Sv: Nya Connemaratråden!
Hmm, jag minns den gamle Tavi när vi var ute och red... Hur gammal var han då, närmare 30 i alla fall, men stark som en oxe. Blev ju dock aldrig någon okontrollerad hastighet som tur var. Men hade jag tappat minsta lilla på mitt grepp i tyglarna så hade nog både du och jag varit hemma fortare än kvickt.
Men gud
Jag har oxå varit med om en sådan vansinnesfärd i snön en gång (slutade dock på alla benen). Efter det var jag ännu noggrannare med att välja mitt ridsällskap för fy vad det var hemskt! Förfarandet var precis det samma, ryttaren framför mig kunde inte stanna sin häst och hästen jag satt på gav blanka fan i att jag satt på och visste att det kom x antal skarpa svängar... Som "tur" var så var båda hästarna ryttaren framförs så jag kände att jag liksom gjort vad jag kunde. Annars är det ju jättehemskt när man tappar kollen på andras hästar, hållet helt med
Hmm, jag minns den gamle Tavi när vi var ute och red... Hur gammal var han då, närmare 30 i alla fall, men stark som en oxe. Blev ju dock aldrig någon okontrollerad hastighet som tur var. Men hade jag tappat minsta lilla på mitt grepp i tyglarna så hade nog både du och jag varit hemma fortare än kvickt.