Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Tack så mycket :bow:
Med Cinna är nuförtiden det mesta enkelt. Hon är helt enkelt världens bästa häst :love:

Jag har faktiskt tänkt rida henne på en vanlig tävling den 9 dec. Det är en ponnytävling så det är avdelning B men ändå. Vi ska rida LD+5 och LC+5 :D

Den till vänster är en val f. 02 e. Lofty Roderic RC 74
Den andra är ett sto f. 04 tyvärr okänd stam, danskfödd.

Du får skicka in en bild till aramennoc om valacken är den jag gissar på :p

Kul med en halvbrorsa till min lilla grå :D

Hon är helt enkelt världens bästa häst :love:

Du har fel...
men det beror bara på att du inte sett mina godingar (förutom förstås att du sett Briar på bild).

Fast hon är verkligen fin. Spektakulär färg!
Jag ångrar inte att jag "fick för mig" att skaffa Connemara förra sommaren. Briar har ju så lätt för sig och är så trevlig och söt.

Stundtals tänker jag att jag ska utbilda och sedan sälja några av mina unghästar. Man behöver inte ha så många hästar som jag har.
Problemet är bara att det är så trevliga, hela gänget, så det är ingen jag vill bli av med. Suck.

Ni är lika fina som vanligt. Men vad är det för söt hund som snålåker? :love:

*KL

Jag skulle rida massor i veckoslutet, men ponny har tappat en sko :eek: Har nog aldrig hänt förut, och hovslagaren var givetvis iväg.

Kul att se henne hoppa lite större! Hon ser ut att ha riktigt fin teknik:). Hoppas verkligen att du får henne dräktig till våren.

*kl*

Lilla Barbieloppan idag:)
311492_4399370474317_1285288781_n.jpg

Tack så mycket :bow:
Hunden heter Vilgot och är en korsning mellan Jack Russell och chihuahua. Det är min kompis och medryttare Daniella som äger honom. Han är en mycket charmig hund och en god vän till min egen hund Cajsa.
Cajsa älskar för övrigt stallet av hela sitt hjärta men jag har än så länge ingen bild på henne ihop med någon häst. I förrgår gav hon iaf Keso en puss på mulen :love:

247678_10151075378613652_1114554131_n.jpg

Trist attityd av din ponny :p

Blir Barbie brun som klippt? Eller ser det bara ut så? Både Peia och Cinna blir tråkigt gråa när de är klippta :mad:

Cinna kan hoppa rätt bra. Trots att hon har gått en del fälttävlan så tycks den rena banhoppningstekniken sitta kvar :laugh:
Jag hoppas också att hon blir dräktig men håller hon igång som nu så kan hon åtminstone tävlas om hon inte blir dräktig. Alltid något att vara glad för :p

Jag försöker bli av med en ponny. Det räcker med två hästar. Särskilt nu när Keso faktiskt börjar närma sig inridning och lite arbete :p

Och visst har du rätt, connemaror är helt underbara :love:

Blir Barbie brun som klippt? Eller ser det bara ut så? Både Peia och Cinna blir tråkigt gråa när de är klippta :mad:

Cinna kan hoppa rätt bra. Trots att hon har gått en del fälttävlan så tycks den rena banhoppningstekniken sitta kvar :laugh:
Jag hoppas också att hon blir dräktig men håller hon igång som nu så kan hon åtminstone tävlas om hon inte blir dräktig. Alltid något att vara glad för :p

Hon är grå de första dagarna men blir sen brun nästan direkt:).

20 är väl ingen ålder för en mara? Hon har många år av både ett föl och lite tävling framför sig:).

Nej, förvisso är hon inte så gammal för att vara connemara men ändå. Jag är glad för varje ridtur jag får på henne :love:

Det är jätteskönt att hon gillar hästarna och stallet :D Dock är hon inte jättebra, än, på att sitta utanför hagen och vänta. Hon vill helst följa med in och det är inte optimalt. Vi tränar på med det iaf :laugh:

Nää, men så länge har ni väl inte haft henne än? Då är man förlåten om man inte har full koll än ;)

ja han har ju en rätt så saftig kostym att fylla ut om han ska bli något så i närheten av Zinzanos attityd och personlighet :angel: :D
Äh, han är charmig på sitt sätt! Ikväll är en kompis "barnvakt" åt honom och skulle ev ta med honom på en promenad :rofl:

Alltså, får man verkligen lägga ut sådana där hundvalpsbilder här? jag smääälter :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 555
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 790
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 147
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar