Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Det var så roligt att jag gärna hade gjort det varje helg :D

Har förresten börjat fundera på att starta Cinna på riktigt. Eller ja, avdelning B i pytteklasser men nästan på riktigt. Hon är så fin nu att det är synd att inte visa upp henne.

Det är okej, jag bloggar inget längre. Jag jobbar visserligen med lite häst, men min får jag ha kvar hemhemma tills jag har lite bättre pengar att ta hit honom. Stallplatsen här är fem gånger dyrare än den nuvarande.

LC: Det är faktiskt ingen dum idé, att jag inte tänkte på det själv :idea:

Och att visa upp henne lite är ju bara bra, och dessutom är det ju så roligt att tävla! Om jag inte fattat förslaget på TR-ändringarna helt fel så kommer man fr.o.m. nästa år få tävla ponnyer både som häst och ponny samtidigt. Om nu förslaget går igenom det vill säga.

Förslaget är "Ponny som startat i klass för stora hästar enligt Ridsportförbundets TR får starta i tävling för ponnyer."

Senast ändrad:

Jag hade tänkt bland ponnyer. Rida 90 på hästtävling är inte lönt, det är ju ändå inga omhoppningar :p I 1 m och uppåt är det omhoppning men då är det dessutom kombinationer.

Jag har sett det förslaget. Kommer det gälla för samma ryttare och samma gren? Eller olika ryttare samma år? Eller olika grenar samma år?
Eftersom jag älskar omhoppningar så vill jag ju helst åt dem. Det innebär ju hästtävlingar. Samtidigt vill jag ha möjlighet att låta henne tävla som ponny också.

Jag har bara kollat TR I-III, så jag har inte superkoll och det är inte tänkt att min ska tävla mer förmodligen. Men texten i TR I ändras till "inga begränsningar" och TR III till det jag citerade innan. Jag kan dock inte se ändringen i TR II, men då är det ju lite underligt med ändringen i TR I.

Det står ju dock inget om ryttarbytet i förslaget i TR III så samma ryttare borde kunna rida både ponny- och hästklasser.

KL.
Är sällan i den här tråden men måste visa min fine häst.
Titta inte på ryttaren utan på Rödluvan!
69738_423500441046113_820888391_n.jpg

Visst är han fin!
E. Juno Rory, u Merrielegs. Ue minns jag inte just nu men Öxenholms något.

Fyra år på bilden, ska med träning komma upp lite i form och bli lite tyngre i muskelmassa förstås.
Jag har mätt honom till 144cm nu under sommaren så någon cm till får jag nog i mankhöjd innan han är färdig.

Jag är ordentligt överårig så några ponnytävlingar blir det inte. Funderar dock på att starta honom bland storhästar i dressyr i vår - om jag ids lösa licenser.
Annars blir det antagligen någon westerntävling om jag bara kan bestämma mig för gren och nivå. Behöver dock klara bytena innan jag vill anmäla till western och dem har jag förstås inte börjat jobba med ännu.

Vad kul att B är med i tråden! Han ser fin ut! Sett honom många gånger när han var liten. Min mara kommer från samma ställe som B. Hans mamma är ju en riktig drömponny:love:
Välkommen!

Tack!
Jo han är super.
Red honom för westerntränare för några veckor sedan och tränaren blev så förtjust att han ville köpa min kille. Vilket är ett väldigt gott betyg.

Fick för mig förra sommaren att jag ville ha en connemara i samlingen, tittade på hastnet och fick kontakt med uppfödaren som annonserade ut en helt annan häst. Briar (fast jag tycker namnet är något pretentiöst trots att pålle är fantastiskt och därför blev det Rödluvan) föll mig mer i smaken, främst pga personligheten.
Han var visserligen lite för reserverad då, men har blivit precis lagom "klistrig" vid det här laget.

Både min westerntränare och min dressyrtränare är överens med mig om att det är tur att jag har många hästar och inte hinner rida Briar mer än tre gånger per vecka. Han har sådan talang och sådan naturlig balans och sådan samarbetsvilja att han skulle bli övertränad annars.

Jag kan ju passa på och skriva ett superlångt inlägg och beskriva mig själv också...

Växte upp på en bondgård, född tidigt på 70-talet. Utrymme och foder fanns så min syster och jag fick ponny när jag var fem.
När jag var tretton, bytte vi till D-ponny och jag fick en connemara e. Nice´n´easy. Hon var för svår för oss då, och vi lämnade tillbaka till säljaren.
På den tiden fanns inte pengar - eller intresse hos föräldrarna - till ridlektioner så syrran och jag lekte i skogen bäst vi kunde.

När jag slutade gymnasiet, flyttade jag 90 mil för att plugga och var då utan häst under några år.
När jag senare flyttat igen, och fått fast jobb, köpte jag en vbl-travare som skulle slaktas.
Så småningom, för 6-7 år sedan, började jag rida för instruktör inom western och senare lagt till dressyr, och har lärt mig massor.
Jag vill bli bättre på att rida och inbillar att jag blir det genom att rida många olika hästar och rida för olika instruktörer inom olika discipliner.
Rider mycket fjording, har en kbl-travare med talang för western och dressyr, har en frieser och några islandshästar.
Tränar med målet att bli så bra jag och hästen kan bli - med odefinierat tidsmål.

Välkommen till tråden! :)

*kl*

Är det fler än Tingeling som just nu är lite extra taggade på grund av kylan som äntligen kommit?

Igår visade hon upp hela sitt register (jag får väl skylla mig själv som beslöt mig för att ta tag i galoppfattningarna eftersom hon blir så attans taggad vid galoppjobb). Efter ett tag blev hon rejält trött och då kom det lite protester, eller vad sägs om stå på bakbenen och hoppa framåt och skjuta rygg, bli överkänslig så att man inte kunde nudda med skänklarna och när inte det hjälpte så sprang hon på i 200 km/h - och tänk, när då matte red hundrafyrtioelva övergångar så hon inte kunde springa så fort, då satte hon i dödsstöten! Då gjorde hon en "mina fötter har vuxit fast i marken så jag kan faktiskt inte röra mig alls"! :devil::angel::D

Dock funkade ju inte den heller på matte som faktiskt haft en häst tidigare som var expert på just den manövern, så hon fick fint trava av något varv till innan hon fick långa tyglar.
Stackars liten för hon var helt dyngsur när vi var färdiga, men jag tror det var mycket just det där att hon stressar upp sig och blir upprörd...för SÅ ansträngande var faktiskt inte passet...
Rätt imponerande också att vi hann med allt detta på 45 minuter (och sen skrittade vi av).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 532
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 789
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V