Nya bilder på pållarna (Del 4)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nya bilder på pållarna (Del 4)

Ja han är ju en skäck, men de är ju lite ovanligt med den sortens tecken i ansiktet över huvudtaget. Min är 50% ardenner så han är rätt bastant ^^

Vi skuttade lite, första gången efter vilan. Hon är himla kapabel, min spindelponny...

vtr4.jpg

vtr1o.jpg

vtr2e.jpg

kl

Senaste bilderna på mina

Reza
IMAG1286.jpg

Lotta
IMAG1282.jpg

Eveline
IMAG1281.jpg

Beckahästen (hm 3 månader gammal bild :angel:)
Canternov10c.jpg

Min häst fick springa av sig lite idag. Tyvärr så hann solen försvinna bakom träden men det blev lite bilder iaf. Som hon sprang och bockade! Jag har känt den hästen i över 13 år och aldrig någonsin har jag sett henne bocka. Inte ens vid betessläpp! Men tydligen så kan hon med! ;) :love:

dsc_0032_50faddb2ddf2b30b3db674b8.jpg

dsc_0080_50faddb7e087c35e88432618.jpg

dsc_0130_50faddbf9606ee332e68bbfc.jpg

dsc_0131_50faddc3e087c35e5dd0394b.jpg

dsc_0134_50faddc6e087c35e69e9a007.jpg

dsc_0209_50faddd0e087c35e73e6e59a.jpg

Hon ser ut att ha roligt i alla fall! :)

Dagsfärska bilder på min gamling:

IMG_0611_zpsa8777e63.jpg

IMG_0612_zpsbc0c1c93.jpg

Skönt med vindskydd i hagen.

IMG_0616_zps2dfee991.jpg

Härligt med hagbus!

För en gångs skulle var vi två samtidigt i stallet, så det kunde bli lite bilder med människa + häst.

Tömkörning, 3 gången kanske.
DSC_0004_zpsb9670437.jpg

Och jag som kom upp på killens rygg för ovanlighetesskull, verkar alltid vara något som hindrar.
DSC_0026_zps4ab11a95.jpg

Kan vara därför + tjocka vinterkläder som jag kom lite efter här när han ville galoppera. Min balans är inte vad den en gång var verkar det som.
DSC_0048_zps013e3d41.jpg

Och så samarbetade vi för att försöka få till lite bilder i snön i hagen...
Percyisno3080_zpsf24da925.jpg

Jo det kankke det är, har faktikst inte tänkt på att det kanske inte är en vanlig kombo på ansiktstecken. :o

Och just de där 50% ardenner var vad som får mig att tro att din är lite grövre än min, som förvisso inte är trådsmal och tanig, men jämförelsevis...

Åh vad härliga bilder?
Något OT, men vad använder du för kamera och objektiv? :)

Fina hästar och läcker sista bild!

*kl*

De senaste på han/oss, ursäkta lite stora bilder:

Tränset sitter något löst och högt upp, provade det för första gången idag. Snygg nackfrisyr också :P :
nyatranset.JPG

Första "dressyrpasset" på ett par månader. Har bara busat i skogen på sista tiden:
skritt2_20jan.jpg

skritt20jan.jpg

Pepper :love: Va fin han är på travbilden! Travade han mycket nu när du red?

Jag ville trava, han ville galoppera då och då och ibland töltade han något steg... Men, det har inte varit några problem med traven, nej, red idag med och när han väl insett att det var ridbanan och att hålla tempo som gällde ville han inte gallopera - det blev för jobbigt. Jag har sett samma sak när jag tömkört senaste veckan, då tar han ett halvtvarv i trav, ett halvt i galopp och så stannar han och så börjar vi om från början...Då har jag låtit honom hållas och busa av sig lite, men när jag nu reglerade honom mycket mer och hade mindre yta (var på fält och tömkörde) blev det för jobbigt så då travade han lätt. När jag gick ner på fältet nedanför ridbanan där jag tömkört ville han direkt galoppera...

kl

Här kommer lite bilder från idag på min lilla när han var ute och motionerade mig ;)

DSC_0014_zps206fd2bc.jpg

DSC_0015_zps3131fe36.jpg

Härligt väder hade vi! -4 och strålande sol!

DSC_0021_zps275a2fbc.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 927
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 686
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar