nya inlägg, jag har letat som bara den! Jag vill gärna ha fler är 10 trådar....

Kort sammanfattning över vad som hände. För att möjliggöra enklare sökning för icke inloggade på radannonssidorna samtidigt som servern inte skulle överbelastas tog jag bort tidsbegränsning mellan sökningar och ändrade antalet träffar per sida från 20 till 10. Jag ändrade även antalet maximala träffar från 300 till 200.

Det kom sedan en uppdatering av radannonsscriptet som rättade till problemen som fanns för oinloggade vid sökning.
Detta gjorde att jag ändrade tillbaka samt höjde maximala antalet träffar till 500. (Det finns ytterligare minst ett problem vid sökning som jag hoppas hitta en lösning på snart.)

Det jag har lite svårt att förstå är varför en minskning till 10 träffar skulle vara ett sådant jätteproblem, som det verkar vara för vissa ;)
De flesta ser väl inte mycket fler än 10 ändå på en skärmbild och sedan kan man klicka på nästa sida för att få upp följande 10. Förhoppningsvis hittas det man söker dessutom redan på den första sidan.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
499
Senast: Shaggy
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 506
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 032
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar