Nya Connemaratråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya Connemaratråden!

Jag har en hemsida/blogg till mina pållar, men den är under uppbyggnad och det är inte så ofta jag tar mig tid att skriva i den... tyvärr....

hmm, jag borde bli lite mer kreativ :D

är det blackbenbeauty du har eller? för den andra borde du inte känna till ju... hmm... eller? :D

Japp, det är den jag har. Trodde jag hade en till som hette något med "allroundhästar" som var din, men den fanns inte med på min prenumerationslista nu i alla fall. Men :eek: betyder det att du har en annan sida som jag inte vet om? *dödligt nyfiken* :p

Jag har en hemsida/blogg till mina pållar, men den är under uppbyggnad och det är inte så ofta jag tar mig tid att skriva i den... tyvärr....

hmm, jag borde bli lite mer kreativ :D

Då får du börja nu! ;-)

Själv bloggar jag varje dag och använder min blogg som riddagbok.

*kl*
Inte direkt hästrelaterat men jag blev lite extra glad idag när jag fann rosa tuttar på min ena katthona - wihooo! Vi ska få kattbebisar!!

Vi samlades i utkanten av Torna Hällestad där vi parkerade släpen på en gräsplätt. Därefter skrittade vi runt i en stor cirkel. Jakten inleddes sedan med en jaktskål (Jägermeister :D ) innan vi red iväg. Det var blandat skritt, trav och galopp. De flesta hade stora hästar även om Cinna iofs inte var ensam ponny. I traven fick hon ligga på ordentligt men galoppen var inga problem alls. Ibland lät jag henne rulla på i ganska samlad galopp när övriga travade. I mitten av jakten var det paus där hästarna fick vila sina ryggar och vi ryttare fick knake med bröd och dricka. Kisspaus om man inte har problem med att kissa bakom några träd :D
Jag tror att vi totalt var borta i 3,5 timme, inkl pausen.

Inga problem med sparkande hästar för min del men jag har iofs en lydig ponny som inte drar in i rumpan på framförvarande hästar. Jag vet däremot att åtminstone någon annan hade problem med en sparkig häst. Den var dessutom broddad bak och utan röd rosett i svansen :mad:
Det var noga utskrivet att röd rosett skulle användas på sparkiga hästar och att de helst skulle sig långt bak i ledet.
Jag broddade inte. Dels för att jag gissade att underlaget skulle vara bra, Revingehed är mestadels sandmark, och dels för att undvika sparkskador. Cinna halkade inte en enda gång.

Alla hinder gick att rida förbi. De flesta var typ telefonstolpehinder på kanske 50-70 cm. Ett par var högre häckar. Vet inte exakt höjd men fast del kanske 1 meter och riset en bit högre än så. Cinna klippte allt utan ansträngning. Vill man rida upploppet så måste hästen hoppa häcken som du ser på bilderna ovan.

Hoppas att du är med nästa år. Är inte Cinna dräktig så rider jag den garanterat. Är hon dräktig får jag fundera på saken :p

Gör du? Vad roligt!

Det är ju lite läskigt på ett sätt att man har inte en blekaste aning om vilka som följer ens blogg...
Men jag har i alla fall, vad jag kan se i statistiken, ett regelbundet antal som kommer tillbaka....;)

Det får man väl se som ett gott tecken :)

LC: Shit vad roligt det låter! Bilderna går inte av för hackor heller. Min är nog dock inte jaktämne, om inte nosen nuddar framförvarande svans vet ingen vad man kan bli uppäten av :eek:

Vilken då? Detta är ju den första :-D eller kanske länken jag hade på buke innan? Den är till Tigers uppfödare :-D

Näjje, du skickade den andra bloggadressen till mig i ett PM förra året, men jag kan inte minnas att du någonsin uppdaterade den... och bloggen är tom när jag kollar nu, men adressen finns minsann kvar :p

Jag tänkte oxå ha bloggen som riddagbok, när hästen väl kommit ner :-P

Jag tycker att det är skoj att ha det så och har haft det sen jag hade min förra. Så nu när jag saknar honom lite extra mycket kan jag gå tillbaka och läsa om vad vi hittade på han och jag (och gråta en skvätt ibland också).

Något annat jag tycker är rätt skoj är att jag under hela min och Tingelings tid ihop har kunnat filma oss med rätt jämna mellanrum (mer sällan nu på slutet iofs) och då kan det vara skoj att gå tillbaka och se de tidiga filmerna när man nu tycker att man rider skitdåligt och allt bara är bläää, haha!

Sen har jag insett att jag just nu är inne i en liten sån där svacka att jag inte tror att jag kan och att vi aldrig kommer ta oss vidare - men så har jag insett att det nog också beror på att detta är första gången jag går inför vintersäsongen och inte kommer vara beroende av väder och underlag ute eftersom vi kan rida i ridhus några dagar i veckan. Så jag kommer inte behöva ställa av henne och sluta träna utan kan fortsätta hela vintern och därför hoppas jag att vi inte ska behöva börja om i vår igen så som vi gjort tidigare.

Ja juste! Blogg.se-adressen! Jag lyckades aldrig med någon av dem (snodde åt mig båda just för att jag visste att jag har skitsvårt för sådant, så jag skulle kunna misslyckas med en liksom :p). Sedan tog jag upp det igen och lyckades till slut med wp-adrssen så den är det nu :D

Jag har just lyckats radera alla mina bokmärken på mobilen så nu ska jag lägga in nya, skitbra med dessa inläggen ju :D (jag är en sådan tråkig som aldrig vågar prenumerera på bloggar eller skriva kommentarer :p)

LilaTiger: Du har möjligtvis inte försöker skriva en kommentar i min blogg? Jag läste någonting, någonstans under ditt namn men nu hittar jag inte det någonstan :o Jag är inte så bra på det där ännu :o

Tack för utförligt svar!!! Blir ju inte mindre sugen nu :p Men det kanske är bättre att göra en hage än att åka och titta på en jakt man vill rida ett år längre fram :o Tur du var där o rekade :D

LilaTiger: Du har möjligtvis inte försöker skriva en kommentar i min blogg? Jag läste någonting, någonstans under ditt namn men nu hittar jag inte det någonstan :o Jag är inte så bra på det där ännu :o

Jo då, jag kommenterade! :-) Kommer inte ihåg vilket inlägg det var, jag tror det var det om vilken box han ska bo i snart. :)

Jag prenumererar på bloggar via bloglovin, annars skulle jag nog inte komma ihåg att kika alla :angel: Jag kommenterar inte så flitigt heller, mest grava stavfel och sånt :o

Åhh, ska jag känna mig hedrad att du inte kommenterat min blogg då? för jag tror inte jag fått påpekat om grava stavfel. ;)

Åh, jag hittade den på datorvarianten! Den kom bort både från min mail (eller mail om att godkäna typ?) och mobilvarianten. Jag är så teknisk :mad: Tack för hjälpen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
13 14 15
Svar
289
· Visningar
5 518
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 789
Senast: Puffindog
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 141
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar