Sv: Nya Connemaratråden!
Tack!
Jo han är super.
Red honom för westerntränare för några veckor sedan och tränaren blev så förtjust att han ville köpa min kille. Vilket är ett väldigt gott betyg.
Fick för mig förra sommaren att jag ville ha en connemara i samlingen, tittade på hastnet och fick kontakt med uppfödaren som annonserade ut en helt annan häst. Briar (fast jag tycker namnet är något pretentiöst trots att pålle är fantastiskt och därför blev det Rödluvan) föll mig mer i smaken, främst pga personligheten.
Han var visserligen lite för reserverad då, men har blivit precis lagom "klistrig" vid det här laget.
Både min westerntränare och min dressyrtränare är överens med mig om att det är tur att jag har många hästar och inte hinner rida Briar mer än tre gånger per vecka. Han har sådan talang och sådan naturlig balans och sådan samarbetsvilja att han skulle bli övertränad annars.
Jag kan ju passa på och skriva ett superlångt inlägg och beskriva mig själv också...
Växte upp på en bondgård, född tidigt på 70-talet. Utrymme och foder fanns så min syster och jag fick ponny när jag var fem.
När jag var tretton, bytte vi till D-ponny och jag fick en connemara e. Nice´n´easy. Hon var för svår för oss då, och vi lämnade tillbaka till säljaren.
På den tiden fanns inte pengar - eller intresse hos föräldrarna - till ridlektioner så syrran och jag lekte i skogen bäst vi kunde.
När jag slutade gymnasiet, flyttade jag 90 mil för att plugga och var då utan häst under några år.
När jag senare flyttat igen, och fått fast jobb, köpte jag en vbl-travare som skulle slaktas.
Så småningom, för 6-7 år sedan, började jag rida för instruktör inom western och senare lagt till dressyr, och har lärt mig massor.
Jag vill bli bättre på att rida och inbillar att jag blir det genom att rida många olika hästar och rida för olika instruktörer inom olika discipliner.
Rider mycket fjording, har en kbl-travare med talang för western och dressyr, har en frieser och några islandshästar.
Tränar med målet att bli så bra jag och hästen kan bli - med odefinierat tidsmål.