Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Min Tingeling är e Dale Haze och hon är supermysig!
Med en fullblodsmamma så förstår jag även varför hon ibland är rejält på tårna....

Jag sitter här med världens träningsvärk i hela kroppen - efter en vecka i vårt nya stall har jag kunnat rida i ridhuset två gånger denna veckan och det känns i kroppen!
Det var fruktansvärt länge sen jag kunde rida två så ordentliga pass!

Tingeling har funnit sig till rätta nu också, det märks och min medryttare är lyrisk över alla fina ridvägar som finns. Den här flytten kom verkligen inte olägligt!!
Det känns så himla bra!
Förhoppningen är att tränaren kommer ut till mig om en vecka för vår första träning ihop för vårterminen!
Just nu känns min häst rätt rejält oriden men det är ju inte så konstigt eftersom vi som sagt inte kunnat göra så mycket innan - men hon blir bättre och bättre för varje pass så det kommer absolut att lösa sig!

*Kl*

De här två ska vinna mycket tillsammans, när de är lite större :D (Bortse från den gamle mannen som håller Mathilde :rofl: )

stall-1024x788.jpg

Ja, jag är så grymt nöjd ännu så länge!!
I måndags skrittade jag ut en runda med en stallkompis (samma tjej som flyttade med mig till detta stall och som stått i ett av grannstallen i över två år tidigare så hon hittar ju överallt på alla ridvägar) och vi var ute i över en timme på helt underbara ridvägar!
Bara grejen att kunna gå iväg åt ett håll och komma tillbaka någon helt annanstans är ju helt fantastisk!!

I tisdags orkade jag inte vänta på att ridhuset skulle bli ledigt så då red vi faktiskt ute i paddocken - men det var helt okej eftersom det var vindstilla och bara ca -5 grader ute. Igår fick hon vila och ikväll ska hon få komma ut tillsammans med medryttaren.
Imorgon ska vi rida i ridhuset på kvällen igen tänkte vi, sen är ridhuset bokat hela helgen så då får vi rida ut.
Nästa vecka ska jag dock försöka rida i ridhuset alla dagar jag har möjlighet att rida där (blir nog måndag, tisdag och fredag) inför första dressyrträningen för säsongen på söndagen! Ska bli såå skoj!

Jag är grymt taggad nu! Tänk, vi kanske till och med kan göra en tävlingsdebut i år nu när träningsmöjligheterna är så mycket bättre för då kommer vi kunna börja jobba med galoppen igen om inte alls lång tid....det som vi påbörjade i september-oktober men som sen fått bli väntande på grund av det dåliga underlaget.

Han ser mycket större ut än han är. Jag tycker snarare att han är liten :p Mätt honom har jag dock inte så jag vet egentligen inte riktigt. Intelligent är han iaf och mycket läraktig. Skönt att det tycks ha gått i arv :love:

Så puttinuttigt :love:

---

Själv åkte jag ut till stallet idag med tanken att inte rida. Tog inga ridkläder på mig heller, bara thermobyxorna över långkallingarna.
Väl ute så var jag väl inte såå svårövertalad dock att följa med upp till ridhuset en sväng tillsammans med en annan och hennes mamma (dom som tagit hand om Vit när jag varit borta).

Dom ställde upp lite gymnastikhinder och vi hoppade lite.... Avslutade ridpasset med att hoppa EN METER!

Fnys säger väl ni men jag är verkligen ingen hoppryttare. Men till och med jag tyckte att 80cm såg litet ut från hästryggen!

Jag tror jag blivit modigare efter att ha varit i NZ och hoppat bungy jump ;)

Ska det bli hoppekipage av oss på äldre dar?

Heja heja :D Jag har också (från marken) börjat vänja mig vid lite högre (:D) hinder. 80 har länge varit den optimala höjden men nu tyckerj ag inte 90 ser så högt ut heller och 1 m ser liksom överkomligt men lite högt ut. Men vi får väl se vad jag tycker när jag är uppe på hästen igen :angel:

Så söt hon är, lilltjejen. :)

Här är en till som skaffat sig en söt tjej. En spanjorska och en livlig sådan....don efter person:D
IMG_0798.jpg

IMG_0728.jpg

IMG_0789.jpg

Apropå hoppning så har jag sett många fina hoppekusar idag. Har stått på banan på Gina Tricot Grand Prix. Kul men oj vad jag är trött i fötterna nu. :p

Så trevligt de ser ut att ha det :D

Mina maror har skilda åsikter gällande andra hästar.
Cinna bryr sig inte, hon har inte hört talas om det här att hästar är flockdjur :D Kommer någon för nära så blir hon sur och slänger med huvudet och slickar öronen bakåt. Hon är ranghög damen.

Puttis älskar allt och alla, av alla sorter. (Men särskilt flickor förstås :love: ) Han älskar för övrigt hundar, katter och människor också.

Peia avskyr allt och alla, av alla sorter. (Men särskilt skimmelfärgade pållar.) Går det en skimmel i hagen bredvid så kan hon stå vid staketet med öronen slickade bakåt och stampa ilsket i marken med framhoven samt göra utfall. När man rider med andra får man passa henne eftersom hon kan fara iväg åt sidan för att hugga den andra hästen.

Cinna och Peia har dock någon sorts vapenstillestånd och fungerar bra ihop. De äter hö ur samma traktordäck och går utmärkt att leda tillsammans. Visst kan de sura mot varandra men de gör ingenting.

Ja, det har funkat riktigt bra att ha dom två ihop men han är också ganska van vid att gå i flock och brukar funka med de flesta...så länge han tror att han får bestämma. :angel:

Sen är han ju som sagt väldigt lätt i bakänden så om någon rider för nära bakom så kan dom räkna med att få sig en känga oavsett vem det är. :devil:

Eftersom jag har tråkigt ikväll då medryttaren har hästen idag så jag sitter bara hemma, så kommer här en bildbomb på blandade mer eller mindre gamla bilder på Vit, tidigare kalld Grållen =)

upi02.jpg

lektion2.jpg

26278101.jpg

P4140006.jpg

P3160003.jpg

PICT2737.jpg

h1.jpg

04060.jpg

Hehe, jag har lärt mig att välja rätt färg!

Efter att ha haft en sån här medryttarhäst i 3½ år....
Kalle1.jpg

...så köpte jag en sån här. Betydligt lättare att hålla ren. :D
S2.png

Åhh den prickiga var helt i min smak :d

Hörrni!! Connemaratråden hittade jag på 3e sidan nu, putt putt. Det duger inte! :D

Har inget roligare än detta skuttet att visa tyvärr

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Wq-3DoeTIjE

I morgon är det klubbtävling och vi kommer rida genom LC:1 för det var det enda man fick välja på. Det är special lagtävling imorrn.

Och så håller vi tummarna för M.E. som debuterar Regional tävling idag, MSV C:1 på sin övervuxna connemaravalack bland alla andra stora pållar! Heja heja! :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 333
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 106
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3