Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Men gud :eek:

Jag har oxå varit med om en sådan vansinnesfärd i snön en gång (slutade dock på alla benen). Efter det var jag ännu noggrannare med att välja mitt ridsällskap för fy vad det var hemskt! Förfarandet var precis det samma, ryttaren framför mig kunde inte stanna sin häst och hästen jag satt på gav blanka fan i att jag satt på och visste att det kom x antal skarpa svängar... Som "tur" var så var båda hästarna ryttaren framförs så jag kände att jag liksom gjort vad jag kunde. Annars är det ju jättehemskt när man tappar kollen på andras hästar, hållet helt med :eek:

Hmm, jag minns den gamle Tavi när vi var ute och red... Hur gammal var han då, närmare 30 i alla fall, men stark som en oxe. Blev ju dock aldrig någon okontrollerad hastighet som tur var. Men hade jag tappat minsta lilla på mitt grepp i tyglarna så hade nog både du och jag varit hemma fortare än kvickt. ;)

Åh, juste! Du red väl Tavi och jag typ Fiona när hon var ganska nyinriden? Eller minns jag fel nu? Hmm, Fiona var född 02 och reds sent, alltså borde Tavi varit typ 28-29 kanske? Galet :D

Jag glömde min vansinnesfärd med Tavi, men jag red ju själv då var väl därför :p

Men vi hade iaf ridit Stenbrodalen upp (Puka du vet?) och på väg hem red jag galopp-skritt-galoppövergångar där det inte gick nedför. Gick ju jättebra tills Tavi lessnade på mitt jäkla dressyrande och helt sonika lät bli att bryta av till skritt och fortsatte. Och det går ju bara nedför hela vägen ner till asfalten :cool: Jag hängde i vänstertygeln backe efter backe neråt tills det kom en gräsavtagsväg till vänster och Tavi skulla svänga i den farten och druttade omkull. Den dagen kände hela familjen Gustafson igen honom ;) Galna häst :eek: Var nog sista året jag red honom, innan dess hade han faktisk hållt sig på mattan, den lilla ligisten (men han rymde från boxen hela tiden :D).

*KL

Nu har det kommit mer info om SCS årsmöte 2012:

"17/3 - Årsmöte - Linköping
Linköpings Scoutkår, Kryddbotorget 6B
Klockan 11.00"

(kopierat från hemsidan)

Jag håller lektioner hela den dagen så jag kan tyvärr inte åka, någon annan som ska dit?

Åh, juste! Du red väl Tavi och jag typ Fiona när hon var ganska nyinriden? Eller minns jag fel nu? Hmm, Fiona var född 02 och reds sent, alltså borde Tavi varit typ 28-29 kanske? Galet :D

Jag glömde min vansinnesfärd med Tavi, men jag red ju själv då var väl därför :p

Men vi hade iaf ridit Stenbrodalen upp (Puka du vet?) och på väg hem red jag galopp-skritt-galoppövergångar där det inte gick nedför. Gick ju jättebra tills Tavi lessnade på mitt jäkla dressyrande och helt sonika lät bli att bryta av till skritt och fortsatte. Och det går ju bara nedför hela vägen ner till asfalten :cool: Jag hängde i vänstertygeln backe efter backe neråt tills det kom en gräsavtagsväg till vänster och Tavi skulla svänga i den farten och druttade omkull. Den dagen kände hela familjen Gustafson igen honom ;) Galna häst :eek: Var nog sista året jag red honom, innan dess hade han faktisk hållt sig på mattan, den lilla ligisten (men han rymde från boxen hela tiden :D).

Det var det kanske. Sen var han med som "moraliskt"??? stöd till Finn också ju...

Stark som en oxe var han ju så jag kan förstå hur du kände dig där i tygeln, haha.

Hoppar in lite snabbt och meddelar att jag är hemma igen och har gosat med pållen ikväll och utan svårigheter tryckt i honom 1kg morötter :p

jovars. rätt bra ;)

rid1.jpg

Jag var glad över värmen som blev av att hålla fem teorilektioner istället för fem lektioner i ridhuset idag, jag blev just lite mindre nöjd. Fasen vad gött det ser ut!

Ja, det ser verkligen härligt ut. :)

Här hade vi -19 grader imorse. Kan säga att mina tår försvann nånstans halvvägs under dagens ridtur trots varma skor och 3 par strumpor. :devil:
Jag vill ha vår nu!!!!

Och jag är stallets mest avskydda individ såhär års. Utan problem traskar jag runt i strumpbyxor, thermobyxor, vanliga strumpor och ridstrumpor, linne, tunn långärmad och en helt vanlig jacka utan extrafoder osv. Mössa, halsduk och vantar också förstås. Varm är jag, hela tiden och hela kroppen. Även efter ridning :D

Tips: Om du ofta fryser om händer och eller fötter så betyder det att du har för lite på dig på kroppen!
Använd ullunderställ som lager 1, fleece eller ull som lager två och helt klart är dun det bästa yttersta lager man kan ha. Men annars andra jackor också. Ju fler lager desto varmare.
Använd ullsockor.

Bomull är det värsta du kan använda what so ever. Även syntet-underställ då om du blir lite svettig så kommer du frysa. Ull värmer nämligen ändå om du blir lite svettig :)

Om kroppen fryser så "stänger den av" fötter och händer först!

Cover: Åh, inte ett dugg avis. Vill också slippa klä på mig så mycket men för mig är det nödvändigt med minst 3-4 lager nu när det är -20

*kl*
Då får jag smyga in och presentera familjens korsning. Mamman är connemara och är efter Dale Haze. Pappan till vår Zeus är Amerikansk ponny.
Zeus är tio år och det är tänkt att han ska tävla lite i hoppning med min 14-åriga dotter. Har nu endast gått lite cr men i dagsläget flyter det på med 90 banor så även om båda är debutanter så hoppas jag det ska funka:D..
Ska väl även testa lite terränghoppning och pay´ncross..dressyren är sisådär;)..
(Varken han eller dotter så roade men jag ska banta lite å sen så;)... )

Lite bilder:):
32869426.jpg
32869428.jpg

32869424.jpg

Tips: Om du ofta fryser om händer och eller fötter så betyder det att du har för lite på dig på kroppen!

Problemet är att jag enbart fryser om tårna och bara när jag rider....trots yllestrumpor. Får inte samma problem om jag går, tömkör osv.

För övrigt har jag rätt bra tillgång till kläder eftersom jag jobbar som produktchef på ett ganska välkänt företag som tillverkar arbetskläder. En välsignelse i dessa tider. :D

Tackar!
Mamman heter Busy Bianca
Mormor Betty Blues och hon är efter Möllans Castro
( Kan inte det här med connemarastammar alls men dom namnen klingar bekant ( Dale Haze och Möllans Castro) Så, förmodar att dom är ganska vanliga/kännda hingstar ..?

Alla hingastar är typ kända eftersom det inte finns så många :D

Dale Haze är "original"-Pegasus i Globen. Har en godkänd hingst Dale Mist. Jag har själv haft ett sto efter Dale Haze på foder, Dale Drizzle, och ridit Mist en vinter. Extremt trevligt temperament på båda två!

*kl*

Hoppar tillbaka in i connemara världen igen då jag tagit tillbaka min :love: Diamant.
Hade en ung tjej som lånade honom och skulle tävla dressyr... tyvärr blev det inte så bra :(
Men det blir nog lite tävlingar och clear rounder för oss i vår ist :)
Diamant är pigg och positiv till ridning och fin i hullet. En aning gubbig i hagen men det får man vara när man blivit 19 och är valack :p
Dåligt med nya bilder då det oftast är mörkt när jag är i stallet och jobbar oftast 3åringen först.

roligt att läsa om både "gamla" och "nya" ekipage :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
12 13 14
Svar
267
· Visningar
5 328
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 100
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar