Nya drak och enhörningstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du skulle gjort som jag. Släppte lös dem i ridhuset ikväll, de körde järnet och är nu så däckade att jag undrar om de lever ännu...

@Jeps @athena_arabians @Mammas @Scata @bumpo @Snurrfian @Wingates @mandalaki @niphredil @Blacksmithfarm @Jannice @ullo @alla andra som jag såklart glömt:
Blev det någon majskolv till midsommar då? :sneaky::banana:
peas-and-corn.jpg

Nä, diamantborraren kommer imorgon (tolka det hur ni vill ;)).

Men kopparslagardrakarna - är inte det dina uppfödningar? Du huserar väl i Kôppabä´:idea:.
God fortsättning till dig med!!

Beror på om vi talar om länet eller orten (som för övrigt ligger utanför länet). Jag bor i byhåla utanför Falun ("Svärdsjö").

Jag har ingen uppfödning men den rasen härstammar naturligtvis från Kopparberget, aka Falu gruva. Pensionen änkorna efter gruvarbetarna fick var en licens att starta en krog vilket gjorde att Falun under en period var den krogtätaste staden i Sverige. Det gav kopparslagsdrakarna en nisch och de blomstrade. Numera är de sällsynta eftersom Falun nästan inte har några krogar kvar och de som finns är dåligt besökta.

@helatråden: GOD FORTSÄTTNING! Hoppas att kopparslagsdrakarna tar det lugnt.
Kopparslagsdrakarna lyser med sin frånvaro men prickikorvarna är i högform... :(
Inget ridhus. Ingen lekkamrat att springa med heller. Funderade på att åka till Drottningholm och släppa odjuret på hundön där, men det verkar ju ännu jobbigare än att promenera. :)
Oh, jag vill också till hundön! Bodde 9 år i Sthlm, varav ett eller två med hund men visste inte ens att hundön fanns då :(.
Förresten, om du hittar en ishockeyrink med sargen kvar fungerar det lika bra, isht om man har med sig någon leksak att kasta :)

Väldigt lugnt i går. Hade utsläppet i stallet i morse. Så nu efter att släppt ut 25 hästar och ridit två så har jag däckat i soffan. Humdlös är jag också den äldre är på kollo och den yngre blev upphämtad i morse för resa till tomteland och utställning. Håller tummarna för ett CACIB.

Väldigt lugnt i går. Hade utsläppet i stallet i morse. Så nu efter att släppt ut 25 hästar och ridit två så har jag däckat i soffan. Humdlös är jag också den äldre är på kollo och den yngre blev upphämtad i morse för resa till tomteland och utställning. Håller tummarna för ett CACIB.
Oh, Rovaniemi... Hade velat åka och ställa min stora där men kan inte iom valpen. Så första officiella blir här i Gällivare nästa helg. Jag har inte tränat något alls, och hon var skittråkig på senaste inoffen, så jag är glad bara hon inte får ett KEB...

Oh, Rovaniemi... Hade velat åka och ställa min stora där men kan inte iom valpen. Så första officiella blir här i Gällivare nästa helg. Jag har inte tränat något alls, och hon var skittråkig på senaste inoffen, så jag är glad bara hon inte får ett KEB...
Hon ska till Gällivare också. Behöver ett CACIB i Sverige också.

Nu är jag hemma!! Fast @Scata de där isdrakarna måste vi göra något åt!! 2 plus grader är rätt kallt när man ska gå på utedass ärligt talat...
Men jag har haft en härlig midsommar, badenbaden stol, en god bok, BARNEN gungade hängmatta och sen lekte på egen hand nästan hela tiden! Lite traditionellt firande vid en hembygdsgård och lyssnade på fiolspel och åt jordgubbstårta. Överlag så har helgen mest bestått av att äta, ny fiskad bäcköring är väldigt gott på grillen, sen var det allt annat som man "ska" ha också. Vi suckade lite åt en granne som uppenbarligen tog det där med svenskt midsommar firande lite väl bokstavligt så hen låg i blåbärsriset i två timmar innan hens vänner lyckades baxa in hen i säng... Men de störde inte oss så de fick väl hålla på bäst de vill!
Vi åkte hem redan idag eftersom is och åskdrakarna visst skulle sammanstråla imorgon i fjällen så det kändes rätt skönt att slippa packa bilen i det... :D
Pucko hämtade vi upp på vägen hem och han var visst hes... :D Han hade hängt i hundgården med pensionatsägarnas egna hundar så de hade haft riktigt roligt! :D Nu sover han som en stock...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kan inte se att det startats någon ny tråd trots att det är en månad sedan den förra låstes. Ok, skrollar man ner finns det även en...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: Tilly_85
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
34 35 36
Svar
715
· Visningar
45 155
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 694
Senast: Halcyon
·
R
Kultur Förlåt om jag har startat för många trådar på för kort tid. 🙈 Jag är ny här och är orolig att bli "den nya tjejen med alldeles för många...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 334
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVI
  • Secret Santa 2024