Nya Dressyrprogram 2006

bokslukaren

Trådstartare
Nu har dom gjort om gamla hederliga LB:1 igen och lagt till LB:0 ngn som vet vad dom kommer innehålla nu?? Vaffö kan dom inte nöja sig som det är, visst e de kul att lära sig nya program men när dom gör om dom stup i kvarten blir det jobbigt:crazy:

NGN som vet ngt mer om programen:confused:

Sv: Nya Dressyrprogram 2006

Ingen aning faktiskt. När jag kollat proppar för ev. klasser som kommer vara aktuella för mig har det varit LC:2 och det hederliga
LB:1 programmet från 2003.

Har inte sett någon propp där det programet varit med? :confused:

bokslukaren skrev:
Nu har dom gjort om gamla hederliga LB:1 igen och lagt till LB:0 ngn som vet vad dom kommer innehålla nu?? Vaffö kan dom inte nöja sig som det är, visst e de kul att lära sig nya program men när dom gör om dom stup i kvarten blir det jobbigt:crazy:

håller fullkomligt med! det är jätteroligt att det sker uppdateringar i dressyrprogrammen och att nya tillkommer, MEN det behöver ju inte ske stup i kvarten... det var inte så länge sen man köpte den nya programboken..... jajja:d

raderat***

Senast ändrad av en moderator:

men är det där verkligen de nya? LB:1 lät precis som gamla LB:1, alltså det innan 2003 version. Framdelsvändningar har man ju tagit bort för lääääääääääänge sen.

bokslukaren skrev:

NEJ inte nu igen.. *suck* Jag har inte hört något om nya program men det skulle inte förvåna mig, tycker de byter för ofta..
LB:1 kan få vara om den är , bra övergångsprogram från LC. Bara de inte ändrar LA:1 för det gillar jag.
Tröttsamt om man måste lära sig nya program nu igen.. :cry:

MariaAhmira skrev:
är det här de nya programmen...hittade de nyss på google...

http://hem.passagen.se/lostnell/Dressyr.htm

Stämmer verkligen det där lb:1 programmet? Om det gör det så blev det jobbigt.

Har ju funderat på att tävla för första gången, o då Lb:1 men nu vet jag inte, måste ju börja med att träna på framdelsvändningar, som jag ej tränat på tidigare då dom ej funnits med i proggramen för att det sliter på hästens fram knän, dom kunde väl satt in bakdelsvändning istället, det är han bra på.

Men är du helt 100 på att programmen är från 2006?

Jaha, och där sket det sig för mig att komma ut och tävla till våren.

Varför hålla på så här? Det var väll denna svårighetsgraden det var på programmen innan de ändrades 2000? Jag blir så arg. Framdelsvändning? Varför införd den igen? Och Ryggning redan i LB:1? Jaja, det är bara att le och se glad ut och lägga om träningen helt för eleverna som ska rida div III till våren. :)

Är ni säkra på att detta inte är de gamla programmen? Har ju inte hört någonting om att det ska komma nya program vilket är konstigt eftersom jag är ute ganska mycket i svängarna. Menmen, det förvånar mig inte.

Senast ändrad:

tycker oxå att det verkar konstigt!
på ridsportsförbundets hemsida står ingenting om ändringar av de här prog.
men jag ska ringa imon, och ta reda på om ryknerna stämmer;)

men åå jag har precis lärt mig dom gammla haha, tog mej ju en massa tid ska dom hålla på å ändra nu?tycker B:1 va bra som den va eller?

Jag tyckte gamla LB:1 var jätte bra. Men de programmen som MariaAhmira länkade till kan inte vara de nya eftersom den LB:2an inte stämmer överens med den nuvarande LB:2an. Får väll ta mig i kragen och köpa den nya pgrogramboken, har ju lyckats klara mig utan den fram till nu. :devil:

nej de gör de inte...för B2 så är de varken framdelsvändning eller backning...

kan ingen verkligen kolla upp det ordentilgt!!

hmm, luskade inte tillräckligt på hemsidan då:p

Det är bara att köpa nya programmen från Ridsportförbundet. Stallbacken lägger säkert snart ut dem på nätet.

Men som sagt länken i denna tråd till programmen är alltså fel

Revidering= omarbeta

Så vad dom exakt menar är svårt att säga. kanske att programmet kommer likna det gamla, kanske bara uppdateras. Eller så är det ett het nytt program, ingen som vet. :)

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·
E
Hästmänniskan Detta kommer bli ett lååångt inlägg... jag måste få skriva av mig.. kanske finns det någon som kan känna igen sig lite. Även om jag ännu...
2
Svar
24
· Visningar
3 597
Senast: ellan84
·
C
Dressyr Jag ska anordna några dressyr CR under sommaren på vår ridklubb, men behöver era åsikter med vilka program och procentsats. (tycker det...
2
Svar
34
· Visningar
3 153
Senast: Choklad
·
Hästmänniskan Denna gång valde jag att inte vara anonym, känns bäst så. Visa vem jag är. 2007 är ett år jag helt vill ska falla i glömska. Ett år...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka