Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

C2BCD5F3-A364-40C6-AE68-E35906D0F378-150-00000009CA9C6FB2.jpg

Svårfotad X.

Haha wtf.... Varför ens lägga ut en sådan bild? :rofl:

Här kommer mitt bidrag den här veckan, taget på julafton ute i hagen i förbifarten på väg till släktingar!

gypp_zps8c25a9ed.jpg

Hmm! Jag försöker testa Picasa, har ingenstans förutom bloggen att visa bilder på buke från. Hästen är offentlig och lingonen begränsade, men jag vet inte till vad :-P

Vad har ni till era bilder ni visar här? Hade photobucket innan men jag orkar inte med det o tog bort bilderna, lärde mig aldrig hur det funkade :-o

Har mina på Flickr fast jag tycker det är lite krångligt. Var väldigt nöjd med pixbox när det fungerade...

Jag har mina bilder från Facebook eller från Appes blogg :laugh:

*Kl*

Idag har Castleknock haft ryttare på ryggen. Världens coolaste 2,5-åriga hingst tyckte att det var nemas problemas. Han tittade lite uppåt-bakåt men sen skrittade han snällt framåt. Fina ponny! :love:

*kl

Patsys helsyster är ute på annons. Lite dyr tycker jag med tanke på att hon inte har gjort någonting. Om sambon får lite snurr på firman igen och hon finns kvar om en månad eller två så får hon nog flytta hit ändå. Roligare att släpa med sig två på utställningar osv.

Vad roligt om du hade kunnat köpa henne:). Minns din kamp med Patsy för länge sen. Är hästen dyr lär hon finnas kvar!

Jo 55tkr för en 06a utan meriter är nog lite i överkant såhär års!
Om det är meningen så är det. När vi hämtade Xanadu så berättade uppfödaren att hon hört att Patches skulle säljas men det fanns ingen annons el så då. Hon var lite besviken över att hon inte ens var utställd trots köparens "löften" om att köra hela svängen. Men livet kan ju ändras, förstås.

*Kl*

Resultat från dagens mätning:
Peia slutmätt 143,0 cm
Keso 3-årsmätning 133,0 cm

Jag vet inte riktigt hur det går till när mina ponnyer blir mindre och mindre när resten av Sveriges connemaror blir större och större :rofl:
Castleknock var dock så charmig att nästan alla ville ta med honom hem :love:

Det är på tiden att inte alla är maxade D-ponnys tycker jag!! :laugh: Jisses så stora "ponnys" man ser ute ibland, särskilt på hopptävlingar!

På fredag är det min lillponnys tur att bli mätt, jag gissar att han kommer mätas till 115cm på pricken! :D

Vi får hoppas att avelsvärderingsnämnden håller med om det :p Nedre gränsen är ju 128 cm så den klarar han iaf :rofl:
Men inte sjutton var det en C-ponny jag beställde. Nåja, som jag ville så får han ju 1 dm lägre löshoppning. Inte för att han har svårt med 100 cm heller men 90 cm är ju såklart ännu enklare.

Hihi, vilken liten ponnyskrutt du har! :D

Vilken liten plutt din Keso är:p! Barbie mättes till 139 cm förra året med god vilja. Hon var egentligen 141 men det drogs för skorna med brodd i. Känns som om hon har vuxit så det blir spänande mätning i år... Vill ju helst inte att hon blir d-ponny. Juno ska bli intressant att se hur stor han är! Han var 142 tror jag på treårs men det känns som om han har vuxit en hel del bara i höst:).

Såg nu att en tjej i stallet i sin blogg lagt upp en bild från när vi igår övade med Keso. Eftersom regnet öste ner så höll vi till i ridhuset och bildkvaliteten är såklart genomusel. Men ändå!

Att jag, som står på marken, ser ut som en mupp bjuder jag på :rofl:

pic_50e35f3ce087c36f806b201c.jpg

Visst är han! Liten men naggande god ;) Får se det positivt och hoppas på att han blir godkänd och kan hjälpa till att skapa nya riktiga ponnyer :D

Har du anmält Juno till hingstpremieringen än? När ska du mäta dina ponnyer?

Finns ingen mätning här upplagd på tdb... Var likadant förra året-då la dom upp första tillfället två dagar innan det var:grin:. Till andra tillfället hade man iaf en vecka på sig. Blir lite meckigt eftersom båda ska mätas och jag inte kan köra dom tillsammans.

Juno kommer inte att anmälas till våren. Ridmässigt kommer han aldrig bli färdig så jag satsar på kvalitén med honom istället:). Så får han gå "långa" provet med testryttare nästa år ist.

Hu, så snålt :mad: Det är inte alls särskilt enkelt att tävla ponny nuförtiden... Jag har ju fått köra två vändor idag och till Jägersro har vi sisådär 20 minuters körning. Det funkade ändå helt okej.
Mätningen tror jag las upp i TDB någon gång i slutet av november eller så.

Kan nog vara klokt av dig att vänta isf. Dumt att stressa fram något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
5 575
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 791
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI